Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 280 - 298, 20.10.2017

Öz

Bu araştırmada Van iline bağlı Özalp ilçesinde
öğrenim gören 5., 6., 7. ve 8. Sınıf düzeyindeki ortaokul öğrencilerinin müzik
tercihlerinin ve bu tercihleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi
hedeflenmiştir. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Van iline bağlı
Özalp ilçe merkezindeki 20 Temmuz Ortaokulu, 3
Nisan Ortaokulu, Atatürk Ortaokulu, Yatılı İlköğretim Bölge Ortaokulu ve Özalp
İmam Hatip Ortaokulu’nun 5., 6., 7. ve 8. sınıflarına toplam 239 öğrenciye
gerekli
izinler alınarak anket uygulanmıştır. Uygulamanın bitiminde elde edilen veriler
IBM SPSS Statistics 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak beğenilen
müzik türünün bireyin yaşadığı sosyal çevredeki diğer bireylerle benzer
özellikler sergilediği ve bireylerin, içerisinde bulundukları tabakanın genel
müzik eğilimine yakın müziksel beğenilere sahip olduğu, bireylerin TV-radyo ve
telefon gibi kitle iletişim araçlarının toplumdaki müzik beğenisi ve
tercihlerine büyük etkisi olduğu görüşünde birleştiği, duygu durumlarını
yansıtan müzikleri ortam fark etmeksizin her fırsatta dinledikleri, sesini
beğendiği sanatçıları ve popüler müzik dinlemeyi tercih ettiklerini ve bireylerin müzik dinlemek için ayırdığı süreyi
eğlenmek ve iyi vakit geçirmek amacıyla
kullandığı görülmüştür.

Kaynakça

  • • Abdullazade, G., (2002). Avrupa Not Sistemli Profesyonel Müziğin Doğu Sözlü Geleneksel Profesyonel Müzikle Karşılaştırılması ve Onların Entegrasyon Yolları. Uluslararası Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitimi Kongresi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • • Bilgiseven, A.K., (1995). Genel Sosyoloji. (5. Baskı). İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • • Çelen, N., (2007). Ergenlik ve Genç Yetişkinlik. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • • Ersoy, İ., (2014). Kültür İçin Bir Değerlendirme: Toplumsal Normlar Ekseninde Müziksel Tercih. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:7, Sayı:30, Issn:1307-9581.
  • • Güvenç, B., (2003). İnsan ve Kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • • Kağıtçıbaşı, Ç., (1998). İnsan ve İnsanlar. (12. Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • • Kamalı, C., (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Tercihleri Ve Bu Tercihi Etkileyen Faktörler. Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • • Karasar, N., (1994) Bilimsel Araştırma Yöntemi. (5. Basım). Ankara: 3A Araştırma ve Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • • Karasar, N., (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • • Soykan, Ö.N., (2015). Estetik ve Sanat Felsefesi, İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • • Şen, Ü.S., (2016). Müzik Estetiği Üzerine. (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • • Ulutürk, N., (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Dinlemeyi Tercih Ettikleri Müzik Türleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • • Orhan, Ş.Y., (2003). Okul Servis Araçlarında Dinlenildiği Belirlenen Müzik Türlerinin Ergenlerin Depresyon ve Kaygı Düzeyine Etkileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • • Yavuzer, H., (2005). Gençleri Anlamak Ana-Babaların En Çok Sorduğu Sorular ve Cevaplarıyla. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 280 - 298, 20.10.2017

Öz

Kaynakça

  • • Abdullazade, G., (2002). Avrupa Not Sistemli Profesyonel Müziğin Doğu Sözlü Geleneksel Profesyonel Müzikle Karşılaştırılması ve Onların Entegrasyon Yolları. Uluslararası Avrupa’da ve Türk Cumhuriyetleri’nde Müzik Kültürü ve Eğitimi Kongresi. Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • • Bilgiseven, A.K., (1995). Genel Sosyoloji. (5. Baskı). İstanbul: Filiz Kitabevi.
  • • Çelen, N., (2007). Ergenlik ve Genç Yetişkinlik. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • • Ersoy, İ., (2014). Kültür İçin Bir Değerlendirme: Toplumsal Normlar Ekseninde Müziksel Tercih. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:7, Sayı:30, Issn:1307-9581.
  • • Güvenç, B., (2003). İnsan ve Kültür. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • • Kağıtçıbaşı, Ç., (1998). İnsan ve İnsanlar. (12. Basım). İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • • Kamalı, C., (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Tercihleri Ve Bu Tercihi Etkileyen Faktörler. Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • • Karasar, N., (1994) Bilimsel Araştırma Yöntemi. (5. Basım). Ankara: 3A Araştırma ve Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • • Karasar, N., (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • • Soykan, Ö.N., (2015). Estetik ve Sanat Felsefesi, İstanbul: Pinhan Yayıncılık.
  • • Şen, Ü.S., (2016). Müzik Estetiği Üzerine. (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • • Ulutürk, N., (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Dinlemeyi Tercih Ettikleri Müzik Türleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bolu.
  • • Orhan, Ş.Y., (2003). Okul Servis Araçlarında Dinlenildiği Belirlenen Müzik Türlerinin Ergenlerin Depresyon ve Kaygı Düzeyine Etkileri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • • Yavuzer, H., (2005). Gençleri Anlamak Ana-Babaların En Çok Sorduğu Sorular ve Cevaplarıyla. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceren Kamalı

Ebru Temiz

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kamalı, C., & Temiz, E. (2017). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Fine Arts, 12(4), 280-298.
AMA Kamalı C, Temiz E. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Fine Arts. Ekim 2017;12(4):280-298.
Chicago Kamalı, Ceren, ve Ebru Temiz. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Fine Arts 12, sy. 4 (Ekim 2017): 280-98.
EndNote Kamalı C, Temiz E (01 Ekim 2017) ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Fine Arts 12 4 280–298.
IEEE C. Kamalı ve E. Temiz, “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”, Fine Arts, c. 12, sy. 4, ss. 280–298, 2017.
ISNAD Kamalı, Ceren - Temiz, Ebru. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Fine Arts 12/4 (Ekim 2017), 280-298.
JAMA Kamalı C, Temiz E. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Fine Arts. 2017;12:280–298.
MLA Kamalı, Ceren ve Ebru Temiz. “ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Fine Arts, c. 12, sy. 4, 2017, ss. 280-98.
Vancouver Kamalı C, Temiz E. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK TERCİHLERİNİN VE BU TERCİHLERİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Fine Arts. 2017;12(4):280-98.