Academic dishonesty and cheating has become a widespread problem among high school and university students. In the present study, we examined students’ evaluations of cheating behavior, levels of cheating, attitudes towards cheating and in relation to sex, level of education, schoool grade and perception of success at the formal religious education institutions. The research was conducted on 256 students attented at Samsun İmam-Hatip High School, 19 May University the Faculty of Theology and the faculty of Education Department of Religious Culture and Ethics in the academic year of 2011–2012.
Cheating examinations formal religious education academic dishonesty
Kopya çekme, lise ve üniversite öğrencileri arasında yaygın bir problem haline gelmiştir. Bu araştırma, örgün din eğitimi kurumlarında okuyan öğrencilerin kopya çekme düzeyleri, kopya çekmeye ilişkin tutumları, kopya çekme nedenleri, cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyi ve başarı algısı değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma, 2011–2012 öğretim yılında Samsun İmam-Hatip Lisesi ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği bölümü birinci ve son sınıflarında okuyan 256 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 34 Sayı: 34 |