Kontrol Alan Ağı (CAN) yüksek performansa ve güçlü hata önleme mekanizmasına sahip asenkron gerçek zamanlı seri
bir haberleşme hattıdır. CAN ilk olarak otomotiv endüstrisi uygulamalarında bütün elektriksel kontrol ünitelerini seri bir veri
hattı üzerinden birleştirmek üzere geliştirilmişti. Düşük maliyeti ve yüksek haberleşme hızı ile CAN teknolojisi dağılımlı gerçek
zamanlı endüstriyel uygulama alanlarında da yaygın hale gelmiş bulunmaktadır. Diğer taraftan CAN, iletişim hattına erişim
kontrol (MAC) yöntemi ve haberleşme sırasındaki yayılma gecikmesi nedenleriyle iletişim hattı uzunluğunun sınırlanması gibi
kısıtlamalara maruz kalır. Araştırmacılar açısından sınırlı kaynağa sahip olan bu alanda bu makale CAN bit-zamanlaması ve bir
CAN sisteminde bulunan yayılma gecikmesi sebepleri üzerine detaylı bir analiz sağlamayı amaçlamıştır.
Controller Area Network (CAN) is an asynchronous real-time serial communication bus with high performance and a robust error recovery mechanism. CAN was first developed for combining all electrical controls on a serial data bus in automotive applications. Because of its low cost and high speed, CAN technology has also become popular for distributed realtime control systems in industrial environments. On the other hand, it also has some restrictions, such as bus length limitations, because of its medium access control (MAC) method and propagation delays in communication. In order to explain these rarely found specific issues, this paper aims to provide a detailed analysis of the CAN bit-timing and the delay sources in a CAN system for researchers
Diğer ID | JA86PF53KA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2002 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 5 Sayı: 4 - Cilt: 5 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.