The aim of this study was to reveal reflections of the teaching-with-analogies model (TWA) on the teaching of geography. In this study which was designed based on the qualitative research method, the case study design was used, and a semi-structured interview technique was employed for data collection. In this context, geography preservice teachers were informed about the analogy method and TWA in the course of “Geography Teaching Methods 1.” They were divided into four groups, and each group was asked to develop their own TWA model. In the stage of developing the TWA model in a way suitable for the 9th-grade level, the preservice teachers were guided by the instructor of the course, and three field educators, one of whom was also the domain expert, were consulted in order to increase the validity and reliability of the models. Afterward, the model was implemented by the preservice teachers in the internship schools in the framework of the “Teaching Practice” course. At the end of the process, semi-structured interviews were conducted individually with geography preservice teachersFurthermore, according to the geography preservice teachers, 9th-grade students within the scope of the implementation found the TWA model interesting, instructive, facilitating/comprehensible, providing permanent learning, requiring active participation, developing, and entertaining. There were also students who found the TWA model complex and experienced difficulties in understanding the breaking point. Based on these results, it is necessary to introduce the TWA model and analogies to geography teachers and to raise awareness by increasing studies on its usability. Increasing teachers’ knowledge and usage skills will reduce their prejudice and limitations.
geography teachhing teaching with anologıes model analogy geography preservice teacher
Bu araştırmanın amacı analojilerle öğretim modelinin (TWA) coğrafya öğretimine yansımalarını ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak tasarlanan bu çalışmada görüşme türlerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında coğrafya öğretmen adayları “Coğrafya Öğretim Yöntemleri I” dersi kapsamında analoji yöntemi ve TWA hakkında bilgilendirilmiş ve 4 gruba ayrılarak her gruptan kendilerine ait bir TWA modeli geliştirmeleri istenmiştir. 9. Sınıf düzeyine uygun olarak geliştirilen TWA Modeli geliştirme aşamasında öğrencilere dersin öğretim üyesi tarafından rehberlik yapılmış ayrıca modellerin geçerlik ve güvenirliğini artırmak amacıyla alan ve alan eğitimcisi olan 3 kişinin görüşlerine başvurulmuştur. Sonrasında model öğretmen adayları tarafından “Öğretmenlik Uygulaması” dersi kapsamında staj okullarında uygulanmıştır. Süreç sonunda coğrafya öğretmen adaylarına yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Sonuç olarak TWA’nın öğretmen adaylarına çeşitli yönlerde katkı sağladığı ancak coğrafya öğretmen adaylarının modeli geliştirme ve uygulama sürecinde bazı güçlüklerle karşılaştıkları görülmüştür. Meslek yaşantılarında modeli kullanabileceklerini düşünen öğretmen adaylarına göre model birçok derste kullanılabilir. Ayrıca coğrafya öğretmen adaylarına göre uygulama kapsamındaki öğrenciler TWA modelini; ilgi çekici, öğretici, kolaylaştırıcı/anlaşılır, kalıcı öğrenme sağlayan, aktif katılım gerektiren, geliştiren ve eğlenceli bulmuştur. TWA modelini karmaşık bulan ve kırılma noktasını anlamakta zorlanan öğrenciler de mevcuttur. Coğrafya öğretmen adaylarına göre uygulama yapılan sınıflardaki coğrafya öğretmenleri ise TWA modeline 9. sınıf öğrencilerine göre daha eleştirel bakmışlardır. Bu sonuçlardan hareketle coğrafya öğretmenlerine TWA modeli ve analojileri tanıtmak, kullanılabilirliğine yönelik çalışmaları arttırarak farkındalık oluşturmak gerekmektedir. Öğretmenlerin bilgi ve kullanım becerisini arttırmak önyargı ve sınırlılıklarını azaltacaktır.
anolojilerle öğretim modeli anoloji Coğrafya öğretimi coğrafya öğretmen adayı,
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 29 |