Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 298 - 305, 26.10.2019

Öz

Bu çalışmada Ortaokul 6. ve 7. sınıf
öğrencilerin öğrenme stilleri ile müzik dersine yönelik tutumları sınıf
düzeyleri ve cinsiyetleri açısından incelenmiştir. Araştırma 2017-2018 öğretim
yılında Konya İl merkezinden bir özel ortaokulda gerçekleştirilmiştir.
Karşılaştırmalı ilişkisel tarama modeline göre desenlenen çalışmada ‘Kolb’un
Öğrenme Stilleri Envanteri’ ve araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Ortaokul
Müzik Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin
analizi sonucu ortaokul öğrencilerinin sınıf düzeyleri ve cinsiyetlerine göre
müzik dersi tutumlarının anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Araştırmanın
bir diğer sonucu da öğrencilerin öğrenme stilleri ile müzik dersi tutumları
arasında anlamlı bir ilişkinin bulunmasıdır.

Kaynakça

  • [1] Akkoyunlu, B., (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11:105-109.
  • [2] Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B., (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87):37-47.
  • [3] Babadoğan. C., (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, 147:61-63.
  • [4] Beydoğan, H.Ö., (2009). Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Okuma-Anlama Sürecinde Ayırt Etme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1):51–67.
  • [5] Byrne, B.M., (2002). Validating Measurement and Structure of Self-Concept: Snapshots of Past, Present and Future Research. American Psychologist, 57:897–909.
  • [6] Claxton, C.S. and Ralston, I., (1978). Learning Styles: Their Impact on Teaching and Administration. Washington. D.C.: National Institute of Education.
  • [7] Dornbusch, S., Ritter, P., Leiderman, P., Roberts, D., and Fraleigh, M., (1987). The Relation of Parenting Style to adolescent school performance. Child Development, 58:1244-1257.
  • [8] Karasar, N., (2006). Bilimsel Araştırma Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • [9] Kıncal, R.Y., (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • [10] Kolb, D.A., (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development (Vol:1). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • [11] MEB., (2006). İlköğretim Müzik Dersi 6, 7, 8, Öğretmen Kılavuz Kitabı. Devlet Kitapları. Ankara: MEB yayınevi
  • [12] Lee, L., Morrell, G., and Marini, A., (2012). Barriers and Facilitators to Pro-Social Behaviour among Young People: a Review of Existing Evidence, Department for Education.
  • [13] Scales, A.Y., (2000). The Effect of Learning Style, Major, and Gender on Learning Computer-aided Drawing in an Introductory Engineering/Technical Graphics Course. Unpublished PhD thesis, North Carolina State University.
  • [14] Sünbül, A.M., (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Konya: Çizgi Yayınevi.
  • [15] Sünbül, A.M., (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersinde Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişilerine ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(18):367-380.
  • [16] Uçan, A., (1994). Müzik eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • [17] Uçan, A., (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • [18] Yılmaz, H. ve Sünbül, A.M., (2002). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Mikro Yayınevi. ISBN 975-8156-95-0.
  • [19] Zimmerman, B.J., (2010). Attainment of Self-regulation: A Social Cognitive Perspective. In M.Boekaerts, P.R. Pintrich and M. Zeidner (Eds.), Handbook of Self-regulation (pp:13-39). Academic Press: San Diego.
  • [20] De Bello, T.C., (1990). Comparison of Eleven Major Learning Styles Models: Variables, Appropriate Populations, Validity of Instrumentation, and Research Behind Them. Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 6(3):203-222. 1990.
  • [21] Morrell, G. and Marini, A., (2012). Barriers and Facilitators to Pro-Social Behaviour among Young People: A Review of Existing Evidence, Department for Education.
Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 4, 298 - 305, 26.10.2019

