BibTex RIS Kaynak Göster

Childhood History In Turkey In Terms Of Child-Rearing

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 41 - 52, 01.03.2012

Öz

Childhood in Turkey is in a modernization process. In order to understand this modernization, one should refer to history. History of childhood is a new research area in Turkey and historical sources are often most important problem to study history of childhood. In this study, changes in child rearing styles are discussed and childhood memories are used as sources to collect data. The most important finding in the study is that although legal structure has changed radically during the transition from the Empire to the Republic, social structure has not changed equally. Accordingly, it is found that traditional elements of child rearing continue to exist. However, it can be said that transition to Republic accelerates the modernization

Çocuk Yetiştirme Açısından Türkiye’de Çocukluğun Tarihi

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 41 - 52, 01.03.2012

Öz

Türkiye’de çocukluk bir modernleşme süreci içerisindedir. Bu süreci anlamak için, tarihe bakmak gerekmektedir. Çocukluğun tarihi Türkiye’de yeni bir çalışma alanıdır ve bu alandaki çalışmalarda karşılaşılan en önemli zorluk, kaynak sorunudur. Bu çalışmada, çocuk yetiştirme stillerindeki değişimler tartışılmış ve veri kaynağı olarak çocukluk anıları kullanılmıştır. Çalışmadaki en önemli bulgu, Osmanlı döneminde Cumhuriyet dönemine geçişte çok önemli radikal yasal düzenlemeler yapılmış olmasına karşın, toplumsal yapı aynı hızda değişmemiştir. Ayrıca çocuk bakımı ile ilgili geleneksel düşünce ve uygulamalar varolmaya devam etmektedir. Bununla birlikte Cumhuriyet’e geçiş modernleşme sürecini hızlandırmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

E.nihal Ahioğlu-lindberg Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Ahioğlu-lindberg, E. (2012). Çocuk Yetiştirme Açısından Türkiye’de Çocukluğun Tarihi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 41-52.