Bu araştırma Cumhuriyet öncesi dönem
Darülmuallimin (Erkek Öğretmen Okulu) müdürü olan İhsan Sungu’nun etkili
öğrenme ve öğretmenin gerçekleşmesi için öğretmenlere yönelik günümüz anlamıyla
bir program değerlendirme modeli olarak kabul edilebilecek “Muallim Talebesi
İçin Dersin Tenkidinde (Değerlendirme-eleştirme) Dikkate Alınacak Usuller”
isminde hazırlamış olduğu çalışma ile Avrupa ve ABD de Yaygın Program
Değerlendirme Model ve Yaklaşımları olan Hedef Yönelimli, Yönetimsel Yönelimli,
Müşteri (Tüketici) Yönelimli, Uzmanlık Yönelimli, Rakip Yönelimli ve Katılımcı
Yönelimli Değerlendirme yaklaşımları arasında benzerlik ve farklılıkları ortaya
çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada tarama ve karşılaştırma yöntemleri
kullanılmıştır. Çağdaş pedagojik anlayışla İhsan Sungu’nun günümüzde kullanılan
program değerlendirme modellerinden daha etkili ve verimli bir model
geliştirdiği görülmüştür.
Aim of this study is to compare İhsan Sungu’s evaluation model and
European and American curriculum evaluation models which are goal oriented, management
oriented, consumer oriented, expert oriented, participant oriented models. İhsan Sungu preapreared a group of questions,
in his study Muallim Talebesi İçin Dersin Tenkidinde (Değerlendirme-eleştirme)
Dikkate Alınacak Usuller”, which can be
accepted as evaluation model to any evaluate educational activities or lessons
in teacher training school, Darülmuallimin (Teacher Training School for male students). In this study
screening model was used. As a result, Sungu’s model has many mutual points
with the modern curriculum evaluation models and his model can be accepted
effective one.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 10 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 14 |