Teachers with high level of technological pedagogical content knowledge (TPACK) attach importance to the use of domain specific technologies during teaching. They are knowledgeable about how a classroom environment in which technology is integrated should be. In addition, they can use the old education technologies as an interaction with the students in the mathematics education process and contribute to the students' attitudes towards the lessons, motivation and success. The aim of this study is to determine the opinions of technological pedagogical content knowledge of teachers in mathematics education process. Phenomenological model has been used in qualitative research methods. The study was conducted with 25 primary school teachers working in the province of Tarsus in Mersin province. The data collected using the semi-structured interview forms were subjected to content analysis. In the research, the thoughts of primary school teachers about teacher competencies and TPACK perceptions were determined. In addition, they have identified the technological tools that should be used in teaching mathematics, the reasons for their use, and the problems they may face during use. The researchers also questioned the strategies, methods and techniques that can be used in mathematics teaching by primary school teachers and the reasons for using them. Based on the findings, suggestions were made to researchers and classroom educators.
Primary school teachers Technological pedagogical content knowledge (TPACK), Mathematics
Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeyi yüksek öğretmenler, öğretim süresince alana özgü teknolojilerin kullanımına önem verir ve teknolojinin entegre edildiği bir sınıf ortamının nasıl olması gerektiği hakkında bilgilidir. Ayrıca çağımız eğitim teknolojilerini matematik eğitim sürecinde öğrencileri ile etkileşimli olarak kullanarak bu doğrultuda öğrencilerin derse yönelik tutum, motivasyon ve başarılarının da artmasına katkı sağlayabilirler. Bu çalışmanın amacı, matematik eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine ait görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Çalışma, 2019 yılında Mersin ili Tarsus ilçesinde görev yapmakta olan 25 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanan veriler içerik analizine tâbi tutulmuştur. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin öğretmen yeterlikleri hakkındaki düşünceleri ve TPAB algıları tespit edilmiştir. Ayrıca matematik öğretiminde kullanılması gereken teknolojik araç gereçler, bu araç gereçlerin kullanım nedenleri ve kullanım esnasında karşılaşılabilecek problemler hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde kullanılabileceği strateji, yöntem ve teknikler ile kullanım nedenleri konusundaki düşünceleri de sorgulanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmacılara ve sınıf öğretmenlerine önerilerde bulunulmuştur.
Sınıf öğretmenleri Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) Matematik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 16 Sayı: 29 Ekim Özel Sayısı |