Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kishangarh School of Arts

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 41 - 55, 02.07.2024

Öz

Kaynakça

  • Babur, M. Baburnâme, Ankara, 1985
  • Barrett, D., “Kishangarh Painting” The Burlington Magazine, Cilt:103, Sayı:703
  • Bayur, Y.H., Hindistan Tarihi, Ankara, 1987
  • Bîrûnî, Tahkîku Mâ Li’l-Hind, Ankara, 2015
  • Bosworth, C.E., İslam Devletleri Tarihi, İstanbul, 1980
  • Challaye, F., Dinler Tarihi, İstanbul, 1960
  • Demirci, K., Vedalar, İstanbul, 1991
  • Dıckınson, E., Khandalavala , K., Kishangarh Painting, Lalit Kala Akademi, India
  • Durak, N., Hindistan’a Kuzeyden Yapılan Seferler, Ankara, 2000
  • Elıde, M., Dinsel İnançlar Ve Düşünceler Tarihi, İstanbul, 2007
  • Gıles, P., The Cambridge History Of India I, Cambridge, 1935
  • Grousset,R., Bozkır İmparatorluğu, İstanbul, 1980
  • Grunwedel, A.,Gıbson, C., Buddhist Art İn India, London, 1901
  • Hrozny, B., Ancient History Of Western Asia, India And Crete, Praque, 1950
  • Havell, E.B., The History Of Aryan Rule İn India, London, 1918
  • Havell, E.B., A Handbook Of Indian Art, London, 1920
  • Havell, E.B., Indian Sculpture And Painting, London, 1908
  • Jackson, W., The Cambridge History Of India I, Cambridge, 1935
  • Kıngsmıll, T.W., Intercourse Of China With Eastern Turkestan, J.R.A.S, 1882
  • Kossak, S., Indian Court Painting, New York, 1997
  • Payero, H.J.F., “La Miniatura India En España”, Universidad Compustelense De Madrid Facultad E Geografia E Historia Departamento De Historia Del Arte Iıı Tesis Doctoral, 1995
  • Ruben, W., Eski Hind Tarihi, Ankara, 1944
  • Roux, J.P., Türklerin Tarihi - Pasifikten Akdeniz’e 2000 Yıl, İstanbul, 2015
  • Roux, J.P., Babur-Büyük Moğolların Tairihi, İstanbul, 2008
  • Sarıkçıoğlu, E., Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta, 2002
  • Schımmel, A., Dinler Tarihine Giriş, Ankara, 1955
  • Smıth, V.A., The Early History Of India, Oxford, 1914
  • Sodhı, J., A Study Of Bundi School Of Painting, New Delhi, 1999
  • Panıker, A., Indika: Una Descolonización Intelectual, Kairos, 2005
  • Panıker, A., El Jainismo: Historia, Sociedad, Filosofía Y Práctica, Barcelona, 2001
  • Tarn, W.W., The Greeks İn Bactria And India, Cambridge, 1938
  • Togan, Z.V., Umumî Türk Tarihine Giriş, Cilt:1, İstanbul, 1981
  • Zımmer H. Hint Sanatı Ve Uygarlığında Mitler Ve Simgeler, 2004

Kishangarh Sanat Okulu

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 41 - 55, 02.07.2024

Öz

Kishangarh sanat okulu Kishan Singh’in başlattığı ve onun soyundan gelen Savant Singh ile başlamaktadır. Savant Singh’in Nagari Das mahlasıyla yazdığı şiirler yorumlanarak, bu okulun en meşhur nakkaşı Nihal Chand tarafından resmedilmiştir. Kishangarh Minyatür sanatının arka planında ise Hinduizmin bir mezhebi olan Vaishnava inancı bulunmaktadır. Bu mezhep, Krishna'ya olan bağlılık ve ibadet üzerine kuruludur. Kishangarh, Rajput ekolünden izler taşırken, Babür etkilerini de yansıtmaktadır. Figürlerdeki kuklavâri duruş, mestâne gözler ve yüz hatlarındaki uzatmalar Kishangarh’ın en belirgin özellikleridir. Bu makalede Dickinson ve Khandalavala’nın Kishangarh Painting eserindeki bazı minyatürler değerlendirilmektedir. Sanatın temaları genellikle Savant Singh'in Bani Thani'ye olan aşk hikayeleri etrafında şekillenir. Kishangarh sanatçıları, minyatürlerinde detaylı kompozisyonlar ve estetik çizimlerle dikkat çekmiştir. Bu makalede, Kishangarh okulu minyatürlerinin tarihi, kültürel bağlamı ve sanatsal özellikleri ele alınarak, sanat tarihine katkıları incelenmektedir.

