Pakistan was a state established on the “Islamic Ideology” on August 14 1947 with seperation from India. From the begining, new educational policies and plans including religious education was determined by almost all of the governments. These new policies were sometimes considered as reforms. Reflection of Islamic ideology to religious education policies and implementations varied over the time depending on the rulers thoughts. In this paper, conference presentations, comission and council reports which form the basis of religious education policies are mentioned first and then the religious education policies and their implementations are discussed next
Pakistan, 14 Ağustos 1947’de Hindistan’dan ayrılarak ‘İslâm ideolojisi' üzerine kurulan bir devlettir. Bu yıllardan itibaren hemen her hükümet değişikliğinde din eğitimini de kapsayan yeni eğitim politikaları belirlenmiş ve yeni planlamalar yapılmıştır. Hazırlanan bu politikalar zaman zaman reform niteliği de taşımıştır. İslâm ideolojisinin din eğitimi politikalarına ve uygulamalara yansıma biçimi ülke yöneticilerinin dünya görüşü doğrultusunda farklı biçimlerde olmuştur. Bu çalışmada öncelikle din eğitimi politikalarına temel teşkil eden konferans bildirilerine, komisyon ve kurul raporlarına değinilmiş, daha sonra da din eğitimi politikaları ve bunların uygulamaya yansımaları incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 35 Sayı: 35 |