Bu araştırmada, ilk ve
ortaokullarda, müzik derslerinde sınıf öğretmenlerinin, müzik öğretmenlerinin
ve öğrencilerin Blok Flüt eğitiminde kullanabilmeleri amacıyla hazırlanan
eğitim videolarının, nasıl hazırlanacağı ve hazırlamadaki aşamaların
tanıtılması amaçlanmaktadır. Günümüz çocuklarının kendi hayal dünyaları
düşünülerek ve Blok flütü de daha fazla sevmeleri ve benimsemeleri için eğitsel
video materyalinin görsel materyaller ve animasyonlardan oluşturulması
tasarlanmıştır. Böylece çocukların, Blok flütü sevip çalmak için daha istekli
olacağı ve doğru bir şekilde kullanacakları düşünülmektedir. Araştırmanın
evrenini, Müzik Öğretim Programı (2005) 4. ve 5. Sınıf çalgı eğitimine yönelik
kazanımlar oluşturmaktadır. Hazırlanan materyallerin oluşturulabilmesi için
nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseni kullanılmış, verilerin
toplanmasında görüşme türlerinden yapılandırılmış görüşme formu tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada görüşme tekniği ile elde edilen veriler nitel veri
analizi yöntemlerinden “İçerik Analizi” yöntemiyle çözümlenmiştir.
Blok Flüt Teknoloji Destekli Eğitim Video Destekli Eğitim Animasyon Destekli Eğitim Bilgisayar Destekli Eğitim Animasyon Destekli Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 4 |