Bu araştırma; Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde eğitim gören, Beden Eğitimi Spor Yüksek Okulu öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin, serbest zamanlarında yapmış oldukları aktivitelerin belirlenin, karşılaştırması amaçlanmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak 29 sorudan ve 3 bölümden oluşan bir anket uygulanmış elde edilen verilerin frekans, yüzde (%) dağılımı ile ilişkilendirmeler de; Ki-kare (x2) , SSPS 11.5 programında yapılmış, anlamlılık düzeyleri (p) 0,05 olarak belirlenmiştir. Afyon Kocatepe Üniversitesinde 2004-2005 Öğretim yılında öğrenim gören 571 öğrenciye uygulanmıştır. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinden %22,9’ u serbest zamanlarını verimli olarak kullandıklarını düşünürken, diğer bölüm öğrencilerinin %33,7 sinin bu fikre katıldıkları görülmüştür. Araştırmaya katılan tüm öğrencilerin %76,0’sı serbest zaman değerlendirme aktivitelerinde, spor ve oyun etkinliklerini tercih ederken, bu ifadeye karşılık %47,7’si öncelikli uğraşlarının müzik olduğunu belirtmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinden %51,6’sı serbest zamanlarında spor aktivitelerini tercih ederken, diğer bölüm öğrencilerinde bu oranın %36,6 olduğu belirlenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin, Afyon Kocatepe Üniversitesi’ni kazandıktan sonra, daha önceden yapmış oldukları aktiviteleri devam ettirmeleri konusunda, diğer bölüm öğrencilerine göre istatistiksel olarak önemli bir farklılık bulunmuştur. (P<0,05). Televizyonda en çok izledikleri programlar karşılaştırıldığında, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin, diğer bölüm öğrencilerine göre, spor programlarını izleme oranlarında, istatistiksel olarak anlamlı farklılık gözlenmiştir (P<0,05).
Anahtar Kelimeler Beden Eğitimi ve Spor, Serbest zaman, Serbest Zaman Aktivitesi
Physical education and sport leisure time leisure time activity
Bu araştırma; Afyon Kocatepe Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu (BESYO) ile diğer fakülte ve Yüksekokul bölümlerinde (DB) öğrenim gören öğrencilerin, serbest zaman aktivitelerini karşılaştırmak amacını taşımaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak 29 soru ve 3 bölümden oluşan bir anket geliştirilmiş ve toplam 571 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzde (%) hesaplamaları ile Ki-kare (χ2) testinden yararlanılmış, Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. BESYO öğrencilerinin %30,5’i, DB öğrencilerinin ise % 29,6’sı serbest zamanlarını verimli kullandıklarını düşünmektedir. Araştırmaya katılan tüm öğrencilerin %76’sı serbest zaman değerlendirme aktivitelerinde, spor ve oyun etkinliklerini tercih ederken, %47,7’si öncelikli uğraşlarının müzik olduğunu belirtmektedir. Serbest zamanlardaki spor aktiviteleri DB öğrencilerinde %24,8 seviyesindeyken BESYO öğrencilerinde %51,2’ye yükselmektedir. Önceden yapılan aktiviteleri üniversiteyi kazandıktan sonra sürdürme alışkanlığında BESYO öğrencileri DB öğrencilerinden anlamlı şekilde farklılık göstermektedir (P<0,05). Aynı şekilde televizyonda spor programlarını izleme oranlarında da DB öğrencilerine göre, BESYO öğrencileri lehinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmiştir (P<0,05). Sonuç olarak, Afyon Kocatepe Üniversitesi öğrencilerinin serbest zamanı değerlendirmelerinde verimlilik açısından sorunlar yaşadıkları görülmekte, zaman yönetimi konusunda etkin olmaktan ziyade edilgen oldukları anlaşılmaktadır. Bu sürecin şekillenmesinde üniversite yönetimlerinin, öğrencilerin öğrenimleri sırasındaki zaman yönetimi ve serbest zaman etkinliklerinde daha yönlendirici olmaları ve aktif programlar hazırlamaları beklenmektedir
Beden eğitimi ve spor serbest zaman serbest zaman aktivitesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Psiko Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1 |