2023-: Ordu Üniv. İlahiyat Fakültesi, Dinler Tarihi ABD (Dr. Öğr. Üyesi)
2018-2022: Erciyes Üniversitesi SBE - Dinler Tarihi (Dr.)
2016-2018: Erciyes Üniversitesi SBE - Dinler Tarihi (Bilim Uzmanı)
2011-2016: Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (Mezun)
Arapça B2 | İngilizce B2 | Japonca B2 | Korece A1
1981 yılında Samsun/Terme Muratlı Köyü’nde doğdu.
İlköğrenimini köyünde bitirdikten sonra (1992) bir yıl (1992-1993) Çarşamba İhsaniye Kur’an Kursu’nda okudu.
Ortaöğrenimini Çarşamba İmam-Hatip Lisesi’nde tamamladı. (1999)
2003 yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu.
2008 yılında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Rahman Suresi’nin Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi” adlı teziyle yüksek lisansı bitirdi.
2006-2009 yılları arasında DİB Trabzon Eğitim Merkezi’nde dinî yüksek ihtisas eğitimi aldı.
2021 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleğe Hazırlık ve Tashih-i Huruf Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi” adlı teziyle doktorasını tamamladı.
ÇALIŞMA HAYATI
2003-2005 yıllarında Millî Eğitim Bakanlığı’nda ücretli öğretmen olarak çalıştı.
2005 yılında Diyanet İşleri Başkanlığı’nda İmam-Hatip olarak göreve başladı.
2009 yılında DİB Şanlıurfa Eğitim Merkezi’ne "eğitim görevlisi" olarak atandı.
2011-2016 yılları arasında Almanya Berlin’de din görevlisi olarak çalıştı.
2016-2023 yılları arasında Diyanet Samsun Aşıkkutlu Eğitim Merkezi’nde eğitim görevlisi olarak çalıştı.
29 Mart 2023'ten itibaren Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi ABD öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
İyi derecede Arapça, orta derecede Almanca ve başlangıç seviyesinde İngilizce bilen Ertürk, musiki ile de ilgilenmekte ve Ud çalmaktadır.
Yayımlanmış bazı çalışmaları bulunmaktadır. Evli ve üç çocuk babasıdır.
YAYINLARI
Kitapları:
* Türkiye’de Din Görevlilerinin Hizmet İçi Eğitimi, 1. Baskı, Üniversite Yayınları, Samsun 2021; 2. Baskı, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2021; 3. Baskı, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2024.
* Din Eğitimi Açısından Rahman Suresi, Üniversite Yayınları, Samsun 2021.
* "Eğitimin Amaç ve İşlevleri". (Kitap Bölümü). Eğitime Giriş, ed. M. Fatih Genç- E. Zehra Turan, Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2024.
Makaleleri:
* (Hasan Dam’la Birlikte), “Diyanet İşleri Başkanlığı Tashih-İ Huruf Eğitim Programının İçerik ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi”, Diyanet İlmî Dergi, Sayı: 55, 2019, ss. 467-494.
* (Hasan Dam’la Birlikte), “Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleğe Hazırlık Eğitim Programının İçerik ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 48, Haziran 2020, ss. 97-137.
* (Mustafa Kara ve Hasan Dam'la birlikte). “Hitabet Ve Mesleki Uygulama Derslerinin Öğrenci Gelişimine Katkı Düzeylerinin İncelenmesi (Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/2 (December 2023), 738-767. https://doi.org/10.17859/pauifd.1365006.
* (Mustafa Kara ve Hasan Dam'la birlikte). “‘Hitabet Ve Mesleki Uygulama’ Dersleri Müfredatına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (OMÜ İlahiyat Fakültesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/25 (January 2024), 134-171. https://doi.org/10.53683/gifad.1357595.
* Ertürk, İdris. “Aday İmam-Hatip Ve Müezzin-Kayyımlara Göre Diyanet Akademisi Meslekî Eğitim Programının Değerlendirilmesi”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 24/2 (September 2024), 751-787. https://doi.org/10.33415/daad.1477156.
Diğer Çalışmaları:
* Benim Camim Benim Kitabım, Berlin 2014. (Kitap, Özel Basım)
* Hızlı Kur’an Öğrenim Kılavuzu, Berlin 2015. (Kitap, Özel Basım)
* Pratik Hutbe-Vaaz Kılavuzu, Samsun 2017. (Kitap, Özel Basım)
* Almanya’da Unutulmuş Bir Camimiz ve Şehitliğimiz: Wünsdorf, (Makale, 2017, www.academia.edu)
Kurum
Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Eğitimi Anabilim Dalı
Ankara Ü. İlahiyat fakültesinden 1992'de mezun oldum. Yüksek Lisansımı Selçuk Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsünde 1996'da tamamladım. Aynı enstitüde 2004 yılında doktoramı bitirdim. 2015 Ekiminde doçent, 2022 yılında profesör oldum. Halen Necmettin Erbakan Ü. AK. İlahiyat Fakültesi Hadis Anabilim Dalı'nda Profesör Doktor unvanıyla Öğretim Üyesi olarak görevimi sürdürmekteyim.
Doç. Dr. Rabiye Çetin, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü, Kelam Anabilim Dalı
Doç. Dr. Ahmet Yemenici Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden Mezun oldu. 2000 Yılında Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri (Din Eğitimi) alanında “Kur’an’daki Hz. İbrahim Kıssasının Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri Açısından Çözümlenmesi” adlı yüksek lisans tezini tamamladı. Ekim 2003 – Haziran 2004 Yılları arasında doktora projesi kapsamında, ücretsiz izinli ve Türkiye Diyanet Vakfı Burslusu olarak Frankfurt Johann Wolfgang Goethe Üniversitesi’nde doktora öğrencisi olarak bulundu. Doktora çalışması olarak 2012 yılında, Anakara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri (Din Eğitimi) alanında “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Diğer Dinlere ve Din Mensuplarına İlişkin Yaklaşımları” adlı çalışmayı tamamladı. 2013 Yılından itibaren Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde öğretim üyeliği görevini yürütmektedir. Akademisyen olmadan önce mesleki deneyim olarak 6 Yıl Milli Eğitim Bakanlığı ilk ve ortaöğretim kurumlarında öğretmenlik yapmıştır. 10 yıl Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü Program Geliştirme Şubesinde görevli öğretmen ve 3 yıl eğitim uzmanı olarak görev almıştır. Bu yıllar içinde ilköğretim ve ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programları ile İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretim Programlarının hazırlanması çalışmalarına ve program tanıtım seminerlerine katılmıştır. Doç. Dr. Ahmet Yemenici Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümünde din eğitiminde öğrenme alanları ve öğretim yaklaşımları, din öğretiminde temel beceriler, din eğitiminde program geliştirme ile dini farklılıklara ilişkin yaklaşımlar ve öğretmen deneyimleri üzerinde çalışmalarını yürütmektedir. Din eğitimi alanında yayınlanmış bildiri ve makaleleri bulunmaktadır. Aynı zamanda Fakülte Öğretim Programları ve Kalite Komisyonları üyesidir.