BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 4, 162 - 174, 08.10.2014

Öz

Miniature is a type of illustration that dates back to ancient times existing both in the East and the West. Miniature is a traditional Turkish book illustration art. Miniature art was applied in book decorations and served as a means for documenting contemporary and historical events and became widespread thus reached to a peak during the Ottoman Empire. As a result of the development of modern drawing techniques and the widespread application of this technology in illustration art, miniature art began to regress and in time modern illustration art took its place. Contemporary Turkish graphics and illustration art gave start during the initial years of the Republic which paved the way to the emergence of important artists; thereby a unique style of its own kind was created. In our day, although artists and graphic designers do make use of these traditional art forms there are also those who apply digital illustration technologies in their work in an efficient manner.

Kaynakça

  • • Aslanapa, O., (1976). Türk Sanatı, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • • Becer, E., (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Yayınları.
  • • Erdoğan, M., (1971). Evrimi ile Yazı Sanatı, ss: 5. Konya: Yeni Kitap Basım Evi, (2.basım).
  • • Gülbin, K.,(1993). Anadolu Sanat, Sayı 1 Aralık.
  • • İrepoğlu G. (1999). Levni, Nakış Şiir Renk. İstanbul: MAS Matbaacılık.
  • • Kerimov, K., (1980). Baku: Azerbaycan Minyatürü, Bakı Işıg.
  • • Boydaş, N., (1994). Ta'lik Yazıya Plastik Değer Açısından Bir Yaklaşım. İstanbul.
  • • Pugaçenkova, G., (1986). Orta Asya’nın Şaheserleri Resim ve Minyatür. Taşkent: Edebiyat ve Sanat Neşriyatı.
  • • Erkmen, N., (1999). Tanzimat’tan Cumhuriyetin Kuruluşuna Kadar Türkiye’de Resimli Çocuk Kitaplarının Gelişimi” Kütüphanecilik Dergisi. Sayı 6.
  • • Yetkin, S.K., (1984).İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul: Başaş Ofset.
  • • Saçan, A.K., (1998). Başlangıcından Günümüze Türk İlüstrasyon Sanatı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Ünv.
  • • Bayık, N., (1974). 50 Yılda Grafik Sanatlar, Akademi Dergisi, sayı.8.
  • • Gülsün, P., (S.25 Mart 1995). Türk Minyatür Sanatından Türk Resme, Kültür ve Sanat Dergisi.

MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 4, 162 - 174, 08.10.2014

Öz

Minyatür, hem Doğu’da hem de Batı’da çok eski zamanlardan beri bilinen bir resim türüdür. Minyatür Türklerin de geleneksel kitap resimleme sanatıdır. Minyatür, kitap süslemeciliğiyle birlikte güncel ve tarihsel olayların belgelendiği resim sanatı olarak yaygınlaşmış ve Osmanlı İmparatorluğu’nda doruğa ulaşmıştır. Modern resim tekniklerinin gelişmesi ve resimlemede teknolojinin yaygın olarak kullanılmaya başlamasıyla minyatür sanatı gerilemiş ve zaman içinde yerini modern resim sanatına bırakmıştır. Cumhuriyetin ilk yıllarında başlayan modern Türk grafik ve illüstrasyon sanatı, önemli sanatçılar ortaya çıkarmış, kendine özgü bir üslup yaratabilmiştir. Günümüzde geleneksel sanatlardan yararlanan sanatçılar ve grafikerler olmakla birlikte illüstrasyon dijital teknolojilerin etkin olarak kullanıldığı bir sanat alanıdır. 

Kaynakça

  • • Aslanapa, O., (1976). Türk Sanatı, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.
  • • Becer, E., (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, Ankara: Dost Yayınları.
  • • Erdoğan, M., (1971). Evrimi ile Yazı Sanatı, ss: 5. Konya: Yeni Kitap Basım Evi, (2.basım).
  • • Gülbin, K.,(1993). Anadolu Sanat, Sayı 1 Aralık.
  • • İrepoğlu G. (1999). Levni, Nakış Şiir Renk. İstanbul: MAS Matbaacılık.
  • • Kerimov, K., (1980). Baku: Azerbaycan Minyatürü, Bakı Işıg.
  • • Boydaş, N., (1994). Ta'lik Yazıya Plastik Değer Açısından Bir Yaklaşım. İstanbul.
  • • Pugaçenkova, G., (1986). Orta Asya’nın Şaheserleri Resim ve Minyatür. Taşkent: Edebiyat ve Sanat Neşriyatı.
  • • Erkmen, N., (1999). Tanzimat’tan Cumhuriyetin Kuruluşuna Kadar Türkiye’de Resimli Çocuk Kitaplarının Gelişimi” Kütüphanecilik Dergisi. Sayı 6.
  • • Yetkin, S.K., (1984).İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul: Başaş Ofset.
  • • Saçan, A.K., (1998). Başlangıcından Günümüze Türk İlüstrasyon Sanatı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Ünv.
  • • Bayık, N., (1974). 50 Yılda Grafik Sanatlar, Akademi Dergisi, sayı.8.
  • • Gülsün, P., (S.25 Mart 1995). Türk Minyatür Sanatından Türk Resme, Kültür ve Sanat Dergisi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Resim
Yazarlar

Elanur Kızılşafak

Yayımlanma Tarihi 8 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kızılşafak, E. (2014). MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ. Fine Arts, 9(4), 162-174. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Kızılşafak E. MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ. Fine Arts. Ekim 2014;9(4):162-174. doi:10.12739/10.12739
Chicago Kızılşafak, Elanur. “MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ”. Fine Arts 9, sy. 4 (Ekim 2014): 162-74. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Kızılşafak E (01 Ekim 2014) MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ. Fine Arts 9 4 162–174.
IEEE E. Kızılşafak, “MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ”, Fine Arts, c. 9, sy. 4, ss. 162–174, 2014, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Kızılşafak, Elanur. “MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ”. Fine Arts 9/4 (Ekim 2014), 162-174. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Kızılşafak E. MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ. Fine Arts. 2014;9:162–174.
MLA Kızılşafak, Elanur. “MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ”. Fine Arts, c. 9, sy. 4, 2014, ss. 162-74, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Kızılşafak E. MİNYATÜRDEN İLLÜSTRASYONA TARİHSEL VE GÜNCEL BİR BAKIŞ. Fine Arts. 2014;9(4):162-74.