Bu çalışmanın amacı,
Nevşehir’ deki üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerindeki içsel pazarlama
faaliyetlerinin işgören yetkinliği üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, içsel pazarlama faaliyetlerinin
boyutlarının işgören yetkinliği üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir
model önerilmiş ve bu model çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Otel
işletmelerindeki içsel pazarlama faaliyetlerini ölçmek için daha önce
geliştirilen bir ölçek kullanılmıştır. Otel işletmelerinde işgören yetkinliğini
ölçmek için önceden geliştirilmiş bir ölçek bulunmaması nedeniyle bu çalışma
için bir işgören yetkinliği ölçeği oluşturulmuştur. Örnekleme yöntemi olarak
yargısal örnekleme tercih edilmiş ve araştırmanın kapsamına Nevşehir’deki üç,
dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgörenler dahil edilmiştir. Veriler anket
yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda içsel pazarlama faaliyetlerinin
işgören yetkinliğini pozitif ve anlamlı yönde etkilediği görülmüştür. Vizyon
geliştirme işgören yetkinliğini negatif ve anlamsız bir şekilde etkilemektedir.
Buna karşılık kişisel gelişim ve ödüllendirme boyutlarının yapılan çoklu
regresyon analizi sonucunda işgören yetkinliğini pozitif ve anlamlı yönde
etkilediği ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |