Bu araştırmada
çocuklarda görülen davranış ve uyum problemi üzerinde ebeveynlerinin değer
algılarının etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme
türlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilmiştir. Ölçüt olarak, katılımcının
ebeveyn olması (anne ya da baba), çocuğunun 5-11 yaş aralığında ve okul öncesi
eğitime ya da ilköğretime devam ediyor olması esas alınmıştır. Ayrıca bu
çocuklarda alanda çalışan uzman tarafından en az bir uyum veya davranış
problemi gözlenmiş olması gerekmektedir. Bu ölçütleri karşılayan 30 gönüllü
ebeveyn araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada nitel araştırma
yönteminden yararlanılmıştır. Örneklem grubundaki ebeveynlerle, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak yapılan görüşme sonucunda elde
edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır.
Bulgulara göre çalışma grubundaki ebeveynler çocuklarında olumsuz uyum ve
davranış problemlerinin ortaya çıkış ve seyrinde önemli bir faktördür. Analiz
sonuçları değer algılarının diğer normlarda olduğu gibi ebeveynlik kurumu
üzerinde de belirleyici ve yönlendirici olduğunu ortaya koymaktadır.
Çocuklarını önemsedikleri şüphe götürmeyen ve değer kazandırmada temel sorumluk
sahibi olan ebeveynlerin bu sorumluğu yerine getirebilme konusunda çeşitli
hatalar, eksikler ve yetersizlikler içerisinde olduğu görülmektedir. Bunların
yanında anne babaların bu süreçte ciddi derecede bilinçsiz, yalnız ve desteksiz
olduğu gerçeği karşımıza çıkmaktadır.
In this study, it was aimed
to examine the effect of parents' perception of the problem of behavior and
adjustment seen in children.The study group was selected by sampling from the
purposeful sampling types.As a criterion, it is assumed that the participant is
parent (mother or father), the child is in the age of 5-11 years and pre-school
education or primary education continues.In addition, at least one compliance
or behavioral problem must be observed by the field worker with these
children.30 volunteers who meet these criteria form the working group of the
parental researchers. Qualitative
research method was used in the study.The content analysis technique was used
to analyze the data obtained from the interview with the parents in the
sampling group using the semi-structured interview technique.According to
findings, parents in the study group are an important factor in the emergence
and progress of negative adjustment and behavior problems in children.The
results of the analysis reveal that the perception of value is also normative
and guiding on the parenting institution as well as other norms.Parents who
have no doubt about their children and who have a fundamental responsibility
for bringing in value seem to have various faults, deficiencies and
inadequacies in fulfilling this responsibility.In addition, the fact that
parents are seriously unconscious, lonely, and unsupported by this process is a
reflection of the fact that.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15 |