BibTex RIS Kaynak Göster

THE EXAMINATION OF THE CANDIDATE MUSIC TEACHERS` SELF-EFFICACIES, IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 4, 389 - 398, 01.05.2013

Öz

The aim of this research is the examination of the candidate music teachers` self-efficacies, in terms of different variables (gender, class level, success average and type of the high school graduated). The sample of the research consists of 80 candidate music teachers from Selçuk University Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education Department of Fine Arts Education, Department of Music Education, who are currently continuing their education and training. The data were gathered in 2010-2011 academic year. As the data-acquisition tool, Candidate Music Teacher Self-Efficacy Scale developed by Kurtuldu (2010) was used. In the analysis of the data, SPSS 15.0 packaged software was used and t-test, one way analysis of variance (Anova) and analysis of percentage frequency were applied.

Kaynakça

  • Acar, T., (2007). Öz-Yeterlilik (Self-Efficacy) kavramı üzerine. Retrieved December 4, http://tulin.likya.org/Egitimle/Oz_yeterlik_T.Acar_.pdf.
  • Alabay, E., (2006). İlköğretim okul öncesi öğretmen adaylarının fen ile ilgili öz yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bandura, A., (1977). “Self-Efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change” Psychological Review.
  • Çelikkaya, H., (2009). Eğitim bilimlerine giriş-eğitimcilik ve öğretmenlik. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kurtuldu, M.K., (2010). Müzik öğretmeni adayı öz- yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması, e-Journal of New World Sciences Academy.
  • Kurtuldu, M.K. ve Çiftçi, E., (2010). Müzik öğretmeni adaylarının mesleki öz yeterlik algılarının incelenmesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Van.
  • Morgil, İ., Seçken N. ve Yücel, S., (2004). Kimya öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi, Balıkesir. Uçan, A., (2005). Müzik eğitimi. Evrensel Müzikevi, Ankara.
  • Snyder, C.R. and Lopez S., (2002). Handbook of positive psychology, Oxford University Press, USA.

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 4, 389 - 398, 01.05.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmen adaylarının mesleki öz-yeterliklerinin farklı değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, başarı ortalaması ve mezun olunan lise türü) açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı`nda eğitim-öğretimine devam eden toplam 80 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler 2010-2011 eğitim öğretim yılında toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Kurtuldu (2010) tarafından geliştirilmiş olan Müzik Öğretmeni Adayı Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmış olup, t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve yüzde frekans analizi uygulanmıştır.

Kaynakça

  • Acar, T., (2007). Öz-Yeterlilik (Self-Efficacy) kavramı üzerine. Retrieved December 4, http://tulin.likya.org/Egitimle/Oz_yeterlik_T.Acar_.pdf.
  • Alabay, E., (2006). İlköğretim okul öncesi öğretmen adaylarının fen ile ilgili öz yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bandura, A., (1977). “Self-Efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change” Psychological Review.
  • Çelikkaya, H., (2009). Eğitim bilimlerine giriş-eğitimcilik ve öğretmenlik. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kurtuldu, M.K., (2010). Müzik öğretmeni adayı öz- yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması, e-Journal of New World Sciences Academy.
  • Kurtuldu, M.K. ve Çiftçi, E., (2010). Müzik öğretmeni adaylarının mesleki öz yeterlik algılarının incelenmesi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Van.
  • Morgil, İ., Seçken N. ve Yücel, S., (2004). Kimya öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inançlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, BAÜ Fen Bil. Enst. Dergisi, Balıkesir. Uçan, A., (2005). Müzik eğitimi. Evrensel Müzikevi, Ankara.
  • Snyder, C.R. and Lopez S., (2002). Handbook of positive psychology, Oxford University Press, USA.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Aysun Rabia Hamzaoğlu Birer Bu kişi benim

Ömer Bilgehan Sonsel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Birer, A. R. H., & Sonsel, Ö. B. (2013). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Fine Arts, 8(4), 389-398. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.D0142
AMA Birer ARH, Sonsel ÖB. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Fine Arts. Mayıs 2013;8(4):389-398. doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.D0142
Chicago Birer, Aysun Rabia Hamzaoğlu, ve Ömer Bilgehan Sonsel. “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Fine Arts 8, sy. 4 (Mayıs 2013): 389-98. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.D0142.
EndNote Birer ARH, Sonsel ÖB (01 Mayıs 2013) MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Fine Arts 8 4 389–398.
IEEE A. R. H. Birer ve Ö. B. Sonsel, “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Fine Arts, c. 8, sy. 4, ss. 389–398, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.4.D0142.
ISNAD Birer, Aysun Rabia Hamzaoğlu - Sonsel, Ömer Bilgehan. “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Fine Arts 8/4 (Mayıs 2013), 389-398. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.4.D0142.
JAMA Birer ARH, Sonsel ÖB. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Fine Arts. 2013;8:389–398.
MLA Birer, Aysun Rabia Hamzaoğlu ve Ömer Bilgehan Sonsel. “MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Fine Arts, c. 8, sy. 4, 2013, ss. 389-98, doi:10.12739/NWSA.2013.8.4.D0142.
Vancouver Birer ARH, Sonsel ÖB. MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Fine Arts. 2013;8(4):389-98.