Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of The 8th Grade Secondary School Students’ Identification of Turkish Music Forms

Yıl 2021, Cilt: 17 Sayı: 33, 477 - 500, 31.01.2021
https://doi.org/10.26466/opus.799734

Öz

The aim of this study is to analyze 8th grade secondary school students’ identification process of Turkish Music forms. In this study, among the quantitative methods, the descriptive scanning model has been used. “Personal Information Form” prepared by the researchers as a data collecting tool and “Identification of Turkish Music Form” have been used to find out the 8th grade secondary school students’ identification of Turkish Music. Considering item distinctiveness is at the same level in all questions of the “Students’ Identification of Turkish Music Form”, internal consistency has been calculated via KR20 test (Alpha value =.690). Frequencies and percentages have been used for analyzing the data. Identification process within groups that have been divided socioeconomically has been acquired by using oneway ANOVA. According to the findings obtained from the research, students have recognized Horon, Zeybek, Halay and Bar music forms at the highest rate. Students are able to identify Turkish Music Forms at intermediate level according to their total score, general score range has been approximately 7.15 on a 15 point scale and between 5 and 10 points. In addition, the students knew Turkish Folk Music forms more than Turkish art music forms It was observed that the socioeconomic environment in which the school where the students are studying creates a significant difference in recognizing some forms of Turkish music.

