ABSTRACT
People interacting with each other by
using internet technologies establish virtual association (relations) and share
a common interest among them with their virtual interaction in cyberspace. In
this sharing-based system, people are rewarded with both a material gain and a
spiritual one, in return for their production’s value. The virtual interaction
established through social networks opens the doors of becoming famous to
us/individuals by the way abstract production in the virtual environment.
Particularly gaining fame that was once tied to time and process now
happens/realises more easily by the present-day network structure, and by the
popularization of people instantly and quickly. Self-representation through the
user generated content together with the low-cost and practicality of
presentation paves the way for new
generation celebrities. This study will deal
mainly with the opportunites offered by the sharing-based virtual
production in popular culture within the context of technological determinism
in communication, dramatization/gamification and rewarding, and dependency
approaches with the help of different cases.
Keywords: Social
network, fame, gamification/dramization, prosumer, Techonological Determinism,
Dependency Model
Social network fame gamification/dramization prosumer Techonological Determinism
ÖZET
İnternet teknolojilerini kullanarak birbirleriyle etkileşim kuran insanlar, siber mekânda, sanal birliktelik kurmakta ve sanal etkileşimde (interaction) bulunarak kendi aralarında ortak bir ilgiyi paylaşmaktadır. Paylaşım temelli bu sistemde, insanlar üretimlerinin bir değeri olarak gerek maddi, gerekse manevi olarak bir kazanımla ödüllendirilmektedir. Sosyal ağlar üzerinden kurulan sanal etkileşim, sanal ortamdaki soyut üretim yoluyla bize şöhret olmanın kapılarını açmaktadır. Özellikle geçmişteki gibi zamana ve sürece bağlı olan ün kazanma, günümüz ağ yapısıyla, insanların anında ve hızlı şekilde popülerleşmesi yoluyla daha kolay gerçekleşmektedir. Kullanıcıların içerik üretmesi ve bu üretim üzerinden kendisini temsil etmesi, buna ilave olarak sunumun ucuz ve pratik olması, yeni nesil şöhretlerin de yolunu açmaktadır. Bu çalışmada, paylaşım temelli sanal üretimin popüler kültür içinde sunduğu fırsatlar; iletişimdeki teknolojik belirleyicilik, oyunlaştırma ve ödüllendirme ile bağımlılık yaklaşımları bağlamında, örneklerle ele alınmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Ağ, Şöhret, Oyunlaştırma, Üre-Tüketici, Teknolojik Belirleyicilik, Bağımlılık Modeli
Sosyal Ağ Şöhret Oyunlaştırma Üre-Tüketici Teknolojik Belirleyicilik
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 2 |