Bu araştırma; eğitim
fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında bireysel ses eğitimi
derslerinde kullanılan repertuvarı belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın evrenini Türkiye’de bulunan eğitim fakültelerine bağlı 26 müzik
eğitimi anabilim dalı oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise; bireysel ses
eğitimi dersi öğretim elemanı bulunan müzik eğitimi ana bilim dalları
içerisinden random yoluyla seçilmiş 10 müzik eğitimi anabilim dalı
oluşturmuştur. Araştırmada; bireysel ses eğitimi dersinde kullanılan repertuvar
seçiminde en çok öğrencinin teknik bilgisi, öğrencinin müzikalite açısından
seviyesi ve entonasyona dikkat edildiği, ilk dönemden başlayarak kullanılan
kaynakların, okul şarkıları albümleri, türkü albümleri, ariaantiche’ler, lied
albümleri, müzikal eserler, fasikül notalar ve vaccaj ve concone etüt kitapları
olduğu, kaynakların yetersiz olduğu, yabancı eserlerin Türkçe okunuşlarının
yazılmaması ve müzik eğitimi anabilim dallarında ortak bir repertuvarın
belirlenmemiş olması, ses eğitimi derslerinde özellikle tercih edilmeyen
eserlerin öğrencilerin ses sınırlarını zorlayacak, yabancı sözlü eserler,
ezgisel olarak uyumsuzluk içeren eserler olduğu, ses eğitimi dersinde
öğrencilerin özellikle seslendirmesi gereken repertuvarın; okul şarkıları,
türküler, napolitenler olduğu, ses eğitimi ders içeriklerinde yer alan
kazanımların repertuvar oluşumuna büyük ölçüde etkisi olduğu sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 12 Sayı: 4 |