Kaynakça

  • Angı, Ç. E. ve Şendurur, Y. (2013). Lise öğrencilerinin demografik özellikleri ile dinledikleri müzik türleri arasındaki ilişki. The Journal of Academic Social Science Studies, 33, 223-238.
  • Antmann, M. (2015). Socioeconomic status, instrumental music participation, and middle school student achievement. Unpublished doctoral dissertation. University of Central Florida, US.
  • Atasoy, M. U. (2019). Öğretmen adaylarının müzik dinleme alışkanlıklarının değerlendirilmesi : Kütahya ili örneği. Turkish Academic Research Review, 4(1), 221-234.
  • Barış, D.A. ve Özata, E. (2009). Sınıf öğretmenliği anabilim dalında alınan müzik öğretimi derslerinin öğretmenlik uygulamalarındaki yansımaları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), 27- 41.
  • Bozkurt, S. S., Zahal, O. ve Uyan, Z. D. (2015). Ortaokul öğrencilerinin duygu durumlarına göre dinledikleri müzik türlerinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 39, 541 567.
  • Bulut, D. ve Altay, E. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin müzik profilleri: Yozgat ili örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 237-254.
  • Bulut, D. (2008). İlköğretim II. kademe müzik öğretmenlerinin geleneksel müziklerimizin öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 149-161.
  • Büyükyıldız, H. Z. (2009). Türk halk müziği-ulusal Türk müziği. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Cengiz, R. (2011). Sosyolojik bir olgu olarak müzik: Tokat örneği. Journal of International Social Research, 4(18), 363-378.
  • Çömlekçi, N. (2001). Bilimsel araştırma yöntemi ve istatistiksel anlamlılık sınamaları. Ankara: Bilim Teknik Yayınevi.
  • Dikici Sığırtmaç, A. (2014). Müzik ve gelişim. (Ed. İ. Artan.). Her yönüyle okul öncesi eğitim 6. Okul öncesi dönemde müzik eğitimi içinde (s. 15-30). Hedef Yayıncılık: Ankara.
  • Dionyssiou, Z. (2000). The effects of schooling on the teaching of Greek traditional music. Music education research, 2(2), 141-163.
  • Doğan, U. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik beğeni ve tercihlerinin çeşitli değişkenler yönünden incelenmesi: Sivas/Zara örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Emnalar, A. (1998). Tüm yönleriyle Türk halk müziği ve nazariyatı. İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Ertenli, İ. (2014). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müzik türlerini dinleme durumlarına ve programın müzik türü tercihleri üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fox, J. E. ve Schirrmacher, R. (2014). Çocuklarda sanat ve yaratıcılığın gelişimi. (N. Aral ve G. Duman, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Grant, C. (2017). Learning and teaching traditional music in Cambodia: Challenges and incentives. International Journal of Music Education, 35(1), 5-16.
  • Helvacı, Z. (2006). Kültürel kimlik bağlamında müzik kültürümüz ve AB süreci. Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu. Ankara: Sevda Cenap and Müzik Vakfı Yayınları.
  • HKSR. (2003). Membership of the curriculum development council committee on arts education. 03.07.2020 tarihinde https://www.edb.gov.hk/attachment/en/curriculum- development/kla/artsedu/references/music%20complete%20guide_eng.pdf adresinden erişildi.
  • Howell, J. (2010). The attitudes and interests of adolescent middle school youth regarding traditional music instruction. Unpublished master dissertation. California State University, Long Beach.
  • İmik, Ü. (2007). Sosyal statünün müziksel beğeniye etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • İmik, Ü. (2011). Çizgi film müziklerinin yapısal olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • İmik, Ü. (2012). Türk kültürünün yaşatılmasında müziğin önemi ve genç dinleyiciler üzerindeki etkileri. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 2(4), 47-59.
  • İstanbullu, S. (2009). İçanadolu bölgesinde güzel sanatlar ve spor liseleri müzik bölümünde eğitim gören kırsal kökenli ve kent kökenli öğrencilerin müzik profillerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Kamalı, C. ve Temiz, E. (2017). Ortaokul öğrencilerinin müzik tercihlerinin ve bu tercihleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Fine Arts, 12(4), 280-298.
  • Karakaş, G. (2016). Geleneksel Türk sanat müziğinin Türk halk müziğiyle karşılaştırarak incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi (1. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kardeş, T. (2013). Mesleki müzik eğitimi veren devlet konservatuvarlarındaki klâsik Türk müziği üslûp ve repertuvar eğitiminin içerik ve yöntem bakımından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 360-371.
  • Kuyucu, M. M. (2010). Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin Türk sanat müziğine yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • MEB. (2018). Müzik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. 17.11.2019 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=359 adresinden erişildi.
  • Nevruz, Ş. (2018). Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri, müzik ders kazanımlarının gerçekleşme düzeyi ve derse yönelik tutumların incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Nolin, W. H. ve Vander Ark, S. D. (1977). A pilot study of patterns of attitudes toward school music experiences, self-esteem and socio-economic status in elementary and junior high students. Contributions to Music Education, 5, 31-46.
  • Nolin, W. H. (1973). Attitudinal growth patterns toward elementary school music experiences. Journal o f Research in Music Education, 21, 123-134.
  • Phillips, S. L. (2003). Contributing factors to music attitude in sixth-,seventh, and eighth-grade students. Unpublished doctoral dissertation. University of Iowa, Iowa.
  • Pogonowski, L. M. (1985). Attitude assessment of upper elementary students in a process-oriented music curriculum. Journal of Research in Music Education, 33(4), 247-257.
  • Sağer, N. (2009). İlköğretim 6.7.8. sınıf müzik dersinde yer alan kazanımların öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Sağır, A. ve Öztürk, B. (2015). Sosyolojik bağlamda müzik ve kimlik: Karabük üniversitesi örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 121-154.
  • Sakar, M. H. ve Maba, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin müziksel tercihleri ve dinleme pratikleri. Journal of International Social Research, 8(36), 980-996.
  • Satomi, O. (2019). Traditional music and world music in Japanese school education. Min Su Qu Yi, 203, 73-110.
  • Shaw, C. N. ve Tomcala, M. (1976). A music attitude scale for use with upper elementary school children. Journal o f Research in Music Education, 24, 73-80.
  • Sloboda, J.A., O’Neil, S.A. ve Ivaldi, A. (2001) Functions of music in everyday life: An explanatory study using the experience sampling methodology. Musical Scientiae, 5(1), 9-32.
  • Sun, M. (1969). Türkiye'nin kültür-müzik-tiyatro sorunları. Ankara: Kültür Yayınları.
  • Şanlı, Y. (2007). Türk müziği dizileri ve solfeji-1. Ankara: Marj Ajans.
  • Şenocak, E. (2005). Müziğin insan yaşamındaki yeri. Müzik Sempozyumu. Nisan 14–16), Kayseri.
  • Türkmen, U. (2010). Çocuğun bireysel toplumsal ve kültürel gelişiminde amatör müzik eğitiminin yeri problemleri ve çözüm önerileri. İlköğretim Online, 9(3), 960-970.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi (2. baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Uçan, A., Yıldız, G. ve Bayraktar, E. (1999). İlköğretimde müzik öğretimi, ilköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı. 9. modül. Burdur: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Yıldırım Şahin, B. (2019). Sosyolojik açıdan müzik dinleme alışkanlıklarına etki eden etmenler: Bolu ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yurga, M.C. (2017). Lise öğrencilerinin dinledikleri müzik türlerinin duygu durumlarına göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Türk Müziği Biçimlerini Tanıma Durumlarının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 17 Sayı: 33, 477 - 500, 31.01.2021
https://doi.org/10.26466/opus.799734

