Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 501 - 520, 01.03.2010

Öz

İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 2, 501 - 520, 01.03.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin çatışma yaklaşımları ve öfke ifade tarzlarının düzeylerini belirleyerek her iki düzeye ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada “ilişkisel tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmaya göre okul yöneticileri klasik çatışma yaklaşımını “tamamen katılıyorum” düzeyinde benimserken, modern çatışma yaklaşımı konusunda “kararsız” kalmakta; öfke kontrol tarzını “oldukça”, öfke dışa ve öfke içe tarzlarını “biraz” düzeyinde benimsemektedirler. Okul yöneticilerinin klasik yaklaşımı ile öfke dışa boyutu ve öfke içe boyutu; modern yaklaşım ile öfke kontrol boyutu pozitif yönde, anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Türkan Argon Bu kişi benim

Abdurrahman Açıkgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Argon, T., & Açıkgöz, A. (2010). İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI. Education Sciences, 5(2), 501-520.
AMA Argon T, Açıkgöz A. İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI. NWSA. Mart 2010;5(2):501-520.
Chicago Argon, Türkan, ve Abdurrahman Açıkgöz. “İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI”. Education Sciences 5, sy. 2 (Mart 2010): 501-20.
EndNote Argon T, Açıkgöz A (01 Mart 2010) İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI. Education Sciences 5 2 501–520.
IEEE T. Argon ve A. Açıkgöz, “İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI”, NWSA, c. 5, sy. 2, ss. 501–520, 2010.
ISNAD Argon, Türkan - Açıkgöz, Abdurrahman. “İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI”. Education Sciences 5/2 (Mart 2010), 501-520.
JAMA Argon T, Açıkgöz A. İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI. NWSA. 2010;5:501–520.
MLA Argon, Türkan ve Abdurrahman Açıkgöz. “İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI”. Education Sciences, c. 5, sy. 2, 2010, ss. 501-20.
Vancouver Argon T, Açıkgöz A. İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN ÇATIŞMA YAKLAŞIMLARI VE ÖFKE İFADE TARZLARI. NWSA. 2010;5(2):501-20.