Sağlık çalışanları uzun süreli çalışma, aşırı iş yükü, zaman baskısı, zor veya karmaşık görevler, yetersiz dinlenme araları ve fiziksel olarak kötü iş koşulları ile karşılaşmaktadırlar. Bu nedenle Sağlık çalışanlarının iş tatminini artırmak ve performanslarını yüksek seviyede tutmak zor olabilmektedir. Bu araştırmada iş yükü fazlalığı algısının çalışan performansı üzerindeki etkisinde iş tatmininin aracı rolünü araştırmak amaçlanmıştır. Veri toplamada İş Yükü Fazlalığı Ölçeği, Çalışan Performansı Ölçeği ve İş Tatmini Ölçeğinden yararlanılmıştır. Araştırma bir kamu hastanesinde çalışan 324 sağlık çalışanına uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde AMOS ve SPSS istatistik programlarından yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda iş yükü fazlalığı algısının çalışan performansı üzerine etkisinde iş tatmininin aracılık rolünün olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışanların iş yükü fazlalığı, çalışan performansı ve iş tatminine ilişkin algılarının sosyo-demografik değişkenine göre farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir. Yapılan analizlerde çalışanların yükü fazlalığı, çalışan performansı ve iş tatminine ilişkin algılarının sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda; işletme sahipleri ve yöneticilerin, çalışanlarının performansını ve iş tatminini yükseltmek için çalışanlara makul bir iş yükü tahsis etmeleri gerekmektedir.
yok
yok
yok
Healthcare professionals are faced with long-term work, excessive workload, time pressure, difficult or complex tasks, insufficient rest breaks and physically bad work conditions. For this reason, it may be difficult to increase the job satisfaction of healthcare workers and to keep their performance at a high level. In this study, it was aimed to investigate the mediating role of job satisfaction in the effect of perception of excessive workload on employee performance. Workload Surplus Scale, Employee Performance Scale and Job Satisfaction Scale were used in data collection. The research was applied to 324 healthcare workers working in a public hospital. AMOS and SPSS 21 statistical programs were used to analyze the data obtained in the study. As a result of the research, it was seen that job satisfaction has a mediating role in the effect of the perception of workload on employee performance. In addition, it was tested whether the perceptions of employees regarding excessive workload, employee performance and job satisfaction differ according to the socio-demographic variable. In the analysis, it was determined that the perceptions of employees' burden, employee performance and job satisfaction differ according to socio-demographic variables. In line with the findings obtained; Business owners and managers are required to allocate a reasonable workload to employees in order to increase the performance and job satisfaction of their employees.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 36 |