Türk müziği
çalgı eğitimi, gelenekte usta icracının talebesine gerek repertuvar gerekse
bilgi birikimini direkt olarak aktardığı meşk yöntemi ile gerçekleşmektedir.
Çalgı eğitiminin yükseköğretim kurumlarında yürütülüyor olması ile birlikte
akademik çalgı eğitimi anlayışı ortaya çıkmıştır. Bu durumda Türk müziği çalgı
eğitiminde hem geleneğin hem de sistemli metotların bir arada olduğu bir
eğitim-öğretim anlayışı ile karşı karşıya olduğumuzu görmekteyiz. Bu çalışma,
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında verilen kanun ve klasik kemençe
eğitimine genel bir bakış sunarak, Türk müziği çalgı eğitimi metot ve
yöntemlerine de değinerek, bu alanlarda daha nitelikli bir eğitim nasıl
olmalıdır sorusunun cevabını bulmayı ve bu konuda öneriler sunmayı
amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de kanun ve klasik kemençe
alanında eğitim ve öğretim yapan üniversitelerin ilgili bölümleri, örneklemini
ise araştırmaya gönüllü olarak katılım sağlayan öğretim elemanları
oluşturmaktadır. Araştırmaya veri sağlamak amacıyla yapılandırılmış görüşme
formu hazırlanmış ve bu form gönüllü olarak araştırmaya katılan çalışma grubuna
uygulanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmanın problemine yönelik
çözüm önerileri sunulmuştur.
Yükseköğretim Türk Müziği Çalgı Eğitimi Kanun Eğitimi Klasik Kemençe Eğitimi Meşk Yöntemi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 1 |