PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

x

Yıl 2005, Cilt 17, Sayı 17, 47 - 57, 01.01.2005

Öz

This study is related to the comparison the effect of “traditional teaching system” largely used in chemistry with cooperative learning method, upon the success of the education process. The study was carried out upon 79 tenth year students studying in Gazi Çiftlik high school in 2002-2003 educational years. The students were subjected to a 10- question primary survey in order to recognize them and determine their socio economical situations and they were given an elementary test to measure their primary knowledge about the subject. There were two classes chosen with equal success rate and both were given the subject of “Radioactivity “one with the “traditional method” (control group) and the other with “cooperative learning method“(experimental group.) The evaluation of data revealed that the experimental group was more successful compared with the control group.

RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ

Yıl 2005, Cilt 17, Sayı 17, 47 - 57, 01.01.2005

Öz

Bu çalışma, Türkiyeâdeki liselerde, kimya öğretiminde yaygın olarak kullanılan âGeleneksel Öğretim Yöntemiâ ile İşbirlikçi Öğrenme Yöntemininâ başarıya etkilerinin karşılaştırılması amacı ile yapıldı. Çalışma, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında Ankara, Gazi Çiftlik Lisesinde, 79 lise II. Sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Öğretimden önce öğrencileri tanımak, sosyo-ekonomik durumlarını, grup çalışmasındaki deneyimlerini, kimya öğretiminde grupla çalışmaya karşı isteklerini ve grup çalışmasına bakış açılarını saptamak amacı ile 10 soruluk bir tanıma anketi ve konu hakkında öğrencilerin ön bilgilerini ölçmek amacı ile bir âön bilgi testiâ sunuldu. Bu ön testteki başarı durumlarına göre başarıca eş iki lise II. sınıfından birinde, âGeleneksel Öğretim Yöntemiâ (Kontrol Grubu), diğerine âİşbirlikçi Öğrenme Yöntemiâ (Deney Grubu) ile, âRadyoaktiviteâ konusu işlendi. Konu ile ilgili olarak hazırlanan, 15 soruluk, radyoaktivite kavram testi, öğretimden önce ve sonra olmak üzereâ ilk testâ ve âson testâ olarak uygulandı. Sonuçların değerlendirilmesinden, işbirlikçi öğrenme yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre daha başarılı olduğu saptandı.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Habibe TEZCAN Bu kişi benim


Üzeyir YILMAZ Bu kişi benim


Mine BABAOĞLU Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2005
Başvuru Tarihi 1 Ağustos 2014
Kabul Tarihi
Yayınlandığı Sayı Yıl 2005, Cilt 17, Sayı 17

Kaynak Göster

Bibtex @ { pauefd133059, journal = {Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-0085}, eissn = {1309-0275}, address = {}, publisher = {Pamukkale Üniversitesi}, year = {2005}, volume = {17}, number = {17}, pages = {47 - 57}, title = {RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ}, key = {cite}, author = {Tezcan, Habibe and Yılmaz, Üzeyir and Babaoğlu, Mine} }
APA Tezcan, H. , Yılmaz, Ü. & Babaoğlu, M. (2005). RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 17 (17) , 47-57 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11126/133059
MLA Tezcan, H. , Yılmaz, Ü. , Babaoğlu, M. "RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ" . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2005 ): 47-57 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11126/133059>
Chicago Tezcan, H. , Yılmaz, Ü. , Babaoğlu, M. "RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 (2005 ): 47-57
RIS TY - JOUR T1 - RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ AU - HabibeTezcan, ÜzeyirYılmaz, MineBabaoğlu Y1 - 2005 PY - 2005 N1 - DO - T2 - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 47 EP - 57 VL - 17 IS - 17 SN - 1301-0085-1309-0275 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ %A Habibe Tezcan , Üzeyir Yılmaz , Mine Babaoğlu %T RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ %D 2005 %J Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-0085-1309-0275 %V 17 %N 17 %R %U
ISNAD Tezcan, Habibe , Yılmaz, Üzeyir , Babaoğlu, Mine . "RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17 / 17 (Ocak 2005): 47-57 .
AMA Tezcan H. , Yılmaz Ü. , Babaoğlu M. RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ. PUJE. 2005; 17(17): 47-57.
Vancouver Tezcan H. , Yılmaz Ü. , Babaoğlu M. RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005; 17(17): 47-57.
IEEE H. Tezcan , Ü. Yılmaz ve M. Babaoğlu , "RADYOAKTİVİTE ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ İLE GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİN BAŞARIYA ETKİLERİ", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 17, sayı. 17, ss. 47-57, Oca. 2005

..........................