BibTex RIS Kaynak Göster

AKADEMİK KONTROL ODAĞI VE BAŞARI HEDEF YÖNELİMLERİ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 73 - 78, 01.07.2015
https://doi.org/10.17155/spd.28168

Öz

Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenliği öğrencilerinin kontrol odağı ve başarı hedefleri düzeylerini belirleyerek, iki yapı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada, 37’i kız ve 48’i erkek olmak üzere toplam 85 öğrenci yer almaktadır. Öğrencilerin akademik kontrol odakları ve başarı hedef yönelimleri düzeylerini belirlemek için Akademik Kontrol Odağı ve 2x2 Başarı Hedefleri Envanteri kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız gruplar için t testi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrenme yaklaşma hedefinin içsel ve dışsal denetim odağının istatistiksel olarak anlamlı belirleyicisi olduğunu ortaya koymuştur.
Anahtar kelimeler: Denetim odağı, başarı hedefi, beden eğitimi.

Kaynakça

  • Gardner DC,Warren SA. Careers and disabilities: A career education approach. Connecticut: Greylock Publishers; 1978.
  • Rotter J. Social learningand clinical psychology. New York Prentice-Hall; 1954.
  • Akbulut E. Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin denetim odaklarına ilişkin algıları. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,2006;26 (3): 171-180.
  • Davies GM, Binik YM, Gorman P, Dattell M, McCloskey B, Oscar G, et al. Perceived self-efficacy outcome expectancies and negative mood states in and stage renal disease. Journal of Abnormal Psychology, 1982; 91(4): 241-244.
  • Diesterhaft K, Gerken K. Self-conceptandlocus of control as related to achievement of junior high students. Journal Psychoeducational Assessment,1983; 12(1): 367-375.
  • Anderson A, Hattie J, Hamilton RJ. Locus of control, self- efficacy, andmotivation in differents chools: Is moderation the key to success?. Educational Psychology, 2005;25 (5): 517-535.
  • Tyler DK, Vasu ES. Locus of control, self-esteem, achievementmotivation, andproblem-solvingability; LOGO writer and simulations in the fifth grade classroom. Journal of Research on Computing in Education, 1995;28 (1): 98-121.
  • Weinberg RS, Gould D. Foundations of sport and exercise psychology (3rd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics; 2003.
  • Weinberg RS, Gould D. Foundations of sport and exercise psychology. Human Kinetics.Champaign, Ill:USA, 5th edition; 2011.
  • Dweck CS. Motivational processes affecting learning. AmericanPsychologist,1986;41: 148-156.
  • Nicholls J. Achievement motivation: Conceptions of ability, subjective experience, task choice and performance. Psychologica Review, 1984;91:328–346.
  • Elliot AJ. Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educational Psychologist, 1999;34:169-189.
  • Elliot AJ, McGregor HA. A 2x2 achievementgoalframework. Journal of Personality and Social Psychology, 2001;80(3): 501–519.
  • Eliot AJ, Thrash TM. Achievement goals and hierarchical model of achievement motivation. EducationalPsychologyReview,2001;13 (2): 139–156.
  • Akın A. Achievement goals and academic locus of control: structural equation modeling. EJER, 2010;38:1-18.
  • Buluş M. Öğretmen Adaylarında Bireysel Farklılıklar Perspektifinden Amaç Yönelimleri, Denetim Odağı ve Akademik Başarı Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2011;11(2):529-546.
  • Akın A. Akademik kontrol odağı ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007;34:9-17.
  • Akın A. 2x2 Başarı yönelimleri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.2006; 12: 1-13.
  • France MK, Pierrakos O, Russell J, Anderson RD. Measuring achievement goal orientations among freshman engineering students. Paper presented at the annual American Society for Engineering Education south eastern section conference.Blecksburg, VA; 2010.
  • Koç C, Karabağ S. İlköğretim ikinci kademe (6-8. sınıf) öğrencilerinin bilişüstü yetileri ile başarı yönelimlerinin incelenmesi. NWSA: Education Sciences. 2013;8(2):308-22.
  • Morris RL, KavussanuM. Antecedents of approach-avoidancegoals in sport. Journal of Sports Sciences, 2008;26:465-476.
  • Howell AJ,Buro K. Implicit beliefs, achievement goals, and procrastination: a meditational analysis. Learn Individual Differences, 2009;19:151–154.
  • Eren A. Examining the teacher efficacy and achievement goals as predictors of Turkish student teachers’ conceptions about teaching and learning. Australian Journal of Teacher Education.2009;34(1):68-87.
  • Kazak Cetinkalp Z. The relationship between academic locus of control and achievement goals among physical education teaching program students. World Applied Sciences Journal, 2010;10(11):1387-1391.

AKADEMİK KONTROL ODAĞI VE BAŞARI HEDEF YÖNELİMLERİ: BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ÇALIŞMA

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 73 - 78, 01.07.2015
https://doi.org/10.17155/spd.28168

Öz

Bu çalışmanın amacı, beden eğiti mi öğretmenliği öğrencilerinin akademik kontrol odağı ve başarı hedefl eri düzeylerini belirleyerek, iki yapı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktı r. Çalışmada,37’si kadın ve 48’i erkek olmak üzere toplam 85 öğrenci yer almaktadır. Öğrencilerin akademik kontrol odakları ve başarı hedef yönelimleri düzeylerini belirlemek için Akademik Kontrol Odağı ve 2x2 Başarı Hedefl eri Envanteri kullanılmıştı r. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız gruplar için t testi ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştı r. Sonuçlar, öğrenme yaklaşma hedefi nin içsel ve dışsal deneti m odağının istati sti ksel olarak anlamlı belirleyicisi olduğunu ortaya koymuştur

Kaynakça

  • Gardner DC,Warren SA. Careers and disabilities: A career education approach. Connecticut: Greylock Publishers; 1978.
  • Rotter J. Social learningand clinical psychology. New York Prentice-Hall; 1954.
  • Akbulut E. Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin denetim odaklarına ilişkin algıları. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,2006;26 (3): 171-180.
  • Davies GM, Binik YM, Gorman P, Dattell M, McCloskey B, Oscar G, et al. Perceived self-efficacy outcome expectancies and negative mood states in and stage renal disease. Journal of Abnormal Psychology, 1982; 91(4): 241-244.
  • Diesterhaft K, Gerken K. Self-conceptandlocus of control as related to achievement of junior high students. Journal Psychoeducational Assessment,1983; 12(1): 367-375.
  • Anderson A, Hattie J, Hamilton RJ. Locus of control, self- efficacy, andmotivation in differents chools: Is moderation the key to success?. Educational Psychology, 2005;25 (5): 517-535.
  • Tyler DK, Vasu ES. Locus of control, self-esteem, achievementmotivation, andproblem-solvingability; LOGO writer and simulations in the fifth grade classroom. Journal of Research on Computing in Education, 1995;28 (1): 98-121.
  • Weinberg RS, Gould D. Foundations of sport and exercise psychology (3rd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics; 2003.
  • Weinberg RS, Gould D. Foundations of sport and exercise psychology. Human Kinetics.Champaign, Ill:USA, 5th edition; 2011.
  • Dweck CS. Motivational processes affecting learning. AmericanPsychologist,1986;41: 148-156.
  • Nicholls J. Achievement motivation: Conceptions of ability, subjective experience, task choice and performance. Psychologica Review, 1984;91:328–346.
  • Elliot AJ. Approach and avoidance motivation and achievement goals. Educational Psychologist, 1999;34:169-189.
  • Elliot AJ, McGregor HA. A 2x2 achievementgoalframework. Journal of Personality and Social Psychology, 2001;80(3): 501–519.
  • Eliot AJ, Thrash TM. Achievement goals and hierarchical model of achievement motivation. EducationalPsychologyReview,2001;13 (2): 139–156.
  • Akın A. Achievement goals and academic locus of control: structural equation modeling. EJER, 2010;38:1-18.
  • Buluş M. Öğretmen Adaylarında Bireysel Farklılıklar Perspektifinden Amaç Yönelimleri, Denetim Odağı ve Akademik Başarı Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2011;11(2):529-546.
  • Akın A. Akademik kontrol odağı ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007;34:9-17.
  • Akın A. 2x2 Başarı yönelimleri ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.2006; 12: 1-13.
  • France MK, Pierrakos O, Russell J, Anderson RD. Measuring achievement goal orientations among freshman engineering students. Paper presented at the annual American Society for Engineering Education south eastern section conference.Blecksburg, VA; 2010.
  • Koç C, Karabağ S. İlköğretim ikinci kademe (6-8. sınıf) öğrencilerinin bilişüstü yetileri ile başarı yönelimlerinin incelenmesi. NWSA: Education Sciences. 2013;8(2):308-22.
  • Morris RL, KavussanuM. Antecedents of approach-avoidancegoals in sport. Journal of Sports Sciences, 2008;26:465-476.
  • Howell AJ,Buro K. Implicit beliefs, achievement goals, and procrastination: a meditational analysis. Learn Individual Differences, 2009;19:151–154.
  • Eren A. Examining the teacher efficacy and achievement goals as predictors of Turkish student teachers’ conceptions about teaching and learning. Australian Journal of Teacher Education.2009;34(1):68-87.
  • Kazak Cetinkalp Z. The relationship between academic locus of control and achievement goals among physical education teaching program students. World Applied Sciences Journal, 2010;10(11):1387-1391.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Hareket ve Antrenman Bilimleri
Yazarlar

Ersin Altıparmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altıparmak, E. (2015). AKADEMİK KONTROL ODAĞI VE BAŞARI HEDEF YÖNELİMLERİ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ÇALIŞMA. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 6(2), 73-78. https://doi.org/10.17155/spd.28168