Öz

Bu araştırmada, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türk Müziği biçimlerini tanıma durumlarının ne düzeyde gerçekleştiğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türk müziği biçimlerini tanıma durumlarını belirlemeye yönelik “Türk Müziği Biçimlerini Tanıma Formu” kullanılmıştır. Hazırlanan “Türk Müziği Biçimlerini Tanıma Formu” nda madde güçlükleri aynı olarak kabul edildiğinden iç tutarlık KR-20 testi ile hesaplanmıştır (alfa katsayısı=.690). Araştırmanın verilerinin analizinde yüzde ve frekans analizi kullanılmıştır. Sosyoekonomik çevreye dair gruplar arası tanıma durumları ise tek yönlü ANOVA ile elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin en yüksek oranda tanıdıkları Türk müziği biçimlerinin Horon, Zeybek, Halay ve Bar olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin tanıma formundan aldıkları toplam puanlara göre Türk Müziği Biçimlerini orta düzeyde tanıdıkları, genel puan dağılımının toplam 15 puan üzerinden ortalama 7.15 puan civarında olduğu ve 5 ile 10 puanları arasında yığıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin Türk Halk Müziği müzik biçimlerini Türk sanat müziği biçimlerine göre daha fazla oranda tanıdıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenim gördükleri okulun bulunduğu sosyoekonomik çevrenin ise bazı Türk müziği biçimlerini tanımada anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Angı, Ç. E. ve Şendurur, Y. (2013). Lise öğrencilerinin demografik özellikleri ile dinledikleri müzik türleri arasındaki ilişki. The Journal of Academic Social Science Studies, 33, 223-238.
  • Antmann, M. (2015). Socioeconomic status, instrumental music participation, and middle school student achievement. Unpublished doctoral dissertation. University of Central Florida, US.
  • Atasoy, M. U. (2019). Öğretmen adaylarının müzik dinleme alışkanlıklarının değerlendirilmesi : Kütahya ili örneği. Turkish Academic Research Review, 4(1), 221-234.
  • Barış, D.A. ve Özata, E. (2009). Sınıf öğretmenliği anabilim dalında alınan müzik öğretimi derslerinin öğretmenlik uygulamalarındaki yansımaları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), 27- 41.
  • Bozkurt, S. S., Zahal, O. ve Uyan, Z. D. (2015). Ortaokul öğrencilerinin duygu durumlarına göre dinledikleri müzik türlerinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 39, 541 567.
  • Bulut, D. ve Altay, E. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin müzik profilleri: Yozgat ili örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(1), 237-254.
  • Bulut, D. (2008). İlköğretim II. kademe müzik öğretmenlerinin geleneksel müziklerimizin öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 149-161.
  • Büyükyıldız, H. Z. (2009). Türk halk müziği-ulusal Türk müziği. İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • Cengiz, R. (2011). Sosyolojik bir olgu olarak müzik: Tokat örneği. Journal of International Social Research, 4(18), 363-378.
  • Çömlekçi, N. (2001). Bilimsel araştırma yöntemi ve istatistiksel anlamlılık sınamaları. Ankara: Bilim Teknik Yayınevi.
  • Dikici Sığırtmaç, A. (2014). Müzik ve gelişim. (Ed. İ. Artan.). Her yönüyle okul öncesi eğitim 6. Okul öncesi dönemde müzik eğitimi içinde (s. 15-30). Hedef Yayıncılık: Ankara.
  • Dionyssiou, Z. (2000). The effects of schooling on the teaching of Greek traditional music. Music education research, 2(2), 141-163.
  • Doğan, U. (2019). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik beğeni ve tercihlerinin çeşitli değişkenler yönünden incelenmesi: Sivas/Zara örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Emnalar, A. (1998). Tüm yönleriyle Türk halk müziği ve nazariyatı. İzmir: Ege Üniversitesi.
  • Ertenli, İ. (2014). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müzik türlerini dinleme durumlarına ve programın müzik türü tercihleri üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Fox, J. E. ve Schirrmacher, R. (2014). Çocuklarda sanat ve yaratıcılığın gelişimi. (N. Aral ve G. Duman, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Grant, C. (2017). Learning and teaching traditional music in Cambodia: Challenges and incentives. International Journal of Music Education, 35(1), 5-16.
  • Helvacı, Z. (2006). Kültürel kimlik bağlamında müzik kültürümüz ve AB süreci. Müzik Sanatımız ve AB Süreci Sempozyumu. Ankara: Sevda Cenap and Müzik Vakfı Yayınları.
  • HKSR. (2003). Membership of the curriculum development council committee on arts education. 03.07.2020 tarihinde https://www.edb.gov.hk/attachment/en/curriculum- development/kla/artsedu/references/music%20complete%20guide_eng.pdf adresinden erişildi.
  • Howell, J. (2010). The attitudes and interests of adolescent middle school youth regarding traditional music instruction. Unpublished master dissertation. California State University, Long Beach.