Öz

Kaynakça

  • [1] Akkoyunlu, B., (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenlerin Rolü. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11:105-109.
  • [2] Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B., (1993). Kolb Öğrenme Stili Envanteri. Eğitim ve Bilim, (87):37-47.
  • [3] Babadoğan. C., (2000). Öğretim Stili Odaklı Ders Tasarımı Geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, 147:61-63.
  • [4] Beydoğan, H.Ö., (2009). Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerine Göre Okuma-Anlama Sürecinde Ayırt Etme Stratejilerini Kullanma Düzeyleri, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1):51–67.
  • [5] Byrne, B.M., (2002). Validating Measurement and Structure of Self-Concept: Snapshots of Past, Present and Future Research. American Psychologist, 57:897–909.
  • [6] Claxton, C.S. and Ralston, I., (1978). Learning Styles: Their Impact on Teaching and Administration. Washington. D.C.: National Institute of Education.
  • [7] Dornbusch, S., Ritter, P., Leiderman, P., Roberts, D., and Fraleigh, M., (1987). The Relation of Parenting Style to adolescent school performance. Child Development, 58:1244-1257.
  • [8] Karasar, N., (2006). Bilimsel Araştırma Teknikleri. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • [9] Kıncal, R.Y., (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • [10] Kolb, D.A., (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development (Vol:1). Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • [11] MEB., (2006). İlköğretim Müzik Dersi 6, 7, 8, Öğretmen Kılavuz Kitabı. Devlet Kitapları. Ankara: MEB yayınevi
  • [12] Lee, L., Morrell, G., and Marini, A., (2012). Barriers and Facilitators to Pro-Social Behaviour among Young People: a Review of Existing Evidence, Department for Education.
  • [13] Scales, A.Y., (2000). The Effect of Learning Style, Major, and Gender on Learning Computer-aided Drawing in an Introductory Engineering/Technical Graphics Course. Unpublished PhD thesis, North Carolina State University.
  • [14] Sünbül, A.M., (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Konya: Çizgi Yayınevi.
  • [15] Sünbül, A.M., (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersinde Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim Uygulamasının Öğrenci Erişilerine ve Öğrenilenlerin Kalıcılığına Etkisi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(18):367-380.
  • [16] Uçan, A., (1994). Müzik eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • [17] Uçan, A., (1997). Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • [18] Yılmaz, H. ve Sünbül, A.M., (2002). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Mikro Yayınevi. ISBN 975-8156-95-0.
  • [19] Zimmerman, B.J., (2010). Attainment of Self-regulation: A Social Cognitive Perspective. In M.Boekaerts, P.R. Pintrich and M. Zeidner (Eds.), Handbook of Self-regulation (pp:13-39). Academic Press: San Diego.
  • [20] De Bello, T.C., (1990). Comparison of Eleven Major Learning Styles Models: Variables, Appropriate Populations, Validity of Instrumentation, and Research Behind Them. Journal of Reading, Writing, and Learning Disabilities International, 6(3):203-222. 1990.
  • [21] Morrell, G. and Marini, A., (2012). Barriers and Facilitators to Pro-Social Behaviour among Young People: A Review of Existing Evidence, Department for Education.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vahide Bahar Yiğit Bu kişi benim 0000-0002-3993-6688

Şakir Nevruz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yiğit, V. B., & Nevruz, Ş. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Fine Arts, 14(4), 298-305.
AMA Yiğit VB, Nevruz Ş. Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Fine Arts. Ekim 2019;14(4):298-305.
Chicago Yiğit, Vahide Bahar, ve Şakir Nevruz. “Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki”. Fine Arts 14, sy. 4 (Ekim 2019): 298-305.
EndNote Yiğit VB, Nevruz Ş (01 Ekim 2019) Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Fine Arts 14 4 298–305.
IEEE V. B. Yiğit ve Ş. Nevruz, “Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki”, Fine Arts, c. 14, sy. 4, ss. 298–305, 2019.
ISNAD Yiğit, Vahide Bahar - Nevruz, Şakir. “Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki”. Fine Arts 14/4 (Ekim 2019), 298-305.
JAMA Yiğit VB, Nevruz Ş. Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Fine Arts. 2019;14:298–305.
MLA Yiğit, Vahide Bahar ve Şakir Nevruz. “Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki”. Fine Arts, c. 14, sy. 4, 2019, ss. 298-05.
Vancouver Yiğit VB, Nevruz Ş. Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Müzik Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Fine Arts. 2019;14(4):298-305.