Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Homework: Opinions of Teachers, Students and Parents

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 594 - 620, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.544599

Öz

In this research, one of the controversial issues of recent years, homeworks has been studied. The study group of this study, aiming to examine the meanings that teachers, students and parents meaning attribution to homeworks constitutes 37 teachers, 335 students and 222 parents from two different primary schools in Konya province in 2016 - 2017 academic year. The data of this research carried out in the qualitative research method were collected by the semi-structured interview form formed by the researcher from the teachers and parents. Student data is obtained from the pictures drawn by students about homework. The obtained data were analyzed by content analysis. The results obtained at the end of the research are as follows:1. It has been determined that teachers attributed meanings such as reinforcement, repetition, duty and responsibility for homework;: 2. It has also been found that student parents generally treat homework as a repetition, consolidation and task; 3. It has been found out that students frequently display indoor places such as the classroom environment related to homework; 4. It has been determined that the opinions of the parents and teachers differ from each other in terms of homework.

Kaynakça

  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalış-malar. (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Deveci, İ. (2011). Fen ve teknoloji dersi kapsamında ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıflarda verilen ödevler hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Gedik, M. ve Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkındaki görüşleri. Karadeniz Araştırmaları Dergisi, 38, 135-148.
  • Gedik, N., Altıntaş, E. ve Kaya, H. (2011). Fen ve teknoloji dersinde verilen ev ödevleri hakkındaki öğrenci görüşleri. Journal Of European Education, 1(1), 6-13.
  • Gür, H. (2002). Ev ödevi yapma stillerinin akademik başarıya etkisi [Öz]. 5.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş sözlü bildiri, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara. 31.10.2017 tarihinde http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d074.pdf adresinden erişildi.
  • Gürlevik, G. (2006). Ortaöğretim matematik derslerinde ev ödevlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri: Ankara ili Çankaya ilçesi örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hizmetçi, S. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin ödev stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 12-26.
  • Kütükte, Z. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin performans ve proje ödevlerine ilişkin algı görüş ve uygulama durumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Oğuz, M. A. (2010). Ortaöğretim coğrafya derslerinde ev ödevlerine yönelik öğretmen görüşleri:Yozgat ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öcal, S. (2009). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarının oluşmasında ailelerin ve öğretmenlerin rolü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-149.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. (3. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şen, H. Ş. ve Gülcan, M. G. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 29-41.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Turanlı, A. S. (2007). Gerçek bir ikilem: Ödev vermek ya da vermemek? Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154.
  • Turanlı, A. S. (2009a). Öğrencilerin ve anne - babaların ödeve ilişkin algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(153), 61-73.
  • Turanlı, A. S. (2009b). Öğretmenlerin ödeve ilişkin görüşleri: ortam-sal etmenlere dair nitel bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Eği-tim Fakültesi Dergisi, 37(3), 129-143.
  • Türkoğlu, A., İflazoğlu, A. ve Karakuş, M. (2014). Eğitim sürecinde ödev. İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Yeşilyurt, S. (2006). Lise öğrencilerinin biyoloji derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumları üzerine bir çalışma. Erzincan Eği-tim Fakültesi Dergisi, 8(1), 37-53.
  • Yolcu, S. (2007). İnternet ortamında hizmet veren ödev sitelerinin eğitim-öğretim açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek li-sans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.

