BibTex RIS Kaynak Göster

Religious Education Policies and Their Implementations in Pakistan From Establisment to Nowadays

Yıl 2013, Cilt: 35 Sayı: 35, 105 - 134, 01.09.2013

Öz

Pakistan was a state established on the “Islamic Ideology” on August 14 1947 with seperation from India. From the begining, new educational policies and plans including religious education was determined by almost all of the governments. These new policies were sometimes considered as reforms. Reflection of Islamic ideology to religious education policies and implementations varied over the time depending on the rulers thoughts. In this paper, conference presentations, comission and council reports which form the basis of religious education policies are mentioned first and then the religious education policies and their implementations are discussed next

Pakistan’da Kuruluştan Günümüze Din Eğitimi Politikaları ve Uygulamaya Yansımaları

Yıl 2013, Cilt: 35 Sayı: 35, 105 - 134, 01.09.2013

Öz

Pakistan, 14 Ağustos 1947’de Hindistan’dan ayrılarak ‘İslâm ideolojisi' üzerine kurulan bir devlettir. Bu yıllardan itibaren hemen her hükümet değişikliğinde din eğitimini de kapsayan yeni eğitim politikaları belirlenmiş ve yeni planlamalar yapılmıştır. Hazırlanan bu politikalar zaman zaman reform niteliği de taşımıştır. İslâm ideolojisinin din eğitimi politikalarına ve uygulamalara yansıma biçimi ülke yöneticilerinin dünya görüşü doğrultusunda farklı biçimlerde olmuştur. Bu çalışmada öncelikle din eğitimi politikalarına temel teşkil eden konferans bildirilerine, komisyon ve kurul raporlarına değinilmiş, daha sonra da din eğitimi politikaları ve bunların uygulamaya yansımaları incelenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Nur Pakdemirli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

ISNAD Pakdemirli, M. Nur. “Pakistan’da Kuruluştan Günümüze Din Eğitimi Politikaları Ve Uygulamaya Yansımaları”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 35/35 (Eylül 2013), 105-134. https://doi.org/10.17120/omuifd.82764.