Yetenek Eğitimi Japon kemancı ve eğitimci Shinichi Suzuki (1898-1998) tarafından 20. yüzyılın ikinci yarısında geliştirilmiş bir müzik eğitimi felsefesi ve metodudur. 1970’lerin sonları ve 1980’lerin başlarından itibaren dünyanın birçok değişik bölgesindeki müzik eğitimi uzmanlarınca büyük saygıyla karşılan metot ilk olarak ABD, Kanada ve Avustralya gibi Pasifik ülkeleri olmak üzere Avrupa ve birçok Afrika ülkesine hızla yayılmış, başlangıçta keman eğitimi için geliştirilmiş olmasına rağmen pek çok enstrümana ve ses eğitimine ve hatta matematik, edebiyat, resim eğitimine uyarlanmıştır. Türkiye’nin Trakya Bölümünde yaşayan Çingeneler, dünyadaki diğer pek çok çingene topluluğu gibi müzisyenlikleriyle tanınır ve Suzuki’nin eğitim felsefesi ile Çingenelerin yaşantısındaki müzikal öğrenme süreci arasındaki benzerlik oldukça dikkat çekicidir. Bu çalışmada doküman inceleme yöntemi kullanılarak Çingenelerin müzikal yaşantısı ve Suzuki’nin Anadil Metodu hakkındaki yazılı literatür incelenmiş, iki öğrenme süreci arasındaki benzerlikler ortaya koyulmuş ve yetenek olgusunun aslında göz önünde olan fakat bilinçli ya da bilinçsiz olarak görmezden gelinen iki özelliği, yeteneğin toplumsallığı ve öğrenilebilirliği tartışılmıştır. Bu çalışma, Çingenelerin müzikal yaşantısı ve Anadil Metodu’nun, öğrenme süreçleri bağlamında birbirine oldukça benzediğini göstermektedir.
Müzik Eğitimi, Suzuki, Çingeneler, Anadil Metodu, Yetenek Eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2016, Cilt 11, Sayı 4 |
Bibtex | @ { nwsafine260197, journal = {Fine Arts}, eissn = {1308-7290}, address = {}, publisher = {E-Journal of New World Sciences Academy}, year = {2016}, volume = {11}, number = {4}, pages = {153 - 160}, title = {SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER}, key = {cite}, author = {Özer, Ulaş and Hongur, Gönenç} } |
APA | Özer, U. & Hongur, G. (2016). SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER . Fine Arts , 11 (4) , 153-160 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/24575/260197 |
MLA | Özer, U. , Hongur, G. "SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER" . Fine Arts 11 (2016 ): 153-160 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsafine/issue/24575/260197> |
Chicago | Özer, U. , Hongur, G. "SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER". Fine Arts 11 (2016 ): 153-160 |
RIS | TY - JOUR T1 - SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER AU - UlaşÖzer, GönençHongur Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Fine Arts JF - Journal JO - JOR SP - 153 EP - 160 VL - 11 IS - 4 SN - -1308-7290 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Fine Arts SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER %A Ulaş Özer , Gönenç Hongur %T SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER %D 2016 %J Fine Arts %P -1308-7290 %V 11 %N 4 %R %U |
ISNAD | Özer, Ulaş , Hongur, Gönenç . "SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER". Fine Arts 11 / 4 (Ekim 2016): 153-160 . |
AMA | Özer U. , Hongur G. SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER. Fine Arts. 2016; 11(4): 153-160. |
Vancouver | Özer U. , Hongur G. SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER. Fine Arts. 2016; 11(4): 153-160. |
IEEE | U. Özer ve G. Hongur , "SUZUKİ’NİN "ANADİL METODU" VE TÜRKİYE’NİN TRAKYA BÖLÜMÜNDE YAŞAYAN MÜZİSYEN ÇİNGENELER", Fine Arts, c. 11, sayı. 4, ss. 153-160, Eki. 2016 |