Küresel ticaret ulaştırma altyapıları sayesinde hayat bulmaktadır. Bugün küresel ticaretin %85’i denizyolu ile gerçekleştirilmektedir. Elbette bu bir tesadüf değildir. Dünya yüzeyinin %70 oranında denizlerle kaplı olması, sahip olduğu ölçek ekonomisi ve mesafe ekonomisi avantajları ile denizyolu taşımacılığı, diğer taşıma modlarına göre çok güçlü bir seçenektir.
Limanlar denizyolu taşımacılığının en önemli altyapıları olarak kara ve deniz arasında bir arayüz olma niteliğine sahiptir. Kara tarafından karayolu, demiryolu ve boru hatları ile gelen yükler limanlarda gemilere aktarılmakta, bu anlamıyla limanlar taşıma modunun değiştirildiği alanlar olarak hizmet vermektedir. Demiryolunu kara taşımacılığında sağladığı avantajlar nedeniyle liman işletmeleri limanlarına demiryolu bağlantısının olmasını istemekte, hatta bunu bir pazarlama enstrümanı olarak kullanmaktadır.
Bu çalışmada demiryolu taşımacılığının liman hizmet pazarlamasına olan etkileri ölçülmektedir. Bu amaca yönelik olarak nitel araştırma süreci gerçekleştirilmiş ve demiryolunun liman pazarlamasına olan olumlu etkileri tespit edilmiştir.
İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |