ABSTRACT
Aim: Everything in the world began to change radically. The health service provision within the health sector is one of the sectors that have been most affected by this change and transformed. The aim of the study is to examine Total Quality Management practices affect the performance of hospitals and innovations in health systems affect the performance of health institutions.
Method: Research data were obtained by collecting questionnaires from private hospital managers in Ankara between 29.08.2018 - 31.12.2018. Simple and multiple regression analysis was used, including a literature review.
Result: A total of 155 managers from 33 private hospitals, It was planned to reach all the managers included in the research, but 137 of them voluntarily participated in survey and agreed to contribute. Accordingly, the sample of the study represents 88.3% of the study population. The findings obtained as a result of the research were determined at the 95% confidence level.
Conclusion: In the century when technology has entered health services with digitalization and combined with artificial intelligence, rapid developments are experienced, and it seems that innovation, which has a key determinant role in providing competitive advantage in health service delivery, will continue to be the main character and increase its importance. While Total Quality Management practices focus on customer satisfaction in health services, innovation both facilitates the work of hospital staff and points out that it provides high performance by increasing the efficiency and effectiveness of the health service provided, and by providing the efficiency at the maximum level.
Total Quality Management Innovation Hospital Performance Regression
Amaç: Dünyada her şey radikal bir şekilde değişmeye başladı. Bu değişimden en çok etkilenerek dönüşüme uğrayan sektörlerin başında sağlık sektörü içerisinde sağlık hizmet sunumu gelmektedir. Çalışmanın amacı hastanelerde Toplam Kalite Yönetimi’nin ve inovasyonun hastane performansına etkisinin boyutunu incelemektir.
Yöntem: Araştırma verileri 29.08.2018- 31.12.2018 tarihleri arasında Ankara ilindeki özel hastane yöneticilerinden anket toplama ile elde edildi. Literatür taraması da dahil olmak üzere basit ve çoklu regresyon analizi kullanıldı.
Bulgu: Toplamda 33 özel hastaneden yönetici kadrosunda yer alan 155 yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada yer verilen tüm yönetici sayısına ulaşılmak planlanmış ancak 137'si ile yüz yüze anket çalışmasına gönüllü olarak katılıp, katkı sağlamayı kabul etmiştir. Buna göre, çalışmanın örneği, çalışma evrenini % 88,3 oranında temsil etmektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular % 95 güven düzeyinde saptanmıştır.
Sonuç: Teknolojinin dijitalleşme ile sağlık hizmetlerine girdiği ve yapay zeka ile birleştiği yüzyılda hızlı gelişmeler yaşanmakta ve sağlık hizmeti sunumunda rekabet avantajı sağlamada kilit belirleyici bir role sahip olan inovasyon ana karakter olmaya ve önemini arttırmaya devam edecektir. Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyetine odaklanırken, inovasyon hem hastane personelinin işini kolaylaştırmakta hem de sunulan sağlık hizmetinin verimliliğini ve etkinliğini artırarak ve verimliliği maksimum düzeyde sağlayarak yüksek performans sağladığına işaret etmektedir.
Toplam Kalite Yönetimi İnovasyon Hastane Performansı Regresyon
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3 |
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir
Kapak
Ayşegül Tuğuz
İlter Uzel’in “Dioskorides ve Öğrencisi” adlı eserinden
Adres
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü
Yenişehir/ Mersin