This study is done to define perception of school administrators towards problems of school family relationships, to determine differences according to demographic characteristics of school administrators and to suggest what can be done.The sample of the research consists of 123 administrators working for public elementary school during 2009-2010 academic years. The questionaire with 52 items developed by researcher were administered in order to collect data. It has been analyzed by using the techniques such as mean, standard deviation, the t-test an one way variance analysis by using SPSS statistics programmer. In all statistical works meaningful level is accepted as 0,05.
School Family Relationships Elementry school problems Administrators
Bu araştırma, Denizli İlköğretim Okullarında görev yapan yöneticilerin okul-aile ilişkilerinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin algıları belirlemek, okul yöneticilerinin demografik özelliklerine göre farklılıkları tespit etmek ve neler yapılabileceği konusunda öneriler sunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2009â"2010 eğitim öğretim yılında Denizli İl merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 123 yönetici oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile yöneticilere araştırmacı tarafından geliştirilen 52 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizine SPSS paket programı kullanılarak, ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan tüm istatistiksel çalışmalarda anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 31 |