BibTex RIS Kaynak Göster

An Effective Concept Teaching Strategy: Prediction-Observation-Explanation (POE) "Growth and Development in Plant"

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 123 - 136, 01.03.2012

Öz

The purpose of this study is to investigate the effects of activities based on “Prediction-Observation-Explanation” (POE) strategy on pre-service science teachers’ conceptual achievements and attitudes toward science teaching. In this study, working group consisted of 74 second class pre-service science teachers’ at Pamukkale University, Turkey. The research was conducted in fall semester of 2008-2009 academic year. In the study, control and experimental group design was used. Pre-test and post-test was administered at the beginning and end of the study. Experimental group (N=40) was instructed with POE strategy, while control group (N=34) received traditionally designed instruction. POE strategy based activities were applied on experimental group and traditional teaching was used on control group. Following instruments were used for data collection from the students: conceptual achievement test and attitude towards science teaching test. Quantitative data’s were analyzed by using independent t test for testing the hypotheses of study. Results of the analyses showed that the effect of activities based on POE strategy on pre-service science teachers’ conceptual achievements and attitudes toward science teaching was not significant. Furthermore, science teacher candidates reported that POE strategy was more effective than previously used methods, student-centered, referred to comment and to think, provided permanent learning, would be useful to practice in science courses and they would like to use this method when they became a science teacher.

Yapılandırmacı Öğrenme Teorisine Dayalı Etkili Bir Strateji:Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) “Bitkilerde Büyüme ve Gelişme”

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 123 - 136, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı “Tahmin-Gözlem-Açıklama” (TGA) stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına ve fen öğretimine yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma 2008â€"2009 eğitim öğretim yılının güz döneminde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, Pamukkale Üniversitesi 2. sınıfta öğrenim gören 74 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma deseni olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda 40, kontrol grubunda ise 34 öğrenci yer almaktadır. Deney grubundaki öğrencilere TGA stratejisine dayalı hazırlanan etkinlikler, kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel öğretim uygulanmıştır. Araştırmanın verileri “Kavram Başarı Testi” ve “Fen Öğretimi Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için nicel verilerin analizinde bağımsız t testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları; TGA stratejisine dayalı hazırlanan etkinliklerin, fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına ve fen öğretimine yönelik tutumlarına anlamlı etkisinin olduğunu göstermiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları; TGA stratejisinin daha önce kullanılan yöntemlere göre daha etkili ve öğrenci merkezli olduğunu, yorum yapmaya ve düşünmeye sevk ettiğini, kalıcı öğrenmeyi sağladığını, fen derslerinde uygulanmasının yararlı olacağını ve öğretmen olduklarında bu yöntemi kullanmak istediklerini ifade etmişlerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sacit Köse Bu kişi benim

Kadir Bilen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Köse, S., & Bilen, K. (2012). Yapılandırmacı Öğrenme Teorisine Dayalı Etkili Bir Strateji:Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) “Bitkilerde Büyüme ve Gelişme”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 123-136.