BibTex RIS Kaynak Göster

Three Philosopher and Three Article Appropriate Contemporary Pedagogical Comprehenson (1910-1919)

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 7, 83 - 99, 23.07.2016

Öz

In this paper, II. Constitutional Period education system and the ideas effecting the education system Repuplic Period. Ne İçin Geri Kaldık” by Sâtı Bey,’ “Bizde maarif nasıl telakki ediliyor?” by İsmail Hakkı (Baltacıoğlu) and “Mekteplerde İnzibat Ve Ahlaki Seciyeyi Takviye by Muallim Halil Fikret (Kanat) were translated into Turkish to give new horizons to today’s educators. Expectations from the education, importance of education, advancements in education, teachers’ ambitions for working, inefficient teaching techniques and their negative effects on students were the main subject hold in these three Works. Furthermore, it was proposed some solutions to the problems.

Kaynakça

  • Baltacıoğlu, İsmail H. (1915). “ Bizde Maarif Nasıl Telakki Ediliyor?” Tedrisat Mecmuası, Yıl 5, Sayı 28-2, Cilt 5, 7 Nisan 1331(1915), S.34- 39.
  • Kanat, Halil F. (1919). “Mekteplerde İnzibat Ve Ahlaki Seciyeyi Takviye 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 47-4, Ağustos 1919, S. 218-228. Kanat, Halil F. (1919). “Mekteplerde İnzibat Ve Ahlaki Seciyeyi Takviye”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 46-3, 10 Temmuz 1919, S.152- 157.
  • Karagöz, S., Duman, T. (2014). 1908-1928 Yıları Arası Süreli Yayınlarda Yer Alan Eğitim Görüşleri Ve Öneriler. Uluslararası Sosyal Araş- tırmalar Dergisi, Cilt 7. Sayı: 35, S.576-594. Issn: 1307-9581.
  • Sâtı, M. (1910). “Ne İçin Geri Kaldık” Tedrisat-I İptidaiye Mecmuası. Sayı 2, Yıl 1, 1 Mart 1326 (1910), S: 37-46.
  • Sati, M. (1910). “Ümit Ve Azim” Tedrisat-I İptidaiye Mecmuası. Sayı 4, Yıl 1, 15 Mayıs 1326 (1910), S: 101-107.

Çağdaş Pedagojik Anlayışa Uygun Üç Düşünür ve Üç Yazı (1910-1919)

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 7, 83 - 99, 23.07.2016

Öz

Bu çalışmada II. Meşrutiyet dönemi mevcut eğitim sistemi ile ilgili düşünceler ve Cumhuriyet Dönemi eğitim sisteminin gelişmesine katkı sağlayan düşüncelere yer verilmiştir. 1910-1919 yılları arası Tedrisat Mecmuası’nda yayınlanan Sâtı Bey’in “Ne İçin Geri Kaldık”, İsmail Hakkı (Baltacıoğlu)’nın “Bizde maarif nasıl telakki ediliyor?” ve Muallim Halil Fikret (Kanat)’in “Mekteplerde İnzibat Ve Ahlaki Seciyeyi Takviye”, isimli yazıları günümüz eğitim durumunun daha iyi anlaşılması ve günümüz eğitimcilerine bir tecrübe katması amacıyla Osmanlıcadan Türkçeye transkripsiyonu yapılmıştır. Transkripsiyonu yapılan yazılara bakıldığında mevcut dönem içinde eğitimin önemi, eğitime bakış açısı, eğitimden beklentiler, ilerlemede eğitimin önemi, öğretmenlerin azim ve sebat içerisinde çalışmaları, eğitim öğretim ortamında uygulanan verimsiz yöntem ve tekniklerden, okulların öğrencilerin kişilik ve karakter gelişimine katkı sağlamadıklarının işlendiği görülmüştür. Ayrıca incelenen yazılarda dile getirilen eksiklikler üzerine öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Baltacıoğlu, İsmail H. (1915). “ Bizde Maarif Nasıl Telakki Ediliyor?” Tedrisat Mecmuası, Yıl 5, Sayı 28-2, Cilt 5, 7 Nisan 1331(1915), S.34- 39.
  • Kanat, Halil F. (1919). “Mekteplerde İnzibat Ve Ahlaki Seciyeyi Takviye 2”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 47-4, Ağustos 1919, S. 218-228. Kanat, Halil F. (1919). “Mekteplerde İnzibat Ve Ahlaki Seciyeyi Takviye”, Tedrisat Mecmuası, Yıl 10, Sayı 46-3, 10 Temmuz 1919, S.152- 157.
  • Karagöz, S., Duman, T. (2014). 1908-1928 Yıları Arası Süreli Yayınlarda Yer Alan Eğitim Görüşleri Ve Öneriler. Uluslararası Sosyal Araş- tırmalar Dergisi, Cilt 7. Sayı: 35, S.576-594. Issn: 1307-9581.
  • Sâtı, M. (1910). “Ne İçin Geri Kaldık” Tedrisat-I İptidaiye Mecmuası. Sayı 2, Yıl 1, 1 Mart 1326 (1910), S: 37-46.
  • Sati, M. (1910). “Ümit Ve Azim” Tedrisat-I İptidaiye Mecmuası. Sayı 4, Yıl 1, 15 Mayıs 1326 (1910), S: 101-107.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Diğer ID JA64KT49CP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Savaş Karagöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Karagöz, S. (2016). Three Philosopher and Three Article Appropriate Contemporary Pedagogical Comprehenson (1910-1919). OPUS International Journal of Society Researches, 4(7), 83-99.