Bu araştırmanın ana problemi, öğretmenler odasında öğretmenlerin gündemini oluşturan temel konular ve bu konuların ele alınma sıklıklarını belirlemektir. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 343 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen âÖğretmenler Odası Sosyal Yaşam Anketiâ kullanılarak toplanmıştır (Cronbach alpha= 0,954). Toplanan veriler üzerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve varyans analizi yapılmıştır (p
Identification of the basic subject matters that make the agenda in the teachersâ rooms and their frequency is the main problem of this research. This research is a descriptive study carried out by survey method. Research experiment group is composed of 343 teachers. Data were collected by âThe Survey of Social Life in Staffroomâ (Cronbach alpha = 0,954). Data collected via survey are processed by the methods of Frequency, Arithmetic Average, Percentage, T-test and ANOVA test; then evaluated accordingly. As a result: Teachers talk about school environment and education matters âvery oftenâ. That might partly be stemming from the fact that parents of students meet and discuss with teachers about students mostly in the staffrooms. Female teachers talk about education more frequently compared to their male colleagues.The frequency of topics does not differ meaningfully among different areas of specialty or levels of seniority
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 31 |