Ev Ödevleri: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 594 - 620, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.544599

Öz

Bu araştırmada, son dönemlerin tartışmalı konularından biri olan ödevler üzerine çalışılmıştır. Öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerinin ev ödevine yönelik görüşlerinin incelenmesini amaçlayan bu çalışmanın çalışma grubunu, 2016 – 2017 eğitim öğretim yılında Konya il merkezindeki iki farklı ilkokuldan toplamda 37 öğretmen, 335 öğrenci ve 222 veli oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilen bu araştırmanın verileri öğretmenlerden ve velilerden yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Öğrenci verileri ise öğrencilerin ev ödevi ile ilgili çizdikleri resimlerden elde edilmiştir. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonunda ulaşılan sonuçlar şunlardır: 1. Öğretmenler ev ödevine pekiştirme, tekrar, görev ve sorumluluk gibi anlamlar atfetmektedirler. 2. Veliler de benzer şekilde ev ödevini genel olarak tekrar, pekiştirme ve görev olarak ele almaktadırlar. 3. Öğrencilerin sınıf ortamı gibi kapalı mekanları sıkça resmettikleri tespit edilmiştir. 4. Velilerin   ve  öğretmenlerin   ödev   konusunda  bazı   noktalarda   görüşleri birbirinden farklılaşmaktadır.

Kaynakça

  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalış-malar. (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde ev ödevi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Deveci, İ. (2011). Fen ve teknoloji dersi kapsamında ilköğretim yedinci ve sekizinci sınıflarda verilen ödevler hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Gedik, M. ve Orhan, S. (2013). İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ödevleri hakkındaki görüşleri. Karadeniz Araştırmaları Dergisi, 38, 135-148.
  • Gedik, N., Altıntaş, E. ve Kaya, H. (2011). Fen ve teknoloji dersinde verilen ev ödevleri hakkındaki öğrenci görüşleri. Journal Of European Education, 1(1), 6-13.
  • Gür, H. (2002). Ev ödevi yapma stillerinin akademik başarıya etkisi [Öz]. 5.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulmuş sözlü bildiri, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara. 31.10.2017 tarihinde http://old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/ozetler/d074.pdf adresinden erişildi.
  • Gürlevik, G. (2006). Ortaöğretim matematik derslerinde ev ödevlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri: Ankara ili Çankaya ilçesi örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hizmetçi, S. (2007). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin ödev stilleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kapıkıran, Ş. ve Kıran, H. (1999). Ev ödevinin öğrencinin akademik başarısına etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(5), 12-26.
  • Kütükte, Z. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin performans ve proje ödevlerine ilişkin algı görüş ve uygulama durumları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Oğuz, M. A. (2010). Ortaöğretim coğrafya derslerinde ev ödevlerine yönelik öğretmen görüşleri:Yozgat ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öcal, S. (2009). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarının oluşmasında ailelerin ve öğretmenlerin rolü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Özer, B. ve Öcal, S. (2013). Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-149.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. (3. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şen, H. Ş. ve Gülcan, M. G. (2012). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda verilen ev ödevleri konusunda veli görüşleri. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 29-41.
  • Tavşancıl, E. ve Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Turanlı, A. S. (2007). Gerçek bir ikilem: Ödev vermek ya da vermemek? Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154.
  • Turanlı, A. S. (2009a). Öğrencilerin ve anne - babaların ödeve ilişkin algıları. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(153), 61-73.
  • Turanlı, A. S. (2009b). Öğretmenlerin ödeve ilişkin görüşleri: ortam-sal etmenlere dair nitel bir çalışma. Çukurova Üniversitesi Eği-tim Fakültesi Dergisi, 37(3), 129-143.
  • Türkoğlu, A., İflazoğlu, A. ve Karakuş, M. (2014). Eğitim sürecinde ödev. İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Yeşilyurt, S. (2006). Lise öğrencilerinin biyoloji derslerinde verilen ev ödevlerine karşı tutumları üzerine bir çalışma. Erzincan Eği-tim Fakültesi Dergisi, 8(1), 37-53.
  • Yolcu, S. (2007). İnternet ortamında hizmet veren ödev sitelerinin eğitim-öğretim açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek li-sans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Ok Bu kişi benim 0000-0002-8319-9523

Muhittin Çalışkan 0000-0002-2341-0710

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 8 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Ok, M., & Çalışkan, M. (2019). Ev Ödevleri: Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 594-620. https://doi.org/10.26466/opus.544599

Cited By