BibTex RIS Kaynak Göster

Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi

Yıl 1997, Cilt: 14 Sayı: 1, - , 23.12.2009

Öz

General Evaluation of Traffic Accidents in Samsun Province
Worldwide, traffic deaths are approximately 1.000,000 per year and traffic accidents are tire most common accident types.
This study is aimed to investigate traffic accidents occurred in Samsun province for the period 1991-1995 and to define me factors cause accidents.
Data were obtained from Traffic Authority of Samsun.From 1991 through 1995, the number and the cost of accidents increased from 1031 to 3168 and from 6,237,910,000 TL. to 118,249,450,000 TL. respectively, while the traffic accident-related death ratio decreased (from 6.5% to 1,8%). It was thought that increase of number and cost of accidents might be due to the increase of motor-vehicles in traffic and the decrease of traffic accident-related deaths might be due to the widening usage of safety belts.Suggestions through reducing the number and the cost of accidents discussed.




Tüm dünyada en sık rastlanan kaza tipi trafik kazalarıdır ve dünyada her yıl yaklaşık 1 milyon kişi trafik kazası sonucu yaşamını yitirmektedir.
Samsun ilinde 1991-1995 yıllarında meydana gelen trafik kazalarının genel bir değerlendirmesinin yapıldığı bu çalışmada dünyada en sık rastlanan kaza tipi olan trafik kazalarının oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek amaçlanmıştır. Samsun İl Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü ve Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü'nden elde edilen veriler incelenmiştir. Yıl geçtikçe kazaların sayısı ve hasarların boyutunun arttığı buna karşılık ölümlü trafik kazası oranlarının azaldığı saptanmıştır. 1991'de 1031 olan kaza sayısı 1995'de 3168'e, 6,237,910,000 TL. olan maddi hasar mik¬tarı 118,249,450,000 TL.'na yükselmiş, %6.5 olan ölümlü trafik kazası oranı da %1.8'e düşmüştür. Kaza sayısında ve hasar miktarındaki artışın trafiğe çıkan araç sayısındaki artışa, ölümlü kaza sayısının azalmasının ise emniyet kemeri kullanımının yaygınlaşması ve trafik denetimlerinin sıklaştırılması ile ilişkili olduğu düşünülmüştür. Kazalardaki sayı ve hasar miktarı artışını azaltma ve önleme yönünde öneriler tartışılmıştır.

Yıl 1997, Cilt: 14 Sayı: 1, - , 23.12.2009

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Basic Medical Sciences
Yazarlar

A.t. Sünter Bu kişi benim

Ş. Dabak Bu kişi benim

Y. Pekşen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2009
Gönderilme Tarihi 16 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sünter, A., Dabak, Ş., & Pekşen, Y. (2009). Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi. Journal of Experimental and Clinical Medicine, 14(1). https://doi.org/10.5835/jecm.v14i1.734
AMA Sünter A, Dabak Ş, Pekşen Y. Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi. J. Exp. Clin. Med. Aralık 2009;14(1). doi:10.5835/jecm.v14i1.734
Chicago Sünter, A.t., Ş. Dabak, ve Y. Pekşen. “Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi”. Journal of Experimental and Clinical Medicine 14, sy. 1 (Aralık 2009). https://doi.org/10.5835/jecm.v14i1.734.
EndNote Sünter A, Dabak Ş, Pekşen Y (01 Aralık 2009) Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi. Journal of Experimental and Clinical Medicine 14 1
IEEE A. Sünter, Ş. Dabak, ve Y. Pekşen, “Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi”, J. Exp. Clin. Med., c. 14, sy. 1, 2009, doi: 10.5835/jecm.v14i1.734.
ISNAD Sünter, A.t. vd. “Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi”. Journal of Experimental and Clinical Medicine 14/1 (Aralık 2009). https://doi.org/10.5835/jecm.v14i1.734.
JAMA Sünter A, Dabak Ş, Pekşen Y. Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi. J. Exp. Clin. Med. 2009;14. doi:10.5835/jecm.v14i1.734.
MLA Sünter, A.t. vd. “Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi”. Journal of Experimental and Clinical Medicine, c. 14, sy. 1, 2009, doi:10.5835/jecm.v14i1.734.
Vancouver Sünter A, Dabak Ş, Pekşen Y. Samsun İlinde Trafik Kazalarının Genel Değerlendirilmesi. J. Exp. Clin. Med. 2009;14(1).