The purpose of this study was to develop and test the scale for attitudes of 6th grade primary school studentsâ toword art lesson programme, where Multi Disciplinary Art Education Method was implemented. While a Multi Disciplinary Art Education Method was applied to the experiment group, a traditional education method was applied to the other group. In a pilot study where 107 seventh grade students in the primary school were tested the cronbach alpha level was .81. As a result of factor analysis, out of 30 originial items 26 items were retained and the final scale is obtained. Data were evaluated using SPSS 11.0 pocket programe. There was significant difference between attitudes of students in the classroom. Where Multi Disciplinary Art Education Method was implemented and the attitudes of the students in the classroom where traditional teaching methods were applied. These results imply suggest that Multi Disciplinary Art Education Method has positive effecty on studentsâ affective features.
Multi Disciplinary Art Education Method attitude a traditional education method.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulları 6.sınıf öğrencilerinin Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemine
“ÇASEY” göre Resim – İş dersine yönelik tutum ölçeği hazırlanarak incelenmesidir. Araştırma deney grubunda Çok
Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemi “ÇASEY”, kontrol grubunda ise geleneksel eğitim yöntemi izlenmiştir. Hazırlanan bu
ölçek uygulama yapılacak okulun 7. sınıflarındaki toplam 107 kişi üzerinde yapılan pilot çalışma sonucunda
güvenirlik kat sayısı .81 olarak bulunmuştur. Yapılan madde analizi sonucunda 30 maddelik ölçek 26 maddeye
indirilmiş ve nihai hale getirilmiştir. Veriler SPSS 11.0 paket programında değerlendirilmiştir. Değerlendirme
sonucunda ÇASEY’nin uygulandığı sınıf ile geleneksel yöntemin uygulandığı sınıftan öğrencilerin Resim – İş dersine
yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu durum ÇASEY’nin öğrencilerin duyuşsal özelliklerini
olumlu yönde etkilediğini göstermektedir
Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemi Tutum Geleneksel Eğitim Yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 18 Sayı: 18 |