BibTex RIS Kaynak Göster

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ İLE FARKLI BÖLÜMLERDEKİ ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 1, 5 - 16, 02.01.2013

Öz

Bu araştırma; Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde eğitim gören, Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin, serbest zamanlarında yapmış oldukları aktivitelerin belirlenin, karşılaştırması amaçlanmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak 29 sorudan ve 3 bölümden oluşan bir anket uygulanmış elde edilen verilerin frekans, yüzde (%) dağılımı ile ilişkilendirmeler de; Ki-kare (x2) , SSPS 11.5 programında yapılmış, anlamlılık düzeyleri (p) 0,05 olarak belirlenmiştir. Afyon Kocatepe Üniversitesinde 2004-2005 Öğretim yılında öğrenim gören 571 öğrenciye uygulanmıştır. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinden %22,9’ u serbest zamanlarını verimli olarak kullandıklarını düşünürken, diğer bölüm öğrencilerinin %33,7 sinin bu fikre katıldıkları görülmüştür. Araştırmaya katılan tüm öğrencilerin %76,0’sı serbest zaman değerlendirme aktivitelerinde, spor ve oyun etkinliklerini tercih ederken, bu ifadeye karşılık %47,7’si öncelikli uğraşlarının müzik olduğunu belirtmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinden %51,6’sı serbest zamanlarında spor aktivitelerini tercih ederken, diğer bölüm öğrencilerinde bu oranın %36,6 olduğu belirlenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin, Afyon Kocatepe Üniversitesi’ni kazandıktan sonra, daha önceden yapmış oldukları aktiviteleri devam ettirmeleri konusunda, diğer bölüm öğrencilerine göre istatistiksel olarak önemli bir farklılık bulunmuştur. (P<0,05). Televizyonda en çok izledikleri programlar karşılaştırıldığında, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin, diğer bölüm öğrencilerine göre, spor programlarını izleme oranlarında, istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmiştir (P<0,05).

Anahtar Kelimeler Beden Eğitimi ve Spor, Serbest zaman, Serbest Zaman Aktivitesi

Kaynakça

  • Karaküçük S. Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme, Bağırgan Yayınevi, Birinci Baskı, Ankara, 1995.
  • Karaküçük S. Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme, Bağırgan Yayınevi, İkinci Baskı, Ankara, 1997.
  • Passmore A, French D. Development and Administration of a Measures to Assess Adolescent's Participion, Spring, 2001, 36(141): 67.
  • Kılbaş Ş. Gençlik ve Boş Zaman Değerlendirme, Bilgi Yayınevi, Adana, 1994.
  • Kraus R. Recreation Program Planning, Scott, Forestman and Company, London, 1985.
  • Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. Biyoistatistik, Özdemir Yayıncılık, Ankara, 1995.
  • Yörükoğlu A. Çocuk Ruh Sağlığı, Acar Matbaacılık, Ankara, 1994.
  • Öztürk F. Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara,1998.
  • Yavuzer H. Ana-Baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2002.
  • Yalçınkaya M, Saracaloğlu A, Varol R. Üniversite öğrencilerinin spora ilişkin görüşleri ve beklentileri, Spor Bilimleri Dergisi, 1993; 4: 2-13.
  • Ruskin H. International Conference on Leisure, Tourism&Sport- Education, Integration, Innovation, Cologne, 18-21 March, UK, 2004.
  • Giddens A. Sosyoloji, (Çev.Özel H, Güzel C.) Ayraç yayınevi, Ankara, 2000.
  • Ağaoğlu YS. Dershaneye devam eden üniversite öğrencilerinin okuma nedenlerinin ve serbest zaman etkinliklerine katılımlarının değerlendirilmesi, Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2011; 3(1):33-41.
  • Priest S, Gass MA. Effective leadership in adventure programming, Human Kinetics Pub., USA, 1997.
  • Atara S, Ruth B. Leisure Education &Identity Development of Youth- suggested Framework for Educators, International Conference on Leisure, Tourism & Sport-Education, Integration, Innovation, Cologne, Germany, 18-21 March, 2004.

