In this study, Marshall Design Method that is used to determine the optimum bitumen content of binder layer of asphaltic concrete is investigated. Marshall Design test results that are obtained from the previous studies and current test results are used in regression analysis in SPSS 11 statistical software. Predictive model equations are formulated and this equations are used to determine the optimum bitumen content. The results of predictive model are compared with Marshall Design test results. As a result, different ratios of decreases and increases in optimum bitumen percents are observed. Even though these differences are small, it is determined that they highly affect the physical properties of binder layer of asphaltic concrete.
Asphalt concrete, Bitumen Percent, Prediction model, BINDER LAYER, MARSHALL METHOD,
Bu çalışmada asfalt betonu binder tabakasının, karışım dizaynını optimize etmek amacıyla yapılan Marshall dizayn metodunu inceleyerek, bu metotla daha önce yapılmış çalışmaların verileri ve laboratuarda yapmış olduğumuz Marshall dizaynı deney verilerine, SPSS 11.0 paket programı kullanılarak regrasyon analizi yapılmıştır. Optimum bitüm muhtevasının belirlenmesi için model denklemleri oluşturulmuş ve elde edilen model denklemleri üzerinden optimum bitüm muhtevası belirlenmeye çalışılmıştır. Model denklemleri üzerinden elde edilen sonuçlar Marshall deney sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda optimum bitüm yüzdelerinde değişik oranlarda artma ve azalmalar görülmüştür. Bu değişiklikler her ne kadar küçük değerlerde de olsa asfalt betonu binder tabakasının fiziksel özelliklerini önemli derecede etkilediği belirlenmiştir.
Asfalt Betonu, Bitüm Yüzdesi, Tahmin Modeli, BİNDER TABAKASI, MARSHALL METOT,
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Elektrik Makinaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2009 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2009, Cilt 4, Sayı 1 |
Bibtex | @ { nwsatecapsci213977, journal = {Technological Applied Sciences}, eissn = {1308-7223}, address = {}, publisher = {E-Journal of New World Sciences Academy}, year = {2009}, volume = {4}, number = {1}, pages = {13 - 25}, doi = {10.12739/10.12739}, title = {ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ}, key = {cite}, author = {Yildiz, Kursat} } |
APA | Yildiz, K. (2009). ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ . Technological Applied Sciences , 4 (1) , 13-25 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsatecapsci/issue/20185/213977 |
MLA | Yildiz, K. "ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ" . Technological Applied Sciences 4 (2009 ): 13-25 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/nwsatecapsci/issue/20185/213977> |
Chicago | Yildiz, K. "ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ". Technological Applied Sciences 4 (2009 ): 13-25 |
RIS | TY - JOUR T1 - ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ AU - Kursat Yildiz Y1 - 2009 PY - 2009 N1 - DO - T2 - Technological Applied Sciences JF - Journal JO - JOR SP - 13 EP - 25 VL - 4 IS - 1 SN - -1308-7223 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Technological Applied Sciences ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ %A Kursat Yildiz %T ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ %D 2009 %J Technological Applied Sciences %P -1308-7223 %V 4 %N 1 %R %U |
ISNAD | Yildiz, Kursat . "ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ". Technological Applied Sciences 4 / 1 (Şubat 2009): 13-25 . |
AMA | Yildiz K. ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ. NWSA. 2009; 4(1): 13-25. |
Vancouver | Yildiz K. ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ. Technological Applied Sciences. 2009; 4(1): 13-25. |
IEEE | K. Yildiz , "ASFALT BETONU BİNDER TABAKASININ BİTÜM YÜZDESİ TAYİNİ İÇİN TAHMİN MODELİ", Technological Applied Sciences, c. 4, sayı. 1, ss. 13-25, Şub. 2009, doi:10.12739/10.12739 |