  • İmik, Ü. (2007). Sosyal statünün müziksel beğeniye etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • İmik, Ü. (2011). Çizgi film müziklerinin yapısal olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • İmik, Ü. (2012). Türk kültürünün yaşatılmasında müziğin önemi ve genç dinleyiciler üzerindeki etkileri. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 2(4), 47-59.
  • İstanbullu, S. (2009). İçanadolu bölgesinde güzel sanatlar ve spor liseleri müzik bölümünde eğitim gören kırsal kökenli ve kent kökenli öğrencilerin müzik profillerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Kamalı, C. ve Temiz, E. (2017). Ortaokul öğrencilerinin müzik tercihlerinin ve bu tercihleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Fine Arts, 12(4), 280-298.
  • Karakaş, G. (2016). Geleneksel Türk sanat müziğinin Türk halk müziğiyle karşılaştırarak incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi (1. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kardeş, T. (2013). Mesleki müzik eğitimi veren devlet konservatuvarlarındaki klâsik Türk müziği üslûp ve repertuvar eğitiminin içerik ve yöntem bakımından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 360-371.
  • Kuyucu, M. M. (2010). Ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin Türk sanat müziğine yaklaşımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • MEB. (2018). Müzik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. 17.11.2019 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=359 adresinden erişildi.
  • Nevruz, Ş. (2018). Ortaokul öğrencilerinin öğrenme stilleri, müzik ders kazanımlarının gerçekleşme düzeyi ve derse yönelik tutumların incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Nolin, W. H. ve Vander Ark, S. D. (1977). A pilot study of patterns of attitudes toward school music experiences, self-esteem and socio-economic status in elementary and junior high students. Contributions to Music Education, 5, 31-46.
  • Nolin, W. H. (1973). Attitudinal growth patterns toward elementary school music experiences. Journal o f Research in Music Education, 21, 123-134.
  • Phillips, S. L. (2003). Contributing factors to music attitude in sixth-,seventh, and eighth-grade students. Unpublished doctoral dissertation. University of Iowa, Iowa.
  • Pogonowski, L. M. (1985). Attitude assessment of upper elementary students in a process-oriented music curriculum. Journal of Research in Music Education, 33(4), 247-257.
  • Sağer, N. (2009). İlköğretim 6.7.8. sınıf müzik dersinde yer alan kazanımların öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Sağır, A. ve Öztürk, B. (2015). Sosyolojik bağlamda müzik ve kimlik: Karabük üniversitesi örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 121-154.
  • Sakar, M. H. ve Maba, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin müziksel tercihleri ve dinleme pratikleri. Journal of International Social Research, 8(36), 980-996.
  • Satomi, O. (2019). Traditional music and world music in Japanese school education. Min Su Qu Yi, 203, 73-110.
  • Shaw, C. N. ve Tomcala, M. (1976). A music attitude scale for use with upper elementary school children. Journal o f Research in Music Education, 24, 73-80.
  • Sloboda, J.A., O’Neil, S.A. ve Ivaldi, A. (2001) Functions of music in everyday life: An explanatory study using the experience sampling methodology. Musical Scientiae, 5(1), 9-32.
  • Sun, M. (1969). Türkiye'nin kültür-müzik-tiyatro sorunları. Ankara: Kültür Yayınları.
  • Şanlı, Y. (2007). Türk müziği dizileri ve solfeji-1. Ankara: Marj Ajans.
  • Şenocak, E. (2005). Müziğin insan yaşamındaki yeri. Müzik Sempozyumu. Nisan 14–16), Kayseri.
  • Türkmen, U. (2010). Çocuğun bireysel toplumsal ve kültürel gelişiminde amatör müzik eğitiminin yeri problemleri ve çözüm önerileri. İlköğretim Online, 9(3), 960-970.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi (2. baskı). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi: Temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Uçan, A., Yıldız, G. ve Bayraktar, E. (1999). İlköğretimde müzik öğretimi, ilköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı. 9. modül. Burdur: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Yıldırım Şahin, B. (2019). Sosyolojik açıdan müzik dinleme alışkanlıklarına etki eden etmenler: Bolu ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Yurga, M.C. (2017). Lise öğrencilerinin dinledikleri müzik türlerinin duygu durumlarına göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kubilay Perdakçıoğlu Bu kişi benim 0000-0003-1909-3203

Murat Kamil İnanıcı 0000-0002-0908-9668

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2021
Kabul Tarihi 6 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Perdakçıoğlu, K., & İnanıcı, M. K. (2021). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Türk Müziği Biçimlerini Tanıma Durumlarının İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(33), 477-500. https://doi.org/10.26466/opus.799734