Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Destination Image of Kars Province and Orient Express Experience

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 1876 - 1896, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.567950

Öz

This research has been
designed to reveal the image of the province of Kars and the opinions of the
tourists about the expriences of the Orient Express via local tourists visiting
Kars and departing with Orient Express. In the research, it was preferred to use
sampling method which is not based on probability as sampling choice. During
the implementation of the survey, local tourists were contacted face to face.
A total of 388 available surveys were obtained. Local tourists who
participated in the research were able to identify the destination image in six
factors; touristic enterprises, information offices, Orient Express, local
public image, city image and transportation facilities. According to the
results of t-test and analysis of variance, significant differences were found
according to the variables of gender, age group and educational status in order
to determine whether the destination image of the local tourists visiting Kars
differ according to their demographic characteristics.The most popular local
tourist activities are Orient Express experience, the Ani Ancient City visit
and Cildir lake.
According to their importance, Folk Dance is the last place.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baloğlu, Ş. ve McCleary, K. W., 1999. A model of destination image formation. Annals of Tourism Research. 26 (4), 868-897.
  • Beerli, A. ve Martin, J. D. (2004). Tourists’ characteristics and the perceived image of tourist destinations: A quantitative analysis :A case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25, 623–636.
  • Benli, S., ve Yenipınar, U. (2018). Yerel yiyecek deneyiminin destinasyon imajı ve destinasyon sadakat, üzerine etkisi: Mersin’i ziyaret eden yerli turistler üzerinde bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(82), 658-685.
  • Ceylan, V., Ceylan, F., ve Yaman, M. (2018). 70 Yıl Sonra Gelen Değişim: Doğu Ekspresi Yolculuğunun Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. 1.Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Konferansı ,01-03 Kasım 2018, Sapanca, Türkiye.
  • Chi, C. G. Q., ve Qu, H. (2008). Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty: An integrated approach. Tourism Management, 29 (4), 624-636.
  • Choi, W. M., Chan, A. ve Wu, J. (1999). A qualitative and quantitative assessment of Hong Kong's image as a tourist destination. Tourism Management, 20, 361-365.
  • Cohen, E., ve Avieli, N. (2004). Food in toursim:Attraction and impediment. Annals of Tourism Research, 31(4), 755-778.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cooper, C., Fletcher, J., Gilbert, D., Shepherd, R. ve Wanhill, S. (1998). Tourism:Principles and practices, (2nd ed.). England: Addison- Wesley, Longman.
  • Davidson, R. ve Maitland, R. (1997). Tourism destinations. London: Hodder & Stoughton.
  • Doğaner, S. (1998). Türkiye ulaşım sistemleri turizm ve çevre ilişkileri. Coğrafya Dergisi, 6, 1-25.
  • Echtner, C. M., ve Ritchie, J. B. (2003). The meaning and measurement of destination image. Journal of Tourism Studies. 14 (1), 37-48.
  • Frochot, I. (2003). An analysis of regional positioning and its associated food images in French tourism regional brochures. Journal of Travel and Tourism Marketing, 14(3-4), 77-96.
  • Hall, C. M. (2000). Tourism planning: Policies, processes, relationships. UK: Prentice Hall.
  • Leiper, N., 1995. Tourism management. Melbourne: RMIT Press.
  • Hui, T. K. ve Wan, T. W. D. (2003). Singapore's image as a tourist destination. International Journal of Tourism Research, 5 (4), 305-313.
  • Hunt, J. D., 1975. Image as a factor in tourism development. Journal of Travel Research. 13 (3), 1-7.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kıycı, Ş. (2010). Bir imaj çeşidi olarak destinasyon imajı ve turizmde destinasyon imajının ölçülmesi:Amasra örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Zonguldak.
  • Kim, Y. G., Eves, A., ve Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays: A grounded theory approach. International Journal of Hospitality Management, 28, 423-431.
  • Kim, Y. G. ve Eves, A. (2012). Construction and validation of a scale to measure tourist motivation to consume local food. Tourism Management, 33, 1458-1467.
  • Kim, Y. G., Eves, A. ve Scarles, C. (2013). Empirical verification of a conceptual model of local food consumption at a tourist destination. International Journal of Hospitality Management, 33, 484–489.
  • Kodaş, D. (2013). Yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketim güdülerinin belirlenmesi: Beypazarı örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama araştırmaları teknikler ve (Spss destekli) uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Öter, Z., ve Özdoğan, O. N. (2005). Kültür amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Selçuk- Efes örneği. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Seitz, E., çev., Ertekin, A. 1990. İmaj reklamının turizm pazarlamasındaki önemi. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-26.
  • Stepchenkova, S. ve Morrison, A. M. (2008). Russia's destination image among American pleasure travelers: Revisiting Echtner and Ritchie. Tourism Management, 29 (3), 548-560.
  • Tolungüç, A. (1992). Tanıtım ve ,imaj. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(22-23), 4. Tosun, C. ve Temizkan, R. (2004). Türkiye’nin Dış Tanıtım ve Ülke İmajında Turist Rehberlerinin Rolü. I. Balıkesir Ulusal Turizm Kongreleri Bildirileri, 15-16 Nisan, Balıkesir.
  • Umur, M. (2016). Destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışları üzerine etkisi: Kapadokya Örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 271-294.
  • Yaraşlı, G. Y. (2007). Destinasyon imajı ve Trabzon yöresine dönük bir çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Ankara.

