Bu çalışma ile gemilerin liman sahası çevresinde ürettiği salımların azaltılması hedeflenmektedir. Çalışmada, Çeşme Limanına 2017 yılı içerisinde sefer yapan bir yolcu gemisi ile bir RO-RO gemisinin seferleri incelenmektedir. Geminin liman sahasına girdiği koşul, manevra saatinin başladığı koşul olarak kabul edilmiştir. Buna göre, bu gemilerin ayrılma ve yanaşma sırasında manevra süresi ile limanda kaldığı süre hesaba katılarak, teorik yöntemler ile liman sahasında oluşan CO2 gazı salım miktarları ortaya konmuştur. Bunun yanında, bu gemilerde ORC sistemlerinin kurulması ile elde edilebilecek kazançlar ayrıca incelenmektedir.
Karbon salımı Organik Rankine çevrimi gemi makineleri işletme mühendisliği liman çevresi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |