This study, which seeks an anarchist attitude in situations where the distance between aesthetic performance and direct action is narrowing, involves reflecting on Temporary Autonomous Art (TAA) events in the UK, which define themselves as an underground festival of creativity. Since 2001, Temporary Autonomous Art has been carrying out temporary squatting in various forms, and through the underground festivals they organise, Temporary Autonomous Art, which has become a independent group of artists on the one hand and an open community on the other, is taken as an example of the narrowing of the distance between aesthetic performance and direct action. While evaluating temporary autonomous art activities, the concept of disruption is borrowed from Christian Scholl and the criticism is conceptualised as ‘uninterrupted disruption activities’. The trajectory constructed consists of Hakim Bey's ontological anarchism, John Holloway's micropolitics of creating cracks, Mihail Bahtin's carnival, David Graeber's direct activist typology and Nazima Kadir's squatters depictions.
temporary autonomous art disruption activist art direct action squatting
Estetik performans ile doğrudan eylem arasındaki mesafenin daraldığı durumlarda anarşizan bir tavır arama gayesi ile girişilen bu çalışma, Birleşik Krallık’ta faaliyet gösteren ve kendilerini yeraltı yaratıcılık festivali olarak tanımlayan Temporary Autonomous Art [Geçici Otonom Sanat, TAA] etkinlikleri üzerine düşünmeyi içerir. 2001 yılından beri çeşitli biçimlerle geçici işgal faaliyetleri yürüten ve organize ettikleri yeraltı festivalleri ile bir taraftan serbest bir sanatçı grubu haline gelip diğer taraftan da herkese açık bir topluluk oluşturan Temporary Autonomous Art, estetik performans ile doğrudan eylem arasındaki mesafenin daralmasına örnek olarak ele alınmaktadır. Çalışmada geçici otonom sanat faaliyetleri değerlendirilirken Christian Scholl’den kesintiye uğratma [disruption] kavramı ödünç alınmakta, getirilen eleştiri ise “kesintisiz sürdürülen kesintiye uğratma faaliyetleri” olarak kavramsallaştırılmaktadır. İnşa edilen izlek Hakim Bey’in ontolojik anarşizmi, John Holloway’in çatlak yaratmaya dönük mikropolitikası, Mihail Bahtin’in karnavalı, David Graeber’in doğrudan eylemci tipolojisi ve Nazima Kadir’in işgal evi betimlemelerinden oluşmaktadır.
geçici otonom sanat kesintiye uğratma aktivist sanat doğrudan eylem işgal
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler (Tema) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |