Öğretmenlerin, öğrenciler üzerinde kalıcı ve olumlu bir etki bırakabilmesi, aynı zamanda eğitim süreçlerini etkili, verimli ve yaratıcı bir şekilde yönetebilmesi için çok yönlü bilgi ve becerilere sahip olması gerekir. Alan bilgisi kadar meslek bilgisi ve genel kültür bilgisi de öğretmenlik mesleğinin vazgeçilmez unsurlarıdır. Tüm bu unsurlar, disiplinler arası bir yaklaşımla birleştirilerek anlamlı ve etkili bir bütün oluşturmaktadır. Bu çalışma, müzik dışında farklı branşlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının seçmeli Batı Müziği dersi hakkındaki düşüncelerini öğrenmeyi, varsa; dersin mesleki ve kişisel gelişimlerine sağladığı katkıları belirlemeyi, ayrıca nitelikli öğretmenin özelliklerinden olan genel kültür bilgisi çerçevesinde yorumlamayı hedeflemektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması, iç içe geçmiş tek durum deseni benimsenmiştir. Katılımcı grubu ölçüt örnekleme ile seçilen, Harran Üniversitesinde; Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Resim-İş Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim gören ve Genel Kültür Seçimlik Derslerden Batı Müziği dersini seçen öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz ile yorumlanmıştır. Kişisel gelişim açısından; öğretmen adaylarının büyük bir kısmı, Batı Müziği dersini estetik anlayışlarını geliştiren, uluslararası müzik türlerini ve sanatçılarını tanımalarına imkân tanıyan, kültürel farkındalıklarını artıran bir ders olarak değerlendirmiştir. Mesleki gelişim açısından, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu Batı Müziği dersini genel kültür bilgisi bağlamında faydalı bulmuştur. Dersin, müzik bilgisi ile kendi branş bilgilerini ilişkilendirme, ders süreçlerini zenginleştirme, farklı kültürel perspektifleri öğrencilere aktarma vb. değerli katkılar sağladığı ifade edilmiştir. Araştırma bulguları, Batı Müziği dersinin öğretmen adaylarının hem bireysel hem de mesleki gelişimlerine genel kültür çerçevesinde katkı sağlayabileceğini göstermektedir.
seçmeli dersler genel kültür nitelikli öğretmen öğretmen eğitimi Batı müziği
This study aims to examine the opinions of pre-service teachers from various disciplines regarding the elective Western Music course, to identify its potential contributions to their professional and personal development, if any, and to interpret these contributions within the framework of general cultural knowledge, which is one of the characteristics of a qualified teacher. A case study design, one of the qualitative research methods, was employed in the study. The participant group was selected through criterion sampling and consisted of pre-service teachers enrolled at Harran University in the departments of Elementary Teacher Education, Primary Mathematics Teacher Education, English Language Teaching, Art and Crafts Teacher Education, Preschool Teacher Education, and Science Teacher Education, who chose the Western Music course as one of their General Culture Elective Courses. A semi-structured interview form was used as the data collection instrument, and the obtained data were analyzed using the descriptive analysis method. In terms of personal development, the majority of pre-service teachers perceived the Western Music course as an opportunity to enhance their aesthetic understanding, familiarize themselves with international music genres and artists, and increase their cultural awareness. Regarding professional development, most pre-service teachers found the course beneficial within the context of general cultural knowledge. It was stated that the course provided valuable contributions in various aspects, such as relating music knowledge to their field of study, enriching lesson processes, conveying different cultural perspectives to students, and incorporating music into classroom activities. The research findings indicate that the Western Music course can contribute to the general cultural framework of pre-service teachers’ individual and professional development.
Elective courses general culture qualified teacher teacher training Western music
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Müzik Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 4 |