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ İLE FARKLI BÖLÜMLERDEKİ ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI♣

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 1, 5 - 16, 02.01.2013

Öz

Bu araştırma; Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu (BESYO) ile diğer fakülte ve Yüksekokul bölümlerinde (DB) öğrenim gören öğrencilerin, serbest zaman aktivitelerini karşılaştırmak amacını taşımaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak 29 soru ve 3 bölümden oluşan bir anket geliştirilmiş ve toplam 571 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde (%) hesaplamaları ile Ki-kare (χ2) testinden yararlanılmış, Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. BESYO öğrencilerinin %30,5’i, DB öğrencilerinin ise % 29,6’sı serbest zamanlarını verimli kullandıklarını düşünmektedir. Araştırmaya katılan tüm öğrencilerin %76’sı serbest zaman değerlendirme aktivitelerinde, spor ve oyun etkinliklerini tercih ederken, %47,7’si öncelikli uğraşlarının müzik olduğunu belirtmektedir. Serbest zamanlardaki spor aktiviteleri DB öğrencilerinde %24,8 seviyesindeyken BESYO öğrencilerinde %51,2’ye yükselmektedir. Önceden yapılan aktiviteleri üniversiteyi kazandıktan sonra sürdürme alışkanlığında BESYO öğrencileri DB öğrencilerinden anlamlı şekilde farklılık göstermektedir (P<0,05). Aynı şekilde televizyonda spor programlarını izleme oranlarında da DB öğrencilerine göre, BESYO öğrencileri lehinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmiştir (P<0,05). Sonuç olarak, Afyon Kocatepe Üniversitesi öğrencilerinin serbest zamanı değerlendirmelerinde verimlilik açısından sorunlar yaşadıkları görülmekte, zaman yönetimi konusunda etkin olmaktan ziyade edilgen oldukları anlaşılmaktadır. Bu sürecin şekillenmesinde üniversite yönetimlerinin, öğrencilerin öğrenimleri sırasındaki zaman yönetimi ve serbest zaman etkinliklerinde daha yönlendirici olmaları ve aktif programlar hazırlamaları beklenmektedir

Kaynakça

  • Karaküçük S. Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme, Bağırgan Yayınevi, Birinci Baskı, Ankara, 1995.
  • Karaküçük S. Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme, Bağırgan Yayınevi, İkinci Baskı, Ankara, 1997.
  • Passmore A, French D. Development and Administration of a Measures to Assess Adolescent's Participion, Spring, 2001, 36(141): 67.
  • Kılbaş Ş. Gençlik ve Boş Zaman Değerlendirme, Bilgi Yayınevi, Adana, 1994.
  • Kraus R. Recreation Program Planning, Scott, Forestman and Company, London, 1985.
  • Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V. Biyoistatistik, Özdemir Yayıncılık, Ankara, 1995.
  • Yörükoğlu A. Çocuk Ruh Sağlığı, Acar Matbaacılık, Ankara, 1994.
  • Öztürk F. Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara,1998.
  • Yavuzer H. Ana-Baba ve Çocuk, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2002.
  • Yalçınkaya M, Saracaloğlu A, Varol R. Üniversite öğrencilerinin spora ilişkin görüşleri ve beklentileri, Spor Bilimleri Dergisi, 1993; 4: 2-13.
  • Ruskin H. International Conference on Leisure, Tourism&Sport- Education, Integration, Innovation, Cologne, 18-21 March, UK, 2004.
  • Giddens A. Sosyoloji, (Çev.Özel H, Güzel C.) Ayraç yayınevi, Ankara, 2000.
  • Ağaoğlu YS. Dershaneye devam eden üniversite öğrencilerinin okuma nedenlerinin ve serbest zaman etkinliklerine katılımlarının değerlendirilmesi, Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2011; 3(1):33-41.
  • Priest S, Gass MA. Effective leadership in adventure programming, Human Kinetics Pub., USA, 1997.
  • Atara S, Ruth B. Leisure Education &Identity Development of Youth- suggested Framework for Educators, International Conference on Leisure, Tourism & Sport-Education, Integration, Innovation, Cologne, Germany, 18-21 March, 2004.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Psiko Sosyal Alanlar
Yazarlar

Rıfat Yağmur

Yücel Ocak

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yağmur, R., & Ocak, Y. (2013). AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ İLE FARKLI BÖLÜMLERDEKİ ÖĞRENCİLERİN SERBEST ZAMAN AKTİVİTELERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 4(1), 5-16. https://doi.org/10.17155/spd.11883