BibTex RIS Kaynak Göster

LEARNING LEVEL OF CONCEPTS AND VIEWS ABOUT BASIC MATHEMATICS OF CLASS

Yıl 2006, Cilt: 19 Sayı: 19, 29 - 36, 01.01.2006

Öz

This study is a questionnaire designed for the Basic Mathematics carried out in class teacher department applied to the 320 student teachers attending to the class teacher department of Amasya Education Faculty. This study aims to determine the views of the students and their learning level of concepts about the subject. Therefore, two tables were given to the students in this study. In the first table there are questions about the views on Basic Mathematics and in the second table questions about both if there is a parallelism with these views and also to measure the learning level of the some concepts in Basic Mathematics. Some of the concepts or the expressions interpreting these concepts given in the second table are true and some of them are false. The evaluation of both these tables indicate that the students do not have enough qualification for the subject, the level of concept learning is not generally at an adequate level and there is no exact positive parallelism between the to tables.

Kaynakça

  • Cohen, L., Mannion, L., (1994). Resarch Method In Education , Routledge, London and New York.Çepni, S.,
  • (2001) Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş,Erol Ofset Matbaacılık, Trabzon
  • Baykul, Y.(2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Başkent Ünv. Eğit. Fak. S:36-42
  • Demirel, Ö.(2000). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, 3. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Gitlin, A., Barlow, L., Burbank, M. D., Kauchak, D., & Stevens, T. (1999). Pre-service Teachers’ Thinking On
  • Research: Implications For Inquiry Oriented Teacher Education. Teaching and Teacher Education, 15, 769. Halliday, J. (1998). Tecnicism, Reflective Practice and Authenticity in Teacher Education. Teaching and Teacher Education, 14 (6) 597-605.
  • Kandemir, M., (2004) Matematikte kavram kalıcılığı, Kastamonu eğitim Dergisi, cilt; 12, no:2, 397-416
  • McMilan, J.H. (2000) Educational Research, Fundamental For The Consumer, Longman, USA
  • (3245)4 sayısının açılımı . 3 şeklindedir. şeklindedir. 2+ + 1+ + + ) a, b∈Z,a ,
  • ≠ b≠0 olmak üzere okek (,).obeb(,)=ab dir. a,).obeb(,)=ab dir. b).obeb(,)=ab dir. b=ab dir. a,)=ab dir. ⎩ y=00 parçasıdır. ) d :ax +by+c=0 olmak üzere d⊂ R× R dir (a, bc∈R). ,c∈R). ) de x +2=1 denkleminin çözüm kümesi {4 } dır. ) 15≡ ) ise k∈ Z olmak üzere x x(mod) ise k∈ + k−15=0 dır. −15=0 dır.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEMEL MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN

Yıl 2006, Cilt: 19 Sayı: 19, 29 - 36, 01.01.2006

Öz

Bu araştırma, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Okutulan Temel Matematik dersi üzerine hazırlanmış olup, Amasya Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 320 öğretmen adayına uygulanmış bir anket çalışmasıdır. Bu çalışmada, öğrencinin bu derse ait görüşlerinin ve kavramların öğrenim düzeyinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Dolayısıyla, yapılan bu araştırmada öğrenciye iki adet tablo sunulmuştur. Bu tablolardan birincisi Temel Matematik dersine ait bazı görüşleri; ikincisi ise, hem bu görüşlerle paralellik olup olmadığını, hem de Temel Matematik dersine ait bazı kavramların öğrenim düzeyini ölçmek üzere hazırlanmış soruları içermektedir. İkinci tabloda verilen kavramların veya kavramların kullanılmasını isteyen ifadelerin bazıları doğru, bazıları yanlış olarak hazırlanmıştır. Her iki tabloya ait anket sonuçlarının değerlendirilmesi neticesinde, öğrencilerin bu derse ait yeterli kazanıma sahip olmadıkları, kavram öğreniminin genel olarak istenilen düzeyde bulunmadığı ve tablolar arasında olumlu anlamda tam bir paralellik olmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Cohen, L., Mannion, L., (1994). Resarch Method In Education , Routledge, London and New York.Çepni, S.,
  • (2001) Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş,Erol Ofset Matbaacılık, Trabzon
  • Baykul, Y.(2002). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Başkent Ünv. Eğit. Fak. S:36-42
  • Demirel, Ö.(2000). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme, 3. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Gitlin, A., Barlow, L., Burbank, M. D., Kauchak, D., & Stevens, T. (1999). Pre-service Teachers’ Thinking On
  • Research: Implications For Inquiry Oriented Teacher Education. Teaching and Teacher Education, 15, 769. Halliday, J. (1998). Tecnicism, Reflective Practice and Authenticity in Teacher Education. Teaching and Teacher Education, 14 (6) 597-605.
  • Kandemir, M., (2004) Matematikte kavram kalıcılığı, Kastamonu eğitim Dergisi, cilt; 12, no:2, 397-416
  • McMilan, J.H. (2000) Educational Research, Fundamental For The Consumer, Longman, USA
  • (3245)4 sayısının açılımı . 3 şeklindedir. şeklindedir. 2+ + 1+ + + ) a, b∈Z,a ,
  • ≠ b≠0 olmak üzere okek (,).obeb(,)=ab dir. a,).obeb(,)=ab dir. b).obeb(,)=ab dir. b=ab dir. a,)=ab dir. ⎩ y=00 parçasıdır. ) d :ax +by+c=0 olmak üzere d⊂ R× R dir (a, bc∈R). ,c∈R). ) de x +2=1 denkleminin çözüm kümesi {4 } dır. ) 15≡ ) ise k∈ Z olmak üzere x x(mod) ise k∈ + k−15=0 dır. −15=0 dır.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Kandemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 19 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Kandemir, M. (2006). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEMEL MATEMATİK DERSİNE İLİŞKİN. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 29-36.