Bu çalışmada, bir dizel motorunda yanma odası yüzeylerinin seramikle kaplanmasının ısı kayıplarına ve motor performansına etkileri araştırılmıştır. Motor silindir kapağı ve supaplar Y2O3 – ZrO2 (yitriyum ile stabilize zirkonya) ile kaplanmıştır. Kaplama kalınlığı 300 – 350 mikron arasında tespit edilmiştir. 30 mikron kalınlığında NiCrAl bir ara bağlayıcı kullanılmıştır. Sonuçlar gösteriyor ki, tam yükteki motor gücü değerleri seramik kaplamalı motorda (SKM) standart dizel motora (STD) göre %1-3 arasında artış vardır. Tam yükte, motor momenti değerlerinde %1,5-2,5 arasında artış vardır. Bununla birlikte soğutma suyuna geçen ısı miktarı, seramik kaplamalı motorda standart motora göre %19'a kadar azalma vardır. Egzoza geçen ısı miktarında da %17,5'e kadar artış vardır.
MOTORLAR MOTOR PERFORMANSI ISI KAYBI SERAMİK KAPLAMA TERMAL BARİYER KAPLAMA
In this study, effects on heat losses and engine performance in a diesel engine which surface of combustion chamber was coated ceramic were investigated. Engine cylinder head and valves were coated with Y2O3 – ZrO2 (stabilized zirconium with yttrium). Coating thing determined among 300-500 micron. A interlinked which is 30 micron thing used as NiCrAl. The results showed that there is 1-3% increasing on engine power values of ceramic coating engine (CCE) considering standard diesel engine (SDE) at full load. There is 1.5-2.5% increasing on engine torque values of CCE considering SDE at full load. However, there is as much as 19% decreasing on heat amount to coolant of CCE considering SDE at full load. There is as much as 17.5% increasing on heat amount to exhaust of CCE considering SDE at full load.
ENGINES ENGINE PERFORMANCE Heat loss Ceramic coating Thermal barrier coating
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Elektrik Makinaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 3 Sayı: 4 |