Özet:
Dil
ve gramer öğretiminde klasik ve modern birçok yaklaşım vardır. Arap dili ve
grameri öğretiminde özellikle iki klasik yaklaşım öne çıkar. Bunlardan biri Arap
dilindeki i‘râb kategorisini merkeze alan “i‘râb odaklı anlatım” yaklaşımıdır. Bu
yaklaşımda aynı i‘râb özelliğini taşıyan ögeler, farklı konuların bir parçası
olsalar dahi aynı ünitede anlatılır. Diğeri “konu merkezli anlatım” yaklaşımıdır.
Bu yaklaşımda ise, aynı konunun parçaları tek bir ünitede işlenir, türleri
farklı olsa da konunun tamamlayıcı i‘râb özellikleri aynı konu içinde ele alınır.
Bu durum dil öğretiminde farklı avantaj ve dezavantajlar oluşturur.
Bu
çalışmada dil öğretimindeki “i‘râb odaklı anlatım metodu” ve “konu merkezli
anlatım metodu” iki klasik yaklaşım karşılaştırmalı olarak irdelenecektir. Bu
bağlamda, her iki yaklaşımın güçlü ve zayıf yanları ile avantajlı ve
dezavantajlı tarafları belirtilecektir.
Anahtar
kelimeler: Materyal geliştirmede
klasik metot, klasik dil öğretimi, dil öğretim metodu, Arap dili öğretimi,
klasik telif metodu.
Abstract:
There are many classical and modern approaches in
language and grammar teaching. In the teaching of Arabic language and grammar,
two classical approaches are especially emphasized. One of them is the “i‘râb-focused
narration” approach that centers the i‘râb category in the Arabic language. In
this approach, the same i‘râb character is described in the same unit even if
they are part of different subjects. The other is the “subject-centered narration”
approach. In this approach, parts of the same subject are processed in a single
unit, while complementary i‘râb features of the subject are treated in the same
subject, even though their types are different. This creates different
advantages and disadvantages in language teaching.
In this study, two classical approaches will be
examined comparatively with the “i‘râb-focused narration method” and
“subject-centered narration method” in language teaching. In this context, the
strengths and weaknesses of both approaches and their advantages and disadvantages
will be indicated.
Key
Words: Classical method for material
development, classical language teaching, language teaching method, Arabic
language teaching, classical copyright method.
Materyal geliştirmede klasik metot klasik dil öğretimi dil öğretim metodu Arap dili öğretimi klasik telif metoduClassical method for material development classical language teaching language teaching method Arabic language teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 45 Sayı: 45 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu İlahiyat Fakültesi
Adres: Aşkan Mh. Yeni Meram Cd. No: 136 Meram / KONYA • E-posta: akifdergisi@erbakan.edu.tr
ISSN: 2148-9890 • e-ISSN: 2149-0015
Sosyal Medya Hesapları:
Twitter: @akifdergisi • Instagram: @akifdergisi • Facebook: @akifdergisi