BibTex RIS Kaynak Göster

Denizli Elementary School Administrators’ Opinions on the Problems Faced During School-Family Relations

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 203 - 218, 01.03.2012

Öz

This study is done to define perception of school administrators towards problems of school family relationships, to determine differences according to demographic characteristics of school administrators and to suggest what can be done.The sample of the research consists of 123 administrators working for public elementary school during 2009-2010 academic years. The questionaire with 52 items developed by researcher were administered in order to collect data. It has been analyzed by using the techniques such as mean, standard deviation, the t-test an one way variance analysis by using SPSS statistics programmer. In all statistical works meaningful level is accepted as 0,05.

Kaynakça

  • Adams,K,S; Christenson,S,L (1999) Trust and the Family–School Relationship Examination of Parent–Teacher Differences in Elementary and Secondary Grades, Journal of School PsychologyVol:38 No:5, Pg:477-497 http://www.sciencedirect.com/
  • Akbaşlı, S (2007). Orta Öğretim Kurumlarında Okul-Aile Birliklerinin Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Akyüz, H (1991). Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavram ve Alanları Üzerine Bir Araştırma. M.E. B. Yayınları, Ankara.
  • Albayrak, F (2004). İlköğretim Okullarının Yönetiminde Okul Aile Birliklerinin Okul Yönetimine Katkısı. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü (yayınlanmamış Y.L Tezi), Ankara.
  • Aslan, B (1984), Ankara Merkez İlçelerinde Temel Eğitim Birinci Kademe Düzeyinde Okul-Aile İlişkileri, Hacettepe
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • Aydın, A (2004). Sınıf Yönetimi. Tekağaç Eylül Yayınları, Ankara.
  • Bacanlı, H (2002). Ana baba İle İlişkiler. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler, 72 TDFO Bilgisayar Yayıncılık, Ankara.
  • Başaran, İ. E (1984). Yönetime Giriş. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayın no:135, Ankara.
  • Bilgin, M (1990). Ankara Merkez İlçelerindeki Ortaokullarda Okul ve Ailenin İşbirliği ve Sorunları Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Brittingham, K,V (1998) The Characterization of Successful School, Family and Community Partnership, The University of Wisconsin-Madison, http://proquest.umi.com umi#: AAT 9825742
  • Boydak, H A (2004). Lider Öğretmen. Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • Bursalıoğlu, Z (2002). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Çelik, N, (2005). Okul-Aile İlişkisinde Yaşanan Sorunlar, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çeviş, M ( 2002 ) Denizli İli Merkez İlköğretim Okullarındaki Okul-Aile İşbirliğinin Yönetici, Öğretmen ve Veli Tarafından İdeal ve Pratik Düzeyde Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Doğan, T (2003). Öğretmen ve Eğitim Yöneticilerine Rehber. Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Dornbusch,S.M; Ritter,P.L; Leiderman,P.H; Roberts,D.F; Fraleigh,M.J (1978) The Relation of Parenting Style to Adolescent School Performance, Society for Research in Child Development, Vol:58, No:5, Pg: 1244-1257 http://www.jstor.org/stable/1130618
  • Erçetin, S ve Özdemir, M Ç (2004). Sınıf Yönetimi. Asil Yayın Dağıtım LTD, Ankara.
  • Erdoğan, İ (2003). Sınıf Yönetimi. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Fidan, N ve Erden, M (1986). Eğitim Bilimine Giriş. Repa Eğitim Yayınları, Ankara.
  • Garnefski,N; Diekstra,R,F,W (1996) Perceived Social Support from family, school, and peers: relationship with emotional and behavioral problems among adolescents, Department of Clinical and Health Psychology, University of Leiden, The Netherlands. http://www.ncbi.nlm.nih. gov/pubmed/8973073
  • Hoover,K.V; Bassler,O,C; Brissie,J,S (1992) Explorations in Parent-School Relations, The Journal of Educational Research, Vol. 85, No. 5 pp. 287-294 http://www.jstor.org/stable/27540488
  • Karasar, N. (2005) Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kara, C. (2007) Denizli İlköğretim Okullarında Okul Çevre İlişkileri Üzerine Öğretmen Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Kazak, E (1998). Okul-Aile İşbirliği ve Sorunları. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Koçak, Y (1988). Okul-Aile İletişiminin Engelleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Lareau,A (1987) Social Class Differences in Family-School Relationship: The Importance of Cultural Capital, Sociology of Education Vol:60, No:2, Pg:73-85 http://www.jstor. org/stable/2112583
  • Oğan, M (2000). Okul- Aile Birliği ile Ana-Baba İletişimi ve Velilerin Eğitim Beklentisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Öz, F (1983). Cumhuriyet Döneminde Eğitim. M.E. Basımevi, İstanbul.
  • Sevinç, M (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Şimşek, N. (2008), İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Öğrenci Velilerini Okula Çekme Başarısı Hakkında İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin ve Öğrenci Velilerinin Görüşleri Nedir?. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Sişman, M (1986). Orta Dereceli Okullarda Okul-Aile Birliği Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Şişman, M ve Turan, S (2004). Sınıf Yönetimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Smrekar, C,E (1991) Building Community: The Influence of School Organization on Patterns of Parent Participation, The Faculty of Peabody Collage Of Vanderbilt University, U.S.A, http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/ED347674
  • Stevenson,D,L; Baker,D,P (1987) The Family-School Relation and the Child’s School Performance, Departman of Sociology, Catholic University of America, Washington, U.S.A, http:// www.jstor.org/satable/1130626
  • Whitehouse,E,M (2008) Family Invelment in School: Family and Teacher Perception and Effects on Student Performance, The University of Minnesota, U.S.A, http://gradworks.umi.com/33/02/3302323.html

Denizli Merkez İlköğretim Okullarındaki Okul Aile İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Yönetici Görüşleri*

Yıl 2012, Cilt: 31 Sayı: 31, 203 - 218, 01.03.2012

Öz

Bu araştırma, Denizli İlköğretim Okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin algıları belirlemek, okul yöneticilerinin demografik özelliklerine göre farklılıkları tespit etmek ve neler yapılabileceği konusunda öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2009â€"2010 eğitim öğretim yılında Denizli İl merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 123 yönetici oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile yöneticilere araştırmacı tarafından geliştirilen 52 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizine SPSS paket programı kullanılarak, ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan tüm istatistiksel çalışmalarda anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir.

Kaynakça

  • Adams,K,S; Christenson,S,L (1999) Trust and the Family–School Relationship Examination of Parent–Teacher Differences in Elementary and Secondary Grades, Journal of School PsychologyVol:38 No:5, Pg:477-497 http://www.sciencedirect.com/
  • Akbaşlı, S (2007). Orta Öğretim Kurumlarında Okul-Aile Birliklerinin Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Akyüz, H (1991). Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavram ve Alanları Üzerine Bir Araştırma. M.E. B. Yayınları, Ankara.
  • Albayrak, F (2004). İlköğretim Okullarının Yönetiminde Okul Aile Birliklerinin Okul Yönetimine Katkısı. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü (yayınlanmamış Y.L Tezi), Ankara.
  • Aslan, B (1984), Ankara Merkez İlçelerinde Temel Eğitim Birinci Kademe Düzeyinde Okul-Aile İlişkileri, Hacettepe
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • Aydın, A (2004). Sınıf Yönetimi. Tekağaç Eylül Yayınları, Ankara.
  • Bacanlı, H (2002). Ana baba İle İlişkiler. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Balcı, A. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler, 72 TDFO Bilgisayar Yayıncılık, Ankara.
  • Başaran, İ. E (1984). Yönetime Giriş. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayın no:135, Ankara.
  • Bilgin, M (1990). Ankara Merkez İlçelerindeki Ortaokullarda Okul ve Ailenin İşbirliği ve Sorunları Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Brittingham, K,V (1998) The Characterization of Successful School, Family and Community Partnership, The University of Wisconsin-Madison, http://proquest.umi.com umi#: AAT 9825742
  • Boydak, H A (2004). Lider Öğretmen. Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • Bursalıoğlu, Z (2002). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Çelik, N, (2005). Okul-Aile İlişkisinde Yaşanan Sorunlar, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çeviş, M ( 2002 ) Denizli İli Merkez İlköğretim Okullarındaki Okul-Aile İşbirliğinin Yönetici, Öğretmen ve Veli Tarafından İdeal ve Pratik Düzeyde Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Doğan, T (2003). Öğretmen ve Eğitim Yöneticilerine Rehber. Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • Dornbusch,S.M; Ritter,P.L; Leiderman,P.H; Roberts,D.F; Fraleigh,M.J (1978) The Relation of Parenting Style to Adolescent School Performance, Society for Research in Child Development, Vol:58, No:5, Pg: 1244-1257 http://www.jstor.org/stable/1130618
  • Erçetin, S ve Özdemir, M Ç (2004). Sınıf Yönetimi. Asil Yayın Dağıtım LTD, Ankara.
  • Erdoğan, İ (2003). Sınıf Yönetimi. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Fidan, N ve Erden, M (1986). Eğitim Bilimine Giriş. Repa Eğitim Yayınları, Ankara.
  • Garnefski,N; Diekstra,R,F,W (1996) Perceived Social Support from family, school, and peers: relationship with emotional and behavioral problems among adolescents, Department of Clinical and Health Psychology, University of Leiden, The Netherlands. http://www.ncbi.nlm.nih. gov/pubmed/8973073
  • Hoover,K.V; Bassler,O,C; Brissie,J,S (1992) Explorations in Parent-School Relations, The Journal of Educational Research, Vol. 85, No. 5 pp. 287-294 http://www.jstor.org/stable/27540488
  • Karasar, N. (2005) Bilimsel Araştırma Yöntemi Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kara, C. (2007) Denizli İlköğretim Okullarında Okul Çevre İlişkileri Üzerine Öğretmen Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Kazak, E (1998). Okul-Aile İşbirliği ve Sorunları. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.
  • Koçak, Y (1988). Okul-Aile İletişiminin Engelleri. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Lareau,A (1987) Social Class Differences in Family-School Relationship: The Importance of Cultural Capital, Sociology of Education Vol:60, No:2, Pg:73-85 http://www.jstor. org/stable/2112583
  • Oğan, M (2000). Okul- Aile Birliği ile Ana-Baba İletişimi ve Velilerin Eğitim Beklentisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Öz, F (1983). Cumhuriyet Döneminde Eğitim. M.E. Basımevi, İstanbul.
  • Sevinç, M (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Şimşek, N. (2008), İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Öğrenci Velilerini Okula Çekme Başarısı Hakkında İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin ve Öğrenci Velilerinin Görüşleri Nedir?. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Sişman, M (1986). Orta Dereceli Okullarda Okul-Aile Birliği Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Şişman, M ve Turan, S (2004). Sınıf Yönetimi. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Smrekar, C,E (1991) Building Community: The Influence of School Organization on Patterns of Parent Participation, The Faculty of Peabody Collage Of Vanderbilt University, U.S.A, http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/ED347674
  • Stevenson,D,L; Baker,D,P (1987) The Family-School Relation and the Child’s School Performance, Departman of Sociology, Catholic University of America, Washington, U.S.A, http:// www.jstor.org/satable/1130626
  • Whitehouse,E,M (2008) Family Invelment in School: Family and Teacher Perception and Effects on Student Performance, The University of Minnesota, U.S.A, http://gradworks.umi.com/33/02/3302323.html
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muammer Kunt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Kunt, M. (2012). Denizli Merkez İlköğretim Okullarındaki Okul Aile İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Yönetici Görüşleri*. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 203-218.