Araştırmamız, iklim iletişimine dair çok çalışılmamış bir konu olan yeni çoklu modlu formlar ve öğrenciler üzerinedir. This Is Climate Change (2018) başlıklı interaktif belgesel, bir “eko-kültür” örneği olarak analiz edilmiş ve Almanya'daki Siegen Üniversitesi'ndeki üniversite öğrencileri tarafından ağırlıkla “eko-duygulanımlar” (Adrian ve Ivakhiv, 2024) perspektifinden okunmuştur. Araştırma, etkileşimsel türlerin izleyicinin konuyla daha çok ilişki kurmasına ve daha çok bilgilenmesine yol açıp açmadığını sorgulamaktadır (Brannon vd. 2022, 335). Çalışma aynı zamanda bir “iklim okuryazarlığı/iklim değişikliği okuryazarlığı” (Azevedo ve Marques 2017, 4) işlevi görmeyi amaçlamaktadır. Böylece makale, çevresel adalet (Chad, 2019) ve dönüştürücü iletişimi (Brüggemann et. al. 2023) şiar edinen iletişim çalışmalarına katkıda bulunmayı ummaktadır.
iklim krizi interaktif belgesel iklim okuryazarlığı iklim değişikliği okuryazarlığı iklim iletişimi
Our research approaches climate communication with one of the newer multi-modal forms and with an under-examined study on students. An interactive documentary titled This Is Climate Change (2018) was analyzed as an example of “eco-culture” and read by the university students at Siegen University in Germany from the perspective of “eco-affects” (Adrian and Ivakhiv, 2024). The students engaged with this chosen documentary series mainly based on whether interactivity leads to a more engaged or well-informed audience (Brannon et al. 2022, 335). The research also functions as a “climate literacy/climate change literacy” (Azevedo and Marques 2017, 4). Thus, the article hopes to contribute to engaged communication scholarship on environmental justice (Chad, 2019) and transformative communication scholarship (Brüggemann et. al. 2023).
climate crisis immersive documentary climate literacy climate change literacy climate communication.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çevresel İletişim |
Bölüm | Makaleler (Tema) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |