Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CONTENT ANALYSIS STUDY FOR THE STUDIES DONE ON PARENTAL EDUCATION

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 126 - 133, 31.01.2021

Öz

The aim of this study is to analyze the studies which were carried out for the education of both mother and father in respect of content analysis. This research is a document review type study. The current study is limited to and analyzed by 150 articles that were published in the database of Web of Science, Scopus, EBSCO and ULAKBIM between the years 2008-2018. The articles were evaluated in terms of year of publication, country, method and sample group in accordance with the main objective. Based on this analysis, it was detected that the studies that were carried out regarding the education of mother is higher than the education of father. Furthermore, it was detected that the studies were carried out in the year 2017 mostly. Considering the analyses that were carried out, it was observed that mostly mother, subsequently father and child groups as sample groups were included in these studies. It was also detected that the studies were carried out mostly as quantitative research method. Moreover, it was specified in the reviewed databases that the studies regarding the issues of education of mother and father were implemented in America mostly.

Kaynakça

  • Arabaci, N., & Aksoy, A. B. (2005). Okul öncesi eğitime katılım programının annelerin bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 18-26.
  • Azorín, J. M., & Cameron, R. (2010). The application of mixed methods in organisational research: A literature review. Electronic Journal of Business Research Methods, 8(2), 95-105.
  • Bekman, S. (2001) Genel değerlendirme ve geleceğe yönelik öneriler. In Çocuğun Yaşamında Babanın Rolü ve Önemi Sempozyum Raporu. İstanbul: Anne Çocuk EğitimVakfı Yayını.
  • Can Yaşar, M. (2001). Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı: Gazi Üniversitesi Anaokulu-Anasınıfı Öğretmen El Kitabı. İstanbul: YA-PA.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Çağdaş, A., & Seçer, Z. Ş. (2005). Anne-baba eğitimi. Konya: Eğitim Yayınları.
  • Darga, H. (1999). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki babaların altı-on-ondört yaşlarındaki çocuklarının eğitimine katılımlarının değerlendirilmesi (Unpublished master thesis). Gazi University Graduate School of Social Sciences, Ankara. Erdiller, Z. B. (2010). Erken çocukluk eğitiminde temel kuram ve yaklaşımlar. Erken Çocukluk Eğitimi, 56-90.
  • Erdoğan, Ö., & Zelyurt, H. (2016). Anne baba eğitiminin aile çocuk ilişkilerine etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 36, 9-34.
  • Erdoğan, Ö., & Zelyurt, H. (2016). Anne baba eğitiminin aile çocuk ilişkilerine etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 16(36), 9-34.
  • Ergin A, & Özdilek, R. (2014). Değişen babalık rolü ve erkek sağlığına etkileri Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 11, 3-8.
  • Güneş, N. (2017). 0-6 yaş arası çocukların gelişim düzeyleri ile annelerinin aile işlevleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Hacettepe University Graduate School of Health Sciences, Ankara.
  • Gürşimşek, I., Girgin, G., Harmanlı, Z., & Ekinci, D. (2003). Çocuğun eğitiminde aile katılımının önemi (bir pilot çalışma). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Gürşimşek, I., Kefi, S., & Girgin, G. (2007). Okul öncesi eğitime babaların katılım düzeyi ile ilişkili değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 181-191.
  • Kandir, A., & Alpan, U. Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14), 33-38.
  • Kim, S. W. (2018). How and why fathers are involved in their children’s education: Gendered model of parent involvement. Educational Review, 70(3), 280 299.
  • Ruiz-Ortiz, R., Braza, P., Carreras, R., & Muñoz, J. M. (2017). Differential effects of mother’s and father’s parenting on prosocial and antisocial behavior: Child sex moderating. Journal of Child and Family Studies, 26(8), 2182-2190.
  • Sorakin, Y., Altınay, Z., & Cerkez, Y. (2019). Father psycho-education program for developing interaction with children: Disability program development. International Journal of Disability, Development and Education, 66(5), 528-540.
  • Ünüvar, P. (2008). Babaların 3-6 yaş grubu çocuklarıyla geçirdikleri zamanın niteliğini belirleme ve geliştirme (Unpublished doctorate thesis). Selçuk University Graduate School of Sociaş Sciences, Konya.
Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 126 - 133, 31.01.2021

Öz

Kaynakça

  • Arabaci, N., & Aksoy, A. B. (2005). Okul öncesi eğitime katılım programının annelerin bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(29), 18-26.
  • Azorín, J. M., & Cameron, R. (2010). The application of mixed methods in organisational research: A literature review. Electronic Journal of Business Research Methods, 8(2), 95-105.
  • Bekman, S. (2001) Genel değerlendirme ve geleceğe yönelik öneriler. In Çocuğun Yaşamında Babanın Rolü ve Önemi Sempozyum Raporu. İstanbul: Anne Çocuk EğitimVakfı Yayını.
  • Can Yaşar, M. (2001). Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı: Gazi Üniversitesi Anaokulu-Anasınıfı Öğretmen El Kitabı. İstanbul: YA-PA.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Çağdaş, A., & Seçer, Z. Ş. (2005). Anne-baba eğitimi. Konya: Eğitim Yayınları.
  • Darga, H. (1999). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki babaların altı-on-ondört yaşlarındaki çocuklarının eğitimine katılımlarının değerlendirilmesi (Unpublished master thesis). Gazi University Graduate School of Social Sciences, Ankara. Erdiller, Z. B. (2010). Erken çocukluk eğitiminde temel kuram ve yaklaşımlar. Erken Çocukluk Eğitimi, 56-90.
  • Erdoğan, Ö., & Zelyurt, H. (2016). Anne baba eğitiminin aile çocuk ilişkilerine etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 36, 9-34.
  • Erdoğan, Ö., & Zelyurt, H. (2016). Anne baba eğitiminin aile çocuk ilişkilerine etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 16(36), 9-34.
  • Ergin A, & Özdilek, R. (2014). Değişen babalık rolü ve erkek sağlığına etkileri Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 11, 3-8.
  • Güneş, N. (2017). 0-6 yaş arası çocukların gelişim düzeyleri ile annelerinin aile işlevleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Hacettepe University Graduate School of Health Sciences, Ankara.
  • Gürşimşek, I., Girgin, G., Harmanlı, Z., & Ekinci, D. (2003). Çocuğun eğitiminde aile katılımının önemi (bir pilot çalışma). Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Gürşimşek, I., Kefi, S., & Girgin, G. (2007). Okul öncesi eğitime babaların katılım düzeyi ile ilişkili değişkenlerin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 181-191.
  • Kandir, A., & Alpan, U. Y. (2008). Okul öncesi dönemde sosyal-duygusal gelişime anne-baba davranışlarının etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14), 33-38.
  • Kim, S. W. (2018). How and why fathers are involved in their children’s education: Gendered model of parent involvement. Educational Review, 70(3), 280 299.
  • Ruiz-Ortiz, R., Braza, P., Carreras, R., & Muñoz, J. M. (2017). Differential effects of mother’s and father’s parenting on prosocial and antisocial behavior: Child sex moderating. Journal of Child and Family Studies, 26(8), 2182-2190.
  • Sorakin, Y., Altınay, Z., & Cerkez, Y. (2019). Father psycho-education program for developing interaction with children: Disability program development. International Journal of Disability, Development and Education, 66(5), 528-540.
  • Ünüvar, P. (2008). Babaların 3-6 yaş grubu çocuklarıyla geçirdikleri zamanın niteliğini belirleme ve geliştirme (Unpublished doctorate thesis). Selçuk University Graduate School of Sociaş Sciences, Konya.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Articles
Yazarlar

Yasemin Sorakın Bu kişi benim

Yağmur Çerkez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sorakın, Y., & Çerkez, Y. (2021). CONTENT ANALYSIS STUDY FOR THE STUDIES DONE ON PARENTAL EDUCATION. Near East University Online Journal of Education, 4(1), 126-133.