Kars İlinin Destinasyon İmajı ve Doğu Ekspres’i Deneyimi

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 1876 - 1896, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.567950

Öz

Bu araştırma, Kars ilini
ziyaret eden ve Doğu
Ekspres’i
ile ayrılan yerli turistler aracılığı ile Kars ilinin destinasyon imajını ve
turistlerin Doğu Ekspres’i deneyimleri ile ilgili düşüncelerini ortaya koymak
amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmada örneklem seçimi olarak olasılığa dayalı
olmayan örnekleme tekniklerinden kolayda örnekleme yönteminin kullanılması
tercih edilmiştir. Anketin uygulanma sürecinde yerli turistler ile yüz yüze
temas edilmiştir. Uygulama sonucu toplam 388 adet kullanılabilir anket
elde edilmiştir. Araştırmaya katılan yerli turistler destinasyon imajını;
turistik işletmelerin imajı, bilgilendirme ofisleri, Doğu Ekspres’i, yerel halk
imajı, şehir imajı ve ulaşım olanakları olmak üzere altı faktörde
algılamışlardır. Kars’ı ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon imajı
algılarının demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin
belirlenmesi amacıyla yapılan t-testi ve varyans analizleri sonucuna göre
cinsiyet, yaş grubu ve eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara
rastlanılmıştır.Yerli turistlerin en çok katıldıkları turistik aktivitelerin
başında ise, Doğu Ekspres’i deneyimi, Ani Antik Kent ziyareti ve Çıldır gölü
gelmektedir. Önem derecesine göre Halk Oyunları son sırada yer almaktadır.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Baloğlu, Ş. ve McCleary, K. W., 1999. A model of destination image formation. Annals of Tourism Research. 26 (4), 868-897.
  • Beerli, A. ve Martin, J. D. (2004). Tourists’ characteristics and the perceived image of tourist destinations: A quantitative analysis :A case study of Lanzarote, Spain. Tourism Management, 25, 623–636.
  • Benli, S., ve Yenipınar, U. (2018). Yerel yiyecek deneyiminin destinasyon imajı ve destinasyon sadakat, üzerine etkisi: Mersin’i ziyaret eden yerli turistler üzerinde bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(82), 658-685.
  • Ceylan, V., Ceylan, F., ve Yaman, M. (2018). 70 Yıl Sonra Gelen Değişim: Doğu Ekspresi Yolculuğunun Gastronomi Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. 1.Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Konferansı ,01-03 Kasım 2018, Sapanca, Türkiye.
  • Chi, C. G. Q., ve Qu, H. (2008). Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty: An integrated approach. Tourism Management, 29 (4), 624-636.
  • Choi, W. M., Chan, A. ve Wu, J. (1999). A qualitative and quantitative assessment of Hong Kong's image as a tourist destination. Tourism Management, 20, 361-365.
  • Cohen, E., ve Avieli, N. (2004). Food in toursim:Attraction and impediment. Annals of Tourism Research, 31(4), 755-778.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cooper, C., Fletcher, J., Gilbert, D., Shepherd, R. ve Wanhill, S. (1998). Tourism:Principles and practices, (2nd ed.). England: Addison- Wesley, Longman.
  • Davidson, R. ve Maitland, R. (1997). Tourism destinations. London: Hodder & Stoughton.
  • Doğaner, S. (1998). Türkiye ulaşım sistemleri turizm ve çevre ilişkileri. Coğrafya Dergisi, 6, 1-25.
  • Echtner, C. M., ve Ritchie, J. B. (2003). The meaning and measurement of destination image. Journal of Tourism Studies. 14 (1), 37-48.
  • Frochot, I. (2003). An analysis of regional positioning and its associated food images in French tourism regional brochures. Journal of Travel and Tourism Marketing, 14(3-4), 77-96.
  • Hall, C. M. (2000). Tourism planning: Policies, processes, relationships. UK: Prentice Hall.
  • Leiper, N., 1995. Tourism management. Melbourne: RMIT Press.
  • Hui, T. K. ve Wan, T. W. D. (2003). Singapore's image as a tourist destination. International Journal of Tourism Research, 5 (4), 305-313.
  • Hunt, J. D., 1975. Image as a factor in tourism development. Journal of Travel Research. 13 (3), 1-7.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kıycı, Ş. (2010). Bir imaj çeşidi olarak destinasyon imajı ve turizmde destinasyon imajının ölçülmesi:Amasra örneği, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Zonguldak.
  • Kim, Y. G., Eves, A., ve Scarles, C. (2009). Building a model of local food consumption on trips and holidays: A grounded theory approach. International Journal of Hospitality Management, 28, 423-431.
  • Kim, Y. G. ve Eves, A. (2012). Construction and validation of a scale to measure tourist motivation to consume local food. Tourism Management, 33, 1458-1467.
  • Kim, Y. G., Eves, A. ve Scarles, C. (2013). Empirical verification of a conceptual model of local food consumption at a tourist destination. International Journal of Hospitality Management, 33, 484–489.
  • Kodaş, D. (2013). Yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketim güdülerinin belirlenmesi: Beypazarı örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama araştırmaları teknikler ve (Spss destekli) uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Öter, Z., ve Özdoğan, O. N. (2005). Kültür amaçlı seyahat eden turistlerde destinasyon imajı: Selçuk- Efes örneği. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Seitz, E., çev., Ertekin, A. 1990. İmaj reklamının turizm pazarlamasındaki önemi. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-26.
  • Stepchenkova, S. ve Morrison, A. M. (2008). Russia's destination image among American pleasure travelers: Revisiting Echtner and Ritchie. Tourism Management, 29 (3), 548-560.
  • Tolungüç, A. (1992). Tanıtım ve ,imaj. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(22-23), 4. Tosun, C. ve Temizkan, R. (2004). Türkiye’nin Dış Tanıtım ve Ülke İmajında Turist Rehberlerinin Rolü. I. Balıkesir Ulusal Turizm Kongreleri Bildirileri, 15-16 Nisan, Balıkesir.
  • Umur, M. (2016). Destinasyon imajı ve destinasyon kişiliğinin, ziyaretçi memnuniyeti ve geleceğe yönelik ziyaretçi davranışları üzerine etkisi: Kapadokya Örneği. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 271-294.
  • Yaraşlı, G. Y. (2007). Destinasyon imajı ve Trabzon yöresine dönük bir çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Ankara.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Derinalp Çanakçı 0000-0001-6530-8813

Tuncay Çanakçı 0000-0001-8438-1098

Erol Geçgin 0000-0001-8375-9343

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 14 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Derinalp Çanakçı, S., Çanakçı, T., & Geçgin, E. (2019). Kars İlinin Destinasyon İmajı ve Doğu Ekspres’i Deneyimi. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 1876-1896. https://doi.org/10.26466/opus.567950