PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

x

Yıl 2006, Cilt 19, Sayı 19, 85 - 92, 01.01.2006

Öz

The purpose of this study was to test the relationships between avoidance goals self consciousness and fear of negative evaluation and to determine the role of fear of negative evaluation on the relationships between avoidance goals and self consciousness. Findings obtained from 932 middle school students indicated that self consciousness was a mediator between fear of negative evaluation and avoidance orientation. In addition, there was an interaction between self consciousness and perception of performance oriented classroom structure for fear of evaluation. Although perception of performance oriented classroom orientation was predictive of fear of negative evaluation, the impact was higher when students were also high self consciousness.

ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME

Yıl 2006, Cilt 19, Sayı 19, 85 - 92, 01.01.2006

Öz

Bu çalışmanın temel amacı akademik davranışların önemli bir yordayıcısı olan not yöneliminin öz bilinç ve negatif değerlendirilme korkusuyla ilişkilerini belirlemek ve olumsuz değerlendirme korkusunun not yönelimi ile öz bilinç arasındaki ilişkideki işlevini belirlemekti. 932 ortaokul öğrencisinden (454 kız ve 476 erkek) elde edilen bulgular öz bilincin olumsuz değerlendirilme korkusu ile not yönelimi arasındaki ilişkide aracı değişken olarak işlev gördüğünü ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, bulgular öğrencilerin sınıf ortamını performans odaklı algıladıkları durumlarda olumsuz değerlendirilme korkularının arttığı ve bu etkinin öz bilinci yüksek öğrenciler için daha belirgin olduğunu ortaya koymuştur.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi ÖZGÜNGÖR Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2006, Cilt 19, Sayı 19

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133040, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2006}, volume = {19}, number = {19}, pages = {85 - 92}, title = {ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME}, key = {cite}, author = {Özgüngör, Sevgi} }
APA Özgüngör, S. (2006). ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 19 (19) , 85-92 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11124/133040
MLA Özgüngör, S. "ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2006 ): 85-92 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11124/133040>
Chicago Özgüngör, S. "ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 (2006 ): 85-92
RIS TY - JOUR T1 - ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME AU - SevgiÖzgüngör Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 85 EP - 92 VL - 19 IS - 19 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME %A Sevgi Özgüngör %T ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME %D 2006 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 19 %N 19 %R %U
ISNAD Özgüngör, Sevgi . "ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 / 19 (Ocak 2006): 85-92 .
AMA Özgüngör S. ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME. PUJE. 2006; 19(19): 85-92.
Vancouver Özgüngör S. ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2006; 19(19): 85-92.
IEEE S. Özgüngör , "ÖZ BİLİNÇ, OLUMSUZ DEĞERLENDİRİLME", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 19, sayı. 19, ss. 85-92, Oca. 2006

..........................