Kaynakça

  • Babur, M. Baburnâme, Ankara, 1985
  • Barrett, D., “Kishangarh Painting” The Burlington Magazine, Cilt:103, Sayı:703
  • Bayur, Y.H., Hindistan Tarihi, Ankara, 1987
  • Bîrûnî, Tahkîku Mâ Li’l-Hind, Ankara, 2015
  • Bosworth, C.E., İslam Devletleri Tarihi, İstanbul, 1980
  • Challaye, F., Dinler Tarihi, İstanbul, 1960
  • Demirci, K., Vedalar, İstanbul, 1991
  • Dıckınson, E., Khandalavala , K., Kishangarh Painting, Lalit Kala Akademi, India
  • Durak, N., Hindistan’a Kuzeyden Yapılan Seferler, Ankara, 2000
  • Elıde, M., Dinsel İnançlar Ve Düşünceler Tarihi, İstanbul, 2007
  • Gıles, P., The Cambridge History Of India I, Cambridge, 1935
  • Grousset,R., Bozkır İmparatorluğu, İstanbul, 1980
  • Grunwedel, A.,Gıbson, C., Buddhist Art İn India, London, 1901
  • Hrozny, B., Ancient History Of Western Asia, India And Crete, Praque, 1950
  • Havell, E.B., The History Of Aryan Rule İn India, London, 1918
  • Havell, E.B., A Handbook Of Indian Art, London, 1920
  • Havell, E.B., Indian Sculpture And Painting, London, 1908
  • Jackson, W., The Cambridge History Of India I, Cambridge, 1935
  • Kıngsmıll, T.W., Intercourse Of China With Eastern Turkestan, J.R.A.S, 1882
  • Kossak, S., Indian Court Painting, New York, 1997
  • Payero, H.J.F., “La Miniatura India En España”, Universidad Compustelense De Madrid Facultad E Geografia E Historia Departamento De Historia Del Arte Iıı Tesis Doctoral, 1995
  • Ruben, W., Eski Hind Tarihi, Ankara, 1944
  • Roux, J.P., Türklerin Tarihi - Pasifikten Akdeniz’e 2000 Yıl, İstanbul, 2015
  • Roux, J.P., Babur-Büyük Moğolların Tairihi, İstanbul, 2008
  • Sarıkçıoğlu, E., Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta, 2002
  • Schımmel, A., Dinler Tarihine Giriş, Ankara, 1955
  • Smıth, V.A., The Early History Of India, Oxford, 1914
  • Sodhı, J., A Study Of Bundi School Of Painting, New Delhi, 1999
  • Panıker, A., Indika: Una Descolonización Intelectual, Kairos, 2005
  • Panıker, A., El Jainismo: Historia, Sociedad, Filosofía Y Práctica, Barcelona, 2001
  • Tarn, W.W., The Greeks İn Bactria And India, Cambridge, 1938
  • Togan, Z.V., Umumî Türk Tarihine Giriş, Cilt:1, İstanbul, 1981
  • Zımmer H. Hint Sanatı Ve Uygarlığında Mitler Ve Simgeler, 2004
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spesifik Alanların Tarihi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Pekgöz 0000-0002-1670-8412

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 7 Haziran 2024
Kabul Tarihi 30 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pekgöz, S. (2024). Kishangarh Sanat Okulu. MTÜ Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1), 41-55.