BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF MUSIC EDUCATION DEPARTMENT UNDERGRADUATE STUDENTS` POSSIBILITY OF EXPERIENCING PHYSICAL PROBLEMS WITH RESPECT TO DIFFERENT VARIABLES (THE SAMPLE OF MAKU)

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 326 - 337, 01.03.2013

Öz

This present study aims to identify Music Teacher Training Department undergraduate students` possibility of experiencing physical problems due to playing instruments, whether the problems exhibit differences in terms of certain variables and the students` own views as to the reasons of their physical problems. The study group comprises 125 undergraduate students attending Mehmet Akif Ersoy University, Faculty of Education, Department of Music Teacher Training Programme in the Division of Fine Arts Training. In line with the aim of the study, a questionnaire developed by the researcher has been conducted on the study group. The followings conclusions have been reached by the research; the students mostly have problems with their back, low back and neck as a result of playing instruments. There is a meaningful correlation between the physical problems experienced during the practice and following the practice. There is a meaningful relationship between the possibility of experiencing physical problems and the gender of the students. The students express their view that the main reason for experiencing these problems is not having done physical warm-up prior to the practice session.

Kaynakça

  • Akgöl, C., (2005). Müzisyenlerde Kas İskelet Sistemi İçin Koruyucu Egzersizler. Müzisyen Sağlığı Günleri-I Müzisyenlerde Kas İskelet Sistemi Sakatlıklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Yaklaşımları Sempozyumu,11-12 Mart, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Cüceoğlu, G., (2008), Flüt Çalışmasından Kaynaklanan Bedensel Sorunlar Çerçevesinde Geliştirilmiş Bir “Flüt Isınma Programı”. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çimen, G., (2003). Çalgı Çalmaya Bağlı Fiziksel Rahatsızlıklar. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Foxman, I. and Burgel, B.J., (2006). Musician Health and Safety Preventing Playing-Related Musculoskeletal Disorders. AAOHN Journal, 54(7), ss: 309-31.
  • Frederickson, K.B., (2002). Fit To Play: Musicians’ Health Tips. Music Educators Journal, 88(6), ss:38-43.
  • Guptill, C., Zaza, C., and Paul, S., (2005). Treatment Preferences of Injured College Student Musicians. OTJR Journal, 25(1), ss: 4-8.
  • Hoppmann, R.A., (2001). Instrumental Musicians’ Hazards. Occupational Medicine, 16(4), ss:619-631.
  • Kaptan, S., (2005). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. ( Baskı), Bilim Yayıncılık, Ankara.
  • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (14.Baskı), Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Markison, R.E., (1990). Treatment of Musical Hands: Redesign of the Interface. Hand Clinics, 6(3), ss:525-544.
  • Markison, R.E., Johnson, A.L., and Kasdan, M.L., (1998). Comprehensive Care of Musical Hands. Occupational Medicine, 13(3), ss:505-511.
  • Norris, R., (1993). The Musician’s Survival Manual: A Guide To Preventing And Treating Injuries In Instrumentalists. ICSOM (International Conference of Symphony and Opera Musicians), USA. Önder, C.G., (2012). Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kullanılan Başlangıç Flüt Eğitimi Metotlarının İncelenmesi. eJournal of New World Sciences Academy NWSA-Fine Arts: D0087, 7(2), ss:100-109. ISSN:1306-3111.
  • Paul, B. and Harrison, C., (1997). The Athletic Musician: A guide To Playing Without Pain. Scarecrow Pres, USA.
  • Robinson, D. and Zander, J., (2002). Preventing Musculoskeletal Injury (MSI) For Musicians And Dancers. SHAPE (Safety and Health in Arts Production and Entertainment), Canada.
  • Warrington, J., (2003). Hand Therapy For The Musician: Instrument-Focused Rehabilitation. Hand Clinics, 19 (2), ss:28730
  • Zaza, C., (1994). Research-Based Prevention for Musicians. Medical Problems of Performing Artists, 9(1), ss:3-6.

MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ)

Yıl 2013, Cilt: 8 Sayı: 2, 326 - 337, 01.03.2013

Öz

Bu çalışmada, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı lisans öğrencilerinin, çalgı çalmaya bağlı bedensel sorun yaşama durumlarını, yaşanan sorunların çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini ve öğrencilerin yaşadıkları bedensel sorunların sebeplerine ilişkin görüşlerini tespit etmek amaçlanmaktadır. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında okuyan 125 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilen anket çalışma grubuna uygulanmıştır. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır; öğrenciler çalgı çalmaya bağlı en çok bel, sırt, boyun bölgelerinde sorun yaşamaktadır. Çalışma sırasında ve çalışma sonrasında yaşanan bedensel sorunlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu, bedensel sorun yaşama durumu ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler çalışma öncesinde bedensel ısınma yapmamanın bu sorunlara yol açabilecek en önemli etken olabileceği yönünde görüş belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akgöl, C., (2005). Müzisyenlerde Kas İskelet Sistemi İçin Koruyucu Egzersizler. Müzisyen Sağlığı Günleri-I Müzisyenlerde Kas İskelet Sistemi Sakatlıklarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Yaklaşımları Sempozyumu,11-12 Mart, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş., (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Cüceoğlu, G., (2008), Flüt Çalışmasından Kaynaklanan Bedensel Sorunlar Çerçevesinde Geliştirilmiş Bir “Flüt Isınma Programı”. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çimen, G., (2003). Çalgı Çalmaya Bağlı Fiziksel Rahatsızlıklar. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, 30-31 Ekim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Foxman, I. and Burgel, B.J., (2006). Musician Health and Safety Preventing Playing-Related Musculoskeletal Disorders. AAOHN Journal, 54(7), ss: 309-31.
  • Frederickson, K.B., (2002). Fit To Play: Musicians’ Health Tips. Music Educators Journal, 88(6), ss:38-43.
  • Guptill, C., Zaza, C., and Paul, S., (2005). Treatment Preferences of Injured College Student Musicians. OTJR Journal, 25(1), ss: 4-8.
  • Hoppmann, R.A., (2001). Instrumental Musicians’ Hazards. Occupational Medicine, 16(4), ss:619-631.
  • Kaptan, S., (2005). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. ( Baskı), Bilim Yayıncılık, Ankara.
  • Karasar, N., (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (14.Baskı), Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Markison, R.E., (1990). Treatment of Musical Hands: Redesign of the Interface. Hand Clinics, 6(3), ss:525-544.
  • Markison, R.E., Johnson, A.L., and Kasdan, M.L., (1998). Comprehensive Care of Musical Hands. Occupational Medicine, 13(3), ss:505-511.
  • Norris, R., (1993). The Musician’s Survival Manual: A Guide To Preventing And Treating Injuries In Instrumentalists. ICSOM (International Conference of Symphony and Opera Musicians), USA. Önder, C.G., (2012). Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kullanılan Başlangıç Flüt Eğitimi Metotlarının İncelenmesi. eJournal of New World Sciences Academy NWSA-Fine Arts: D0087, 7(2), ss:100-109. ISSN:1306-3111.
  • Paul, B. and Harrison, C., (1997). The Athletic Musician: A guide To Playing Without Pain. Scarecrow Pres, USA.
  • Robinson, D. and Zander, J., (2002). Preventing Musculoskeletal Injury (MSI) For Musicians And Dancers. SHAPE (Safety and Health in Arts Production and Entertainment), Canada.
  • Warrington, J., (2003). Hand Therapy For The Musician: Instrument-Focused Rehabilitation. Hand Clinics, 19 (2), ss:28730
  • Zaza, C., (1994). Research-Based Prevention for Musicians. Medical Problems of Performing Artists, 9(1), ss:3-6.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İç Mimarlık
Yazarlar

Gülten Cüceoğlu Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Önder, G. . C. (2013). MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ). Fine Arts, 8(2), 326-337. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0137
AMA Önder GC. MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ). Fine Arts. Mart 2013;8(2):326-337. doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0137
Chicago Önder, Gülten Cüceoğlu. “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ)”. Fine Arts 8, sy. 2 (Mart 2013): 326-37. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0137.
EndNote Önder GC (01 Mart 2013) MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ). Fine Arts 8 2 326–337.
IEEE G. . C. Önder, “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ)”, Fine Arts, c. 8, sy. 2, ss. 326–337, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.2.D0137.
ISNAD Önder, Gülten Cüceoğlu. “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ)”. Fine Arts 8/2 (Mart 2013), 326-337. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0137.
JAMA Önder GC. MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ). Fine Arts. 2013;8:326–337.
MLA Önder, Gülten Cüceoğlu. “MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ)”. Fine Arts, c. 8, sy. 2, 2013, ss. 326-37, doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0137.
Vancouver Önder GC. MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI ÇALMAYA BAĞLI BEDENSEL SORUN YAŞAMA DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER YÖNÜNDEN İNCELENMESİ (MAKÜ ÖRNEĞİ). Fine Arts. 2013;8(2):326-37.