Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin meslek derslerinin teori ve uygulamasında en fazla yaşadıkları sorunların belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma, O ndokuzmayıs Üniversitesi Samsun Sağlık Yüksekokulu'nda uygulamalı meslek derslerini alan 138 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler soru kağıdı uygulanarak toplanmış ve yüzde olarak değerlendirilmiştir.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin belirttikleri en önemli sorunlar; teorik derslerin bir ay gibi bir süreye sıkıştırılıyor olması, meslek derslerinin haftada 3 gün arka arkaya olması, uygulama alanında kendilerini yabancı hissetme, öğretim elemanlarının bakım planı ile ilgili beklentilerini uygulama öncesi anlatmamaları, uygulama notlarının öğrencinin ara sınav notuna göre verildiği şeklinde bulunmuştur. Öğrencilerin öğretim elemanı ile hasta başında vizit yapmak istedikleri saptanmıştır.
The Determination of Problems Seen in the Theoretical Lessons and Practical
Applications of the Students in Nursing Department of Samsun Higher School of Health
The aim of this descriptive study is to determine the most common problems seen in the ore tic al lessons and practical applications of the vocational lessons of the nursing department students. The study is carried out in Samsun Higher School of Health with 138 students taking vocational lessons and their practical applications. Data of the study were collected by questionnare and statistically evaluated as percentage.Related to the results obtained from the study, the most important problems expressed by the students are found to be as follows; the theoretical lessons are given in a short period of time such as one month, the vocational lessons are given in three consecutive days of the week, lecturers, do not explain their expectations from the care plan prior to practices, practice marks are given according to the intermediate examination marks and students want consultation at patient bedside supervised by the instructor.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Basic Medical Sciences |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2009 |
Submission Date | October 28, 2009 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 22 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.