This study aims to reveal the general trend in postgraduate theses on learning through the web in science education in Turkey between 2001 and 2022. For this purpose, postgraduate theses were examined according to the learning tool used, its purpose, research method and design, data collection tools, sample and sample size, data analysis type and the results obtained. The method of the research is descriptive content analysis. There are 78 postgraduate theses within the scope of the research. “Regulated Publication Classification Form” was used as a data collection tool. The data were analyzed by content analysis. As a result, it has been understood that the purpose of postgraduate theses in which learning takes place via the web is to determine the effect of teaching on the success level; the quasi-experimental design is the most preferred, and the Flash program is the most used learning tool. In addition, it was determined that the studies mostly worked with secondary school students with a sample size of 51-100, data were collected chiefly using achievement tests, mean/standard deviation was mainly used in the analysis of data, and statistically positive significant results were primarily obtained on science achievement.
Web-based learning Web-assisted learning Science education Descriptive content analysis
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de 2001-2022 yılları arasında fen eğitiminde web aracılığıyla öğretimin yapıldığı lisansüstü tezlerin betimsel içerik analizini yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda tezler; yayın yılı, yürütüldüğü üniversite, kullanılan web teknolojisi, temel alanı, konusu, araştırma yaklaşım ve yöntemi, veri toplama araçları, örneklem grubu, örneklem büyüklüğü ve veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında ulaşılan 78 lisansüstü yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Düzenlenmiş Yayın Sınıflama Formu”, veri analiz yöntemi olarak içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada en fazla çalışmanın 2021 yılında yapıldığı, nicel araştırma yaklaşımı ve yarı deneysel araştırma yönteminin daha fazla kullanıldığı, en çok web tabanlı öğretimin başarı düzeyine etkisi konusunun araştırıldığı, daha çok 51-100 örneklem büyüklüğüne sahip ortaokul öğrencileriyle, başarı testleri kullanılarak verilerin toplandığı ve elde edilen nicel verilerin en fazla tablolarla betimsel istatistik, nitel verilerin ise içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edildiği sonucuna ulaşılmıştır.
Web tabanlı öğretim web destekli öğretim Fen eğitimi Betimsel içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | EĞİTİM BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |