Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 299 - 310, 20.10.2017

Öz

Bu araştırma; eğitim
fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel ses eğitimi
derslerinde kullanılan repertuvarı belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini Türkiye’de bulunan eğitim fakültelerine bağlı 26 müzik
eğitimi anabilim dalı oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise; bireysel ses
eğitimi dersi öğretim elemanı bulunan müzik eğitimi ana bilim dalları
içerisinden random yoluyla seçilmiş 10 müzik eğitimi anabilim dalı
oluşturmuştur. Araştırmada; bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan repertuvar
seçiminde en çok öğrencinin teknik bilgisi, öğrencinin müzikalite açısından
seviyesi ve entonasyona dikkat edildiği, ilk dönemden başlayarak kullanılan
kaynakların, okul şarkıları albümleri, türkü albümleri, ariaantiche’ler, lied
albümleri, müzikal eserler, fasikül notalar ve vaccaj ve concone etüt kitapları
olduğu, kaynakların yetersiz olduğu, yabancı eserlerin Türkçe okunuşlarının
yazılmaması ve müzik eğitimi anabilim dallarında ortak bir repertuvarın
belirlenmemiş olması, ses eğitimi derslerinde özellikle tercih edilmeyen
eserlerin öğrencilerin ses sınırlarını zorlayacak, yabancı sözlü eserler,
ezgisel olarak uyumsuzluk içeren eserler olduğu, ses eğitimi dersinde
öğrencilerin özellikle seslendirmesi gereken repertuvarın; okul şarkıları,
türküler, napolitenler olduğu, ses eğitimi ders içeriklerinde yer alan
kazanımların repertuvar oluşumuna büyük ölçüde etkisi olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • • Çevik, S., (2006). Ulusal Müzik Sempozyumu Bildiriler. Pamukkale Üniversitesi. Denizli.
  • • Ertek, E., (2014). Müzik Eğitimi Bölümlerindeki Şan Öğrencilerinin Öz Yeterlilik Algılarına Yönelik Görüşleri İsimli Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • • Kudret, H., (2017). Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Kullanılan Repertuvarın İncelenmesi, Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • • Say, A., (2012). Müzik Sözlüğü, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, ss:26.
  • • Şengül, C., (2006). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Müzik Teorisi ve işitme Eğitimi Dersinde Kazanılan Bilgi ve Becerilerin Öğretmenlik Mesleğinde Kullanılma Düzeyleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara. 189-448.
  • • Uçan, A., (1994). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Kurtuluş Matbaası, s:9.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • • http://ogm.meb.gov.tr/belgeler/bireysel_ses_egitimi.pd.
  • • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.591df96970a613.10180670.
Yıl 2017, Cilt: 12 Sayı: 4, 299 - 310, 20.10.2017

Öz

Kaynakça

  • • Çevik, S., (2006). Ulusal Müzik Sempozyumu Bildiriler. Pamukkale Üniversitesi. Denizli.
  • • Ertek, E., (2014). Müzik Eğitimi Bölümlerindeki Şan Öğrencilerinin Öz Yeterlilik Algılarına Yönelik Görüşleri İsimli Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • • Kudret, H., (2017). Bireysel Ses Eğitimi Derslerinde Kullanılan Repertuvarın İncelenmesi, Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • • Say, A., (2012). Müzik Sözlüğü, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, ss:26.
  • • Şengül, C., (2006). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Müzik Teorisi ve işitme Eğitimi Dersinde Kazanılan Bilgi ve Becerilerin Öğretmenlik Mesleğinde Kullanılma Düzeyleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara. 189-448.
  • • Uçan, A., (1994). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Kurtuluş Matbaası, s:9.
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • • http://ogm.meb.gov.tr/belgeler/bireysel_ses_egitimi.pd.
  • • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.591df96970a613.10180670.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Temiz

Hülya Kudret

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Temiz, E., & Kudret, H. (2017). BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ. Fine Arts, 12(4), 299-310.
AMA Temiz E, Kudret H. BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ. Fine Arts. Ekim 2017;12(4):299-310.
Chicago Temiz, Ebru, ve Hülya Kudret. “BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ”. Fine Arts 12, sy. 4 (Ekim 2017): 299-310.
EndNote Temiz E, Kudret H (01 Ekim 2017) BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ. Fine Arts 12 4 299–310.
IEEE E. Temiz ve H. Kudret, “BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ”, Fine Arts, c. 12, sy. 4, ss. 299–310, 2017.
ISNAD Temiz, Ebru - Kudret, Hülya. “BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ”. Fine Arts 12/4 (Ekim 2017), 299-310.
JAMA Temiz E, Kudret H. BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2017;12:299–310.
MLA Temiz, Ebru ve Hülya Kudret. “BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ”. Fine Arts, c. 12, sy. 4, 2017, ss. 299-10.
Vancouver Temiz E, Kudret H. BİREYSEL SES EĞİTİMİ DERSLERİNDE KULLANILAN REPERTUVARIN İNCELENMESİ. Fine Arts. 2017;12(4):299-310.