Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Music as a Possibility of Freedom in Schopenhauer's Thoughts

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 2176 - 2199, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.574104

Öz

In this study,
Schopenhauer's thoughts expressed the possibility of free action through music.
The “will” which is the basic concept of Schopenhauer's philosophy refers to
the invariable essence of all things that exist. The only purpose of will is to
live. Everything exists is the objectivization of will in certain steps for
this purpose. In the world of phenomenon, self-explanations are objectivized by
space, time and sufficient reason’s forms. Everything that is individually
present is also part of the chain of causality, as a will itself, and
surrounded by a blind impulse. Causality is the obstacle of free action. One
can think to move freely in the direction of a will but this is always the
result of another will based on a previous one. This is the way how the
causality chain works. The basis here is whether the request itself is
independent of this chain of causality. A compulsory chain of causality
surrounded by will, which is a blind impulse, prevents free will. In this
context, the possibility of free action is examined in Schopenhauer's thoughts
and the nature of music is put forward as a way of this event.

Kaynakça

  • Aktaş, A. O. (2012). Hayatı müzikle anlamak ve Schopenhauer felsefesinde müzik. Doğu Batı, 62, 43 - 70.
  • Eren, I. (2018). Arthur Schopenhauer'a göre dünyayı sanatla anlamak. Kaygı, 30, 93-102.
  • Goehr, L (2007). Schopenhauer and the musicians: an ınquiry into the sounds of silence and the limits of philosophizing about music. D. Jacquette (Der.), Schopenhauer, philosophy, and the arts içinde (ss.200-228). New York: Cambridge University Press.
  • Green, L. D. (1930). Schopenhauer and music. The Musical Quarterly, 16, 199-206.
  • Pothast, U. (2008) The metaphysical vision: Arthur Schopenhauer’s phılosophy of art and life and Samuel Beckett’s own way to make use of it. New York: Peter Lang Publishing,
  • Schopenhauer, A. (1969). The world as will and representation, volume 1. (E. F. J. Payne, Trans.). New York: Dover Publications, Inc.
  • Schopenhauer, A. (1969). The world as will and representation, volume 2. (E. F. J. Payne, Trans.). New York: Dover Publications, Inc.
  • Schopenhauer, A. (2000). İstencin özgürlüğü üzerine. (M. Söyler, Çev.). Ankara: Öteki.
  • Schopenhauer, A. (2009). İsteme ve tasarım olarak dünya. (L. Özşar, Çev.). İstanbul: Biblos Kitabevi.
  • Schopenhauer, A. (2010). Güzelliğin metafiziği. (A. Aydoğan, Çev.). Ankara: Say Yayınları.

Schopenhauer’un Düşüncelerinde Bir Özgürleşme Olanağı Olarak Müzik

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 2176 - 2199, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.574104

Öz

Bu çalışmada
Schopenhauer’un düşüncelerinde özgür eylemin müzik aracılığıyla olanaklılığı
araştırılmıştır. Schopenhauer’un felsefesinin temel kavramı olan isteme,
varolan her şeyin değişmez özünü belirtmektedir. İstemenin yegane amacı
yaşamını sürdürmektir. Varolan her şey de bu amaç doğrultusunda istemenin
belirli basamaklardaki nesnelleşmesidir. İsteme görüngüler (fenomenler)
dünyasında kendini açımlarken, uzay, zaman ve yeter sebep kalıplarıyla
nesnelleşir. Tek tek varolan her şey, aynı zamanda istemenin kendisi olarak,
nedensellik zincirinin bir parçasıdır ve kör bir dürtü olan isteme tarafından
kuşatılmıştır. Nedensellik özgür eylemi engellemektedir. Bir isteme
doğrultusunda özgürce hareket edildiği düşünülse bile, bu hep daha önceye
dayanan bir başka istemenin sonucu olarak ortaya çıkmaktadır Nedensellik
zincirinin işleyişi bu şekildedir. Burada temel olan istemenin kendisinin bu
nedensellik zincirinden bağımsız bir şekilde özgür olup olmadığıdır.
Kör
bir dürtü olan isteme tarafından kuşatılmış zorunlu bir nedensellik zinciri,
özgür istemeyi engellemektedir.
Çalışmanın bu bağlamında
Schopenhauer’un düşüncelerinde özgür eylemin olanaklılığı incelenmiş ve bu
olanaklılığın bir yolu olarak da müziğin doğası ortaya konulmuştur. 

Kaynakça

  • Aktaş, A. O. (2012). Hayatı müzikle anlamak ve Schopenhauer felsefesinde müzik. Doğu Batı, 62, 43 - 70.
  • Eren, I. (2018). Arthur Schopenhauer'a göre dünyayı sanatla anlamak. Kaygı, 30, 93-102.
  • Goehr, L (2007). Schopenhauer and the musicians: an ınquiry into the sounds of silence and the limits of philosophizing about music. D. Jacquette (Der.), Schopenhauer, philosophy, and the arts içinde (ss.200-228). New York: Cambridge University Press.
  • Green, L. D. (1930). Schopenhauer and music. The Musical Quarterly, 16, 199-206.
  • Pothast, U. (2008) The metaphysical vision: Arthur Schopenhauer’s phılosophy of art and life and Samuel Beckett’s own way to make use of it. New York: Peter Lang Publishing,
  • Schopenhauer, A. (1969). The world as will and representation, volume 1. (E. F. J. Payne, Trans.). New York: Dover Publications, Inc.
  • Schopenhauer, A. (1969). The world as will and representation, volume 2. (E. F. J. Payne, Trans.). New York: Dover Publications, Inc.
  • Schopenhauer, A. (2000). İstencin özgürlüğü üzerine. (M. Söyler, Çev.). Ankara: Öteki.
  • Schopenhauer, A. (2009). İsteme ve tasarım olarak dünya. (L. Özşar, Çev.). İstanbul: Biblos Kitabevi.
  • Schopenhauer, A. (2010). Güzelliğin metafiziği. (A. Aydoğan, Çev.). Ankara: Say Yayınları.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

R. Görkem Aytimur 0000-0001-8389-1504

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Kabul Tarihi 23 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Aytimur, R. G. (2019). Schopenhauer’un Düşüncelerinde Bir Özgürleşme Olanağı Olarak Müzik. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 2176-2199. https://doi.org/10.26